fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: מועצת העיר כונסה לישיבת חירום

על הפרק: אפליה בחוק הטבות המס לתושבי עכו לעומת תושבי נהריה והגליל המערבי
עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי כינס השבוע ישיבת חירום של מועצת העיר, במהלכה הוחלט להחריף את המאבק בסוגיית אפליית הטבת המס בעכו מדובר בשינוי חוק הטבות המס שאמור להיכנס לתוקפו בסוף יוני ולייצר אפליה בין תושבי עכו לתושבי נהריה והצפון. שינוי החוק מפחית את שיעור הטבת המס לתושבי עכו לשבעה אחוז ומעלה את ההטבה לתושבי נהריה ל-12 אחוז. במקביל תקרת השכר לקבלת הטבת המס בעכו עומדת על 132 אלף שקל, לעומת נהריה, שם מגיעה התקרה ל- 204 אלף שקל. המשמעות: בנהריה ניתן להגיע לתוספת נטו של עד 25 אלף שקל בשנה לעומת עכו, בה תסתכם התוספת בתשעת אלפים שקל.

שינוי החוק שאושר לפני כשמונה חודשים, לא יושם הודות לח"כ מיקי זוהר מהליכוד שהוציא צו שעה להקפאת השינוי, אולם ההבטחות שניתנו במהלך התקופה לתיקון האפליה לא מומשו.

ח"כ זוהר הודיע כי יפעל להקפאת החוק אולם לנקרי מבקש להביא לתיקון סופי של החוק ולהשוואה בין תושבי עכו לנהריה: "אנחנו נאבק בכל האמצעים כדי למנוע את האפליה הזו", הדגיש לנקרי.

חברי המועצה הביעו חשש כי אפליה זו תוביל לנטישת גדולה של ציבור יהודי אל הערים הסמוכות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות