fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית מעלות – תרשיחא העבירה למשרד הפנים את התקציב לשנת 2020

העירייה הגישה למשרד הפנים את תקציב 2020 בתקווה לסיים את השנה הבאה באיזון
ארקדי פומרנץ צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עיריית מעלות תרשיחא העבירה למשרד הפנים תקציב לשנת 2020, לראשונה, תקציב שנבנה במסגרת ההנהגה החדשה בראשות ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ.

לטענת העירייה, למרות הגירעון שירשה, תקציב 2020 מאוזן, ומתגבר על פער תקציבי שנוצר השנה בגין מענקי פרישה לבכירים בעירייה, עלייה בהשקעה בחינוך והורדת עלויות מיסים לתושבים, על ידי ביטול אגרת השמירה, שהיתה אמורה להתבטל, בכל מקרה, בהתאם לתוקפו של חוק העזר שקבע ראש העירייה הקודם, שלמה בוחבוט.

עוד טוענת העירייה, כי משרד הפנים ביקש לבצע התייעלות בשנת התקציב הנוכחית ועל כן, העירייה מבצעת התאמה של התקציב לצורכי התייעלות, וזאת ללא פגיעה ברמת השירותים העירוניים לתושב.

התקציב עוסק בשני תחומים עיקריים : השירות השוטף של העירייה לתושבים ופיתוח אסטרטגי של העיר לעתיד. במסגרת הטיפול בעבודה השוטפת הוגדר חזון ברור לתיקים העיקריים בהם העירייה מטפלת כגון: חינוך, תשתיות, תרבות ושיפור פני העיר.

אני מחויב לתושבי העיר. מוטי בן דוד צילום: שרון צרפתי

לטענת העירייה, אחד האתגרים הגדולים בתקציב 2020 הוא הקושי להתנהל באופן שוטף לאור הגרעון התזרימי העצום שהורישה ההנהלה הקודמת. עם זאת, חבר האופוזיציה מוטי בן דוד אמר השבוע לצפון 1: "שוב ראש העיר הנוכחי מחפש אשמים במקום לקחת אחריות. הוא שכח לציין שבשנת 2019 הוא הכניס את העיר לגירעון שהוא ייצר, מעל 10 מיליון שקלים, והוכחתי לו זאת בישיבת הכספים האחרונה בה הצגתי במהלך שעה שלמה, שורה אחר שורה שהוא ממשיך לספר סיפורים המנותקים מהמציאות העגומה. הוא שכח לציין שהכניס בשנה האחרונה כ-40 עובדים חדשים ולקח חברות יעוץ וחקירות בהסכמים הזויים וללא ביצוע מכרז, הוא שכח לציין שסגר מוסדות תרבות ופנאי. תקציב 2020 שהוא הציג הולך להיות גרוע הרבה יותר מקודמו, מדובר בתקציב עם סיכונים תקציביים גבוהים יותר משנת 2019 וכולנו יודעים איך השנה עומדת להיגמר. כנציג האופוזיציה בוועדת הכספים שהתקיימה השבוע דרשתי ממנו להציג תוכנית עבודה ותקציב חלופית לישיבת המליאה הקרובה, למספר נושאים וביניהם חלופה לפיטורי עובדים, מתיחת הלוואות העירייה ל-15 שנה ולקיחת הלוואות נוספות. לא אתן שראש העיר הנוכחי יהרוס את העיר כפי שעשה בשנה האחרונה. בשנה שעברה השנה הסתיימה בפלוס מיליון. העירייה היתה מאוזנת בשנים האחרונות וזאת עובדה גמורה. הגירעון המצטבר שקיבל הוא כ-10 מיליון. הוא בשנה אחת יצר יותר מהגירעון המצטבר השוטף".

כשיעד תקציב 2020 הוא לסיים את השנה באיזון, אומרים בעירייה כי המשימה תלויה גם בעירייה וגם במשרדי הממשלה השונים התומכים בפעילותה השוטפת של העירייה, כשלצורך עמידה ביעד זה הוחלט על מספר צעדי התייעלות: קיצוץ רוחבי של שכר בכירים לזמן מוגבל או עד שיתוקן המצב, צמצום קליטת עובדים חדשים למינימום, התייעלות במצבת כוח אדם מבלי לפגוע ברמת השירות לתושב.

בנוסף, עפ"י הודעת העירייה, תפעל לפיתוח אסטרטגי של העיר, כששנת 2020 תאופיין בכניסה לפרויקטים בהיקף אדיר (כ 280 מיליון ₪). במסגרת תכנית ההמראה של משרד הפנים כבר הוגשו לביצוע שלושה פרויקטים בהיקף כספי של כ 17 מיליון ש"ח: מוקד שליטה ופיקוח בזמן אמת (בטחון אישי, אשפה והתראות), שדרוג המרכז המסחרי הישן ופרויקט פאנלים סולארים להגדלת הכנסות העירייה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות