fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקציה מעלות (כדורגל): היו"ר הודח ותוקף את ההנהלה

דייוייד רדליך, שמונה לתפקיד יו"ר הקבוצה רק בקיץ האחרון, והודח השבוע מאשים את חברי העמותה בחוסר הגינות כלפיו וטוען: "הם נבחרו לפי קשרים ולא כישורים"
נפרדנו כך. דייויד רדליך (מימין) וחבר העמותה אודי בן נעים (משמאל) צילום: מוחסן נאסר

הרבה אנשים הרימו גבה בקיץ האחרון כשדיוויד רדליך, איש עסקים מקומי מכפר ורדים, מונה לתפקיד יו"ר סקציה מעלות. המינוי, שאושר על ידי ראש עיריית מעלות ארקדי פומרנץ, החזיק מעמד שלושה חודשים בלבד. לפני מספר שבועות, הודיעו חברי העמותה החדשה לרדליך, כי בסבב טלפוני שביצעו, הוחלט על הדחתו מהתפקיד. רדליך לא ויתר וטען כי ההחלטה אינה תקפה.

"מוניתי על ידי ראש העירייה לתקופה של חמש עונות, ורק בסמכות ראש העירייה להדיח אותי מהתפקיד", הסביר.

אלא שחברי העמותה לחצו וראש העירייה פומרנץ חתם בימים האחרונים על מסמך, אשר מאשר על הליך ההדחה.

"בהמשך לפרוטוקול ישיבת הנהלת מועדון הכדורגל, הריני לאשר את ביטול מינוייך כיו"ר הקבוצה" נכתב בהודעת ראש העירייה, "אנו מודים לך על הזמן שהקדשת ומאחלים לך הצלחה בהמשך דרכך".

רדליך זועם על המהלך ובפיו טענות קשות כנגד התנהלות הקבוצה.

רדליך: "לא הופתעתי, כי בשבועות האחרונים ראיתי לאיזה כיוון הדברים הולכים, אבל אני בהחלט מאוכזב מהדרך שזה נעשה, מחוסר ההוגנות כלפיי ומהעובדה שזה נגמר כל כך מהר עוד לפני שהספקתי ליישם את הדברים שרציתי. עד רגע זה, אגב, לא ידועה לי הסיבה".

איך בכלל הגעת לתפקיד יו"ר הקבוצה?

"הם אלה שפנו אליי. אני בכלל לא רציתי את התפקיד אבל הם לחצו ושכנעו אותי לבוא".

רדליך קיבל קבוצה על סף קריסה, עם סגל שחקנים מצומצם, תקציב נמוך ושבר מנטלי.

"הקמתי את הקבוצה בהתרעה קצרה, רגע לפני פתיחת העונה, ובניתי סגל שחקנים טוב שאני גאה בו ומאמין ביכולתו להצליח ולהצעיד את הקבוצה קדימה. הכל אני עשיתי עם קצת עזרה מחבר העמותה, אודי בן נעים. אני הייתי זה שניהל משא ומתן עם שחקנים, שכנעתי אותם לבוא למעלות וסגרתי מולם חוזים. ידעתי שאני בא לחמש שנים ולכן הנהגתי סדר וניהול שמתאימים לתקופה. לצערי, נתקלתי בהתנהלות שכונתית. מי שמנהל כיום את הקבוצה אלה אנשים חסרי כישורי ניהול שמנהלים את הקבוצה על בסיס קשרים אישיים וחמולתיים ונבחרו גם בזכות ייחוסם המשפחתי. הם כנראה הבינו מהר מאוד שאני לא בובה כמו שהם ציפו או רצו שאהיה ולכן פעלו נגדי. כל עוד הדברים פועלים בצורה כזאת, אין לכדורגל במעלות סיכוי להתקדם לשום מקום והקבוצה תמשיך לדשדש בליגות הנמוכות. שתבין, יש במעלות פוטנציאל גדול ומאגר לא מבוטל של כישרונות ויכולות. אני בטוח שעם מאמן בעל שיעור קומה והנהלה מקצועית, הכדורגל במעלות יכול להגיע רחוק. אני יכולתי להוביל את סקציה מעלות לגבהים חדשים ולהישגים בכדורגל הישראלי עם מטרות ברורות להעפיל לליגות בכירות יותר. הכדורגל במעלות פספס אותי בענק וההפסד כולו של מועדון הכדורגל, של העיר, של האוהדים ושל השחקנים".

לפני שבועיים הצהרת שבכוונתך להילחם על מקומך. עכשיו, כשהעירייה כבר לא מאחוריך, השלמת עם העובדה שזה נגמר?

"אני לא אהיה במקום שלא רוצים אותי, זה ברור, אבל אני לא מתכוון לוותר כל כך מהר על העוול הגדול שעשו לי, ואני שוקל את צעדיי. תרשום רק – המשך יבוא".

מנהל עמותת הספורט העירונית עידן כפיר מסר בתגובה: "דייויד רדליך גויס על ידי באופן אישי, במטרה לקדם את ענף הכדורגל במעלות. זאת, לאחר שהצהיר בפניי שהוא בעל ניסיון ויכולת לגייס כספים לטובת הכדורגל. בישיבת הנהלה ראשונה הוא נבחר ברוב קולות לתפקיד היו"ר. מאז כניסתו לתפקיד לפני מספר חודשים, התגלו פערים גדולים בינו לבין שאר חברי ההנהלה, מה שפגע בתפקוד השוטף של המועדון, על כל מחלקותיו. בישיבת הנהלה שנערכה לאחרונה הועלתה הצעה להדיחו והיא אושרה. עמותת הספורט העירונית מאחלת לדייויד הצלחה בהמשך דרכו ומודה לו על הזמן שהקדיש למועדון בהתנדבות מלאה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות