fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: ילדה כבת עשר תובעת את המרכז הרפואי רמב"ם

הילדה שתובעת שניים וחצי מיליון שקל הגיעה לרמב"ם עם אירוע מוחי, אך אבחון שגוי הוביל לנזק בלתי הפיך ממנו היא סובלת עד היום. רמב"ם: "התביעה התקבלה אצלנו ונתייחס לדברים בבית המשפט"
צילום אילוסטרציה ילדה
צילום אילוסטרציה

הילדה שתובעת מיליונים הגיעה לרמב"ם עם אירוע מוחי, אך אבחון שגוי הוביל לנזק בלתי הפיך ממנו היא סובלת עד היום. רמב"ם: "התביעה התקבלה אצלנו ונתייחס לדברים בבית המשפט"

ילדה כבת עשר, תושבת עכו ואמה, הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה שעניינה רשלנות רפואית, לכאורה, נגד המרכז הרפואי רמב"ם בגובה מיליוני שקלים.

על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד לידור פוגל-אורן, נגרמו לקטינה נזקים נוירולוגיים קשים, כתוצאה מתסמינים שלא אובחנו כראוי בחדר המיון בבית החולים, אליו הגיעו הילדה ואמה בשלהי חודש יולי 2016.

"הילדה הגיעה לחדר המיון כשהיא סובלת מאירוע של סטיית פה שמאלה, כאב ראש חד, התקשחות הגב וערפול הכרה", נכתב בכתב התביעה, "הצוות הרפואי איבחן את התסמינים באופן שגוי ובדיקת CT שבוצעה לה פורשה בשגגה כתקינה וכן לא בוצעה בדיקת MRI כנדרש כאשר התסמינים חמורים כפי שקרה במקרה הזה".

התובעת אושפזה בבית החולים להשגחה, אך ככל שחלף הזמן הלך מצבה והדרדר, היא איבדה את היכולת לדבר והתרופות שניתנו לה לטיפול בפרכוס שאובחן במיון בטעות – לא הועילו. במקביל, ניסתה אמה של הילדה ללחוץ על הצוות הרפואי בבקשה לערוך לבתה בדיקת MRI, אך בדיקה כזו לא בוצעה.

בבוקר המחרת, שעות ארוכות אחרי שהגיעה לבית החולים, נבדקה התובעת לראשונה על ידי נוירולוגית ילדים, שאבחנה מיד שמדובר באירוע מוחי, בדיקת MRI שנערכה לילדה אישרה את האבחון.

בשיחה שנערכה בין הרופאים להורי הילדה בסמוך לאירועים, נאמר להם כי בתם אכן סובלת מסתימות בשני עורקים במוחה וכי היא זקוקה לצנתור מוחי דחוף. עוד הוסבר להורים כי עקב השעות שחלפו מאז תחילת האירוע ועד האבחון המדויק, סיכויי ההחלמה של הילדה אפסיים ואף ייתכן כי לא תתעורר, או תישאר במצב המוגדר "צמח".

לאחר ביצוע הצנתור המוחי ותקופת האשפוז הועברה הילדה לשיקום בבית החולים "שיבא" בתל השומר, שארך כשלושה חודשים ולבסוף שוחררה לביתה כשהיא סובלת מחולשה בפלג גופה הימני, הגבלה בשדה הראייה, ליקויים קוגניטיביים ושפתיים ופיגור קל.

עוד נכתב בכתב התביעה, כי מאז שחרורה מבית החולים ועד ימים אלה, עוברת התובעת סדרות של טיפולים, אך מצבה לא הוטב. יותר מכך, היא סובלת מהתקפים אפילפטיים חוזרים ונשנים שהובילו לאשפוזים נוספים ורק בפברואר 2018 אובחנה הסיבה להתקפים הללו, שאף תרמה להיווצרות השבץ המוחי שלקתה בו בתחילה, מה שהצריך צנתור נוסף במטרה לפתור את הבעיה: "מסלול חייה של התובעת" נכתב בכתב התביעה, "הוסט באופן חד ואכזרי ממסלול של ילדות נורמטיבית ובריאה, למסלול בו שגרת חייה מלווה באשפוזים חוזרים ונשנים, מעקבים רפואיים ובדיקות".

עוד הוסיפה עו"ד פוגל-אורן וציינה כי גם חייהם של הוריה ומשפחתה של  התובעת הוסטו ממסלולם באופן חד, עקב רשלנות הצוות הרפואי בבית החולים ולפיכך, היא מבקשת מבית המשפט לאשר לתובעת את מלוא סכום הפיצוי שבסמכותו.

יצוין כי בחוות דעת שכתב רופא מומחה, נכתב בין היתר: "פגיעה מוחית רקמתית עלולה להוביל לפגיעה בתפקוד תנועתי, שכלי, שינויי התנהגות ופרכוסים… וישנה דרך להציל את רקמת המוח מפגיעה … רק בחלון זמן של סביב 4.5 שעות מאירוע האוטם החריף. שגה בית חולים רמב"ם בכך שאבחנת האוטם נעשתה באיחור רב בהשוואה לחלון הזמן הקריטי. בתסריט אחר,היה צריך לחתור לביצוע MRI בדחיפות ולא CT . היה הכרח לשתף נוירולוג ילדים….סמוך ביותר להגעתה לביה"ח. משכל זאת לא נעשה, אבד חלון הזמנים ההכרחי לטיפול נכון בילדה והיא נותרה נכה לכל חייה".

מדוברות בית החולים רמב"ם נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה אצלנו. נשיב לדברים בבית המשפט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות