fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: הסתיים אירוע האמוניה

בתום הערכת מצב שנערכה הוחלט להסיר את הבידוד ואת ההגבלות שהוטלו. תנועת הרכבות חודשה אף שהכוחות בשטח עדיין מנסים לאטום את מקור הדליפה
האירוע עדיין מתגלגל. חפ"ק כוחות ההצלה בעכו. צילום: דוברות המשטרה

הסתיים אירוע דליפת האמוניה שהתחיל במפעל "יוניליוור" בעכו בשעות הצהריים (חמישי). כוחות כיבוי האש שפעלו במקום מאז שעות הצהריים, הצליחו לעצור את הדליפה ולאטום את לאיטום מקורה, ביחד עם גורמי המקצוע במפעל. ההגבלות על הציבור, עם זאת, הוסרו

לוחמי האש שפעלו  מאז הצהריים (חמישי) להשגת שליטה על אירוע דליפת האמוניה במפעל "יוניליוור" בעכו  יצרו קיר מים בצידו המזרחי של המפעל על מנת להגן על האזרחים ולמהול את האמוניה  במטרה לדלל את ריכוז החומר. במקביל ממשיכים הלוחמים לבצע ניטור באזורי המגורים.
תושבי האזור בקו מסילת הברזל הונחו להסתגר בבתיהם. כמו כן הלוחמים ואנשי המפעל ביצעו פעולות יניקה של החומר.
טרם ברורה סיבת הדליפה. בתום הערכת מצב שנערכה סמוך לשעה 17:00 הוחלט כי האזור בטוח ולפיכך, הוסרו כל ההגבלות וחודשה תנועת הרכבות

יצוין, כי במוקד 100 התקבלו בצהריים  דיווחים מאזרחים על צריבות עיניים באזור עכו סמוך לאחד המפעלים, בצומת הרחובות בן עמי ודרך הארבעה, ולפיכך נסגרה, כאמור,  הזירה והציבור פונה הרחק ממרכז הקניות הסמוך לאזור בטוח.

חפ"ק משותף למשטרת ישראל וכיבוי האש בעכו. צילום: דוברות המשטרה

 

כוחות כב"ה במקום ניטרו את מקור הדליפה וזיהו את החומר, כאשר פיקוד המשטרה של תחנת עכו פתח חפ"ק מיוחד באזור בית הספר לקציני ים, לשם ניהול כלל גורמי החירום וההצלה באופן מתואם ובטוח.

תושבי הרחובות שהונחו להישאר בבתים: רחוב בן עמי – מצומת רחוב דרך הארבעה לכיוון מזרח עד כיכר מד״א . רחוב דרך המלכה ,רחוב דרך החרושת, מרכז מסחרי שופר סל + בנק דיסקונט, חופשיים לצאת מהבתים.

במד"א מרחב אשר דווח על מספר אנשים שמתלוננים על צריבה בעיניים ברחוב החרושת בעכו. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום לשלוש נפגעות במצב קל, בהכרה מלאה.

שלוש הנשים, בשנות השלושים לחייהן שנפגעו במהלך האירוע והתלוננו על צריבה בעיניים הועברו להמשך טיפול במרכז הרפואי לגליל ושוחררו לאחר זמן מה.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר בתגובה: "כוחות כיבוי האש ומשטרת ישראל מטפלים בעת הזו באירוע בתוקף תפקידם כמגיבי קו ראשון. המשרד להגנת הסביבה מתחקר את האירוע ומפקח על פעולות צוותי החירום במפעל".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות