fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עבודות שירות וקנס כספי למבריח ביצים מהצפון

הנאשם הוביל והפיץ ביצים שאינו מפוקחות ובמעשיו סיכן את בריאות הציבור
לא מתאימות לאכילה. ביצים שנתפסו (צילום: דוברות עיריית עכו)
לא מתאימות לאכילה. ביצים שנתפסו (צילום: דוברות עיריית עכו)

הנאשם הוביל והפיץ ביצים שאינו מפוקחות ובמעשיו סיכן את בריאות הציבור

בית משפט השלום בחיפה הרשיע לאחרונה עבריין בגין רצף מקרים של הברחת ביצים ושיווקן באזור הצפון הביצים שאינן נמצאות תחת פיקוח וטרינרי עלולות, מטבע הדברים, להפיץ מחלות ולפגוע בבריאות הציבור. בית המשפט גזר על הנאשם שבעה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בדרך של עבודות שירות. כמו כן, הוטלו על הנאשם  קנסות כספיים  בסך כולל של 45,000 שקל, והתחייבות כספית שלא לחזור על עבירות אלו בסך 50,000 שקל. על פי החלטת בית המשפט. יצוין, כי מדובר בהרשעה שלישית של הנאשם באותן עבירות, ובהתאמה, גם העונש שהוטל עליו הוא מהחמורים שנגזרו על עברייני הברחות מזון. על פי רוב, העונשים שמטיל בית המשפט  בעבירות דומות מסתכמים בקנסות בלבד ובמאסר על תנאי.
תחילתו של הסיפור הוא לפני כשנתיים וחצי כאשר מוחמד עמשה, בשנות ה-40  לחייו נתפס, בגין הובלת ביצים, שאינן מוחתמות או בעלות תעודת משלוח, החזקתן ושיווקן, באופן המסכן את בריאות הציבור. אולם, מסתבר שהפעם ההיא לא הרתיעה אותו ולאחר כשנה נתפס בשנית כשהוא מבצע את אותה העבירה. פחות מחודש, לאחר מכן הוא נתפס  בשלישית וברביעית על ידי מפקחי היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות.
על פי כתב האישום שהגיש משרד החקלאות נתפס עמשה בהברחה של מעל 4,500 ביצים בכל פעם. הביצים, כאמור לא היו תחת פיקוח  השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, לא נארזו כנדרש ולא מוינו בתחנת מיון. כמו כן, הן לא סומנו בתאריך אחרון לשיווק ולא הוחתמו בחותמת של תחנת מיון מורשית לשיווקן.  הביצים גם הובלו ללא תעודת משלוח של המועצה לענף הלול. מחקירת הנאשם עלה כי הוא התכוון לשווק ולהפיץ את הביצים בצפון הארץ.
ממשרד החקלאות נמסר: "משרד החקלאות חוזר ומדגיש כי כאשר ביצים לא מוחזקות בתנאים מתאימים, עולה הסיכון לתחלואה בחיידק הסלמונלה ועל כן קיים סיכון ממשי לבריאות הציבור. בדומה לכך, גם העדר מיון מבוקר ותהליך הוצאת ביצים סדוקות שבורות, עם כתמי דם, עובש וכן חוסר שמירה על טמפרטורה אחידה מאפשרים את התפתחות החיידק ומהווים סכנה בריאותית לציבור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות