fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמחת עניים: הפועל עכו ניצחה, אך נותרה מתחת לקו האדום

הפועל עכו (ליגת על)

אחרי יממה בה שהתה מעל לקו האדום והעלתה את מפלס האופטימיות בקרב ראשיה ואוהדיה, הגיעה התוצאה של הדרבי התל אביבי (1:1) והנחיתה את הפועל עכו בחזרה מתחת לקו האדום. כעת, רק הפרש שערים מפריד בין עכו להפועל ת"א. הפועל עכו, שביצעה שינוי ורענון בסגל, עשתה את שלה במחזור האחרון כשגברה בביתה על עירוני קריית שמונה, 0:1.

עכו שיחקה פחות טוב מאשר במשחק הקודם נגד מכבי חיפה, אבל נהנתה שוב משער שכבש הבלם בוריס קופיטוביץ'. הפעם היא גם ידעה לשמור על יתרונה עד לסיום. המהלך המכריע היה בדקה ה_65. גיא דיין הגביה כדור קרן וקופיטוביץ' ניצל יציאה רעה של השוער האורח כדי לנגוח מקרוב פנימה, 0:1 לעכו.

עכו הציגה במשחק את שני שחקני הרכש החדשים, עוז פרץ ולנרי קאינדה, שאומנם הגיעו להזדמנויות, אך לא כבשו. קאינדה אף הוחלף בדקה ה_54, עקב מתיחה. הצטרפותם של השניים אולי חיזקה את החלק ההתקפי האנמי של עכו, אך במשחקים הבאים הם יצטרכו להיות הרבה יותר מרוכזים ליד השער ולנצל כל חצי הזדמנות שתהיה להם.

המאמן ירון הוכנבוים, סיכם בסיום: "אנחנו לא מסתכלים רק על התוצאה במשחק נגד קריית שמונה, אלא מסתכלים לטווח הרחוק, כשהמטרה היא כמובן לצבור כמה שיותר נקודות שיבטיחו לנו את ההישארות בליגה. אני מודה לראשי המועדון על המאמץ הגדול שהם השקיעו בחיזוק הקבוצה ואני בהחלט מרוצה מהשחקנים החדשים שהגיעו. אנחנו כל הזמן עובדים על איך להשתפר".

החלוץ עוז פרץ, שהגיע ממכבי פ"ת, סיכם את הופעת הבכורה שלו בעכו: "אני שמח שבאתי להפועל עכו. מצאתי בית חם ויש פה צוות נהדר. הניצחון על קריית שמונה נתן לנו 3 נקודות חשובות, אבל צריך להמשיך ולצבור נקודות. אני מודע להזדמנויות שהיו לי, ואעשה הכל כדי שבפעם הבאה אהיה יותר מרוכז. אני מקווה שאבקיע את השער הראשון במשחק הקרוב נגד מכבי פ"ת, שזה מעין דרבי אישי שלי".

ביום שני יצאה הקבוצה למחנה אימונים קצר בן 3 ימים בקיסריה. לדברי ראשי המועדון, המהלך נועד לגבש את השחקנים החדשים שצורפו, יחד עם הסגל הקיים.

עם סגירת חלון ההעברות צירפה הפועל עכו גם את דור מימוני מבית"ר טוברוק נתניה.

במחזור הקרוב מצפה להפועל עכו משחק חוץ קשה במושבה נגד מכבי פ"ת, הנאבקת על מקומה בפלייאוף העליון. המאמן הוכנבוים: "מכבי פ"ת קבוצה טובה שמגיעה להתמודדות מולנו כשהיא חבולה מהתבוסה למכבי חיפה. נעשה את כל המאמצים כדי לצאת מהמשחק עם נקודות".

מתגבשים. מנהל הפועל עכו דוניה שינהולץ עם השחקנים בקיסריה (צילום: רפי סולטן)
מתגבשים. מנהל הפועל עכו דוניה שינהולץ עם השחקנים בקיסריה (צילום: רפי סולטן)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה הצליחה להפוך פיגור, 1:0, במשחק הבית שלה נגד הפועל כרמיאל לניצחון, 1:3, בדרך לטיפוס מעל לקו האדום.

מעלות התייצבה למשחק ללא המאמן המורחק ברוך ממן, שישב ביציע, ועם הקפטן הפצוע אילן טל, שהדריך את השחקנים מהקווים. המשחק נפתח בגישושים ובדקה ה_22, ספגה מעלות שער משום מקום. השוער בן ויצמן, במהלך לא חכם, הכשיל חלוץ אורח ברחבה והעניק לכרמיאל פנדל במתנה, אותו הם ניצלו כדי לעלות ליתרון, 0:1. למזלה של מעלות, התשובה שלה היתה מהירה. בדקה ה_30 הקפיץ מועמר קראקרה, כדור מעל הגנת כרמיאל ודודו אפללו, המשיך בבעיטה מתוך הרחבה לפינה ופנימה, 1:1. המהפך החל בדקות הסיום. דקה 80: נועם קולקופסקי, שנכנכס כמחליף דקות קודם לכן, השתלט על כדור בחצי המגרש של כרמיאל, דהר קדימה, היתל בהגנה האורחת, חתך לרחבה ומול השוער בעט כדור מדויק לרשת, 1:2. בדקה ה_86, בישל אפללו לקולקופסקי, שהקדים את ההגנה של כרמיאל ומול השוער גלגל פנימה, 1:3.

בעקבות הניצחון טיפסה מעלות מעל לקו האדום, למקום ה_14 בטבלה, כשהיא מקדימה בנקודה אחת בלבד את הפועל בית שאן.

המאמן ברוך ממן: "הקבוצה שרצתה יותר, ניצחה. היום, שיחקנו בצורה חכמה, הנענו כדור, היינו מדויקים, נלחמנו וניצחנו בצדק. הניצחון העלה את מפלס האופטימיות לגבי המשך המאבק שלנו בתחתית, אבל הדרך להבטחת ההישארות שלנו בליגה עוד ארוכה".

דודו אפללו, שכבש את השער הראשון ובישל את השער השלישי, סיפר כי חזה את הנולד. "עוד לפני המשחק, העליתי תמונה משותפת שלי ושל נועם לפייסבוק, וייחלתי שנבקיע וננצח", סיפר אפללו, "היתה לי הרגשה טובה לקראת המשחק הזה. ידענו את חשיבותו והתכוננו כמו שצריך. אני שמח שניצחנו, אבל צריך לזכור ששום דבר לא גמור ויש לנו עוד דרך לעשות".

נועם קולקופסקי, שנכנס כמחליף וכבש את שני שערי הניצחון, אמר בסיום: "מאכזב קצת לא לפתוח בהרכב, אבל אני שמח שנכנסתי והבאתי את השינוי. עליתי רענן ועם ביטחון ועשינו ניצחון חשוב מאוד".

טובים השניים. דודו אפללו ונועם קולקופסקי, כובשי השערים בניצחון על כרמיאל (צילום: זיו פרבר)
טובים השניים. דודו אפללו ונועם קולקופסקי, כובשי השערים בניצחון על כרמיאל (צילום: זיו פרבר)

 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה ספגה במחזור האחרון הפסד ליגה רביעי רצוף, כשהובסה בביתה על ידי מוליכת הטבלה, צעירי כפר כנא, 4:1.

נהריה פתחה לא טוב וכבר בדקות 11 ו_22, ספגה פעמיים ונקלעה לפיגור, 2:0. בדקה ה_66 הגדילו האורחים את יתרונם ל_0:3. בדקה ה_73 הצליח סאלח חאג' לצמק ל_3:1, אך בדקה ה_87 נעצה כפר כנא את הכדור הרביעי ברשת הבית"רית.

המאמן אמיתי ברק: "אני מאוד מאוכזב מההפסד, למרות ששיחקנו נגד קבוצה חזקה מאוד. הבעיה העיקרית שלה היא בהתקפה ושילמנו ביוקר על חוסר הדיוק שלנו. הגענו למצבי הבקעה ועם קצת יותר ריכוז יכולנו לכבוש ואז הכל היה משתנה. לצערי, במקום להבקיע שערים, ספגנו שערים וזה מה שעשה את ההבדל במשחק. אנחנו נמצאים כרגע בתקופה לא טובה ואם אנחנו רוצים להשתלב בפלייאוף העליון נצטרך להתעשת ומהר".

אחי עכו (ליגה ב')

אחרי רצף של 7 משחקים ללא הפסד והתקדמות עקבית כלפי החלק העליון של הטבלה, נבלמה ההתקדמות של אחי עכו אחרי הפסד בית לאחי ביר אל מכסור, 2:1. האורחים מביר אל מכסור עלו ליתרון ראשון בדקה ה_33, אך עבדאללה ג'עס, כבש והשווה זמנית ל_1:1. עמוק בתוספת הזמן, ספגה אחי עכו את השער השני והפסידה.

היו"ר סמי ח'רינו: "כשהסגל קצר, חסרונו של כל שחקן שמורחק או פצוע, מורגש".

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, קבע השבוע על קיום המשחק בין אחי עכו להפועל בועיינה. זאת, שבוע אחד בלבד לאחר שאותו בית דין קבע לאחי עכו ניצחון טכני (0:3), בעקבות אי יכולתה של בועיינה למצוא מגרש ביתי במפגש שהיה אמור להתקיים בין הקבוצות לפני כחודש.

מכה נוספת שהגיע מבית הדין, פגעה באחי עכו בצד הכלכלי לאחר שהיא הורשעה בגין התפרעות אוהדיה במשחק נגד צעירי כפר כנא וספגה עונש כספי כבד בסך 4000 שקלים. השחקן תאמר עוראבי, שהתעמת עם הקהל באותו משחק, הורחק ל_5 משחקים.

מנגד, זכתה השבוע הקבוצה לתרומה בלתי צפויה. הח"כ העכואי זוהיר בהלול, שהשתתף בשעשועון הטלוויזיה אל תפיל את המיליון, זכה ב_46 אלף שקלים, והחליט לתרום את הכסף לאחי עכו. "מדובר בקבוצה שמיישמת הלכה למעשה את הדו קיום בעכו בין יהודים וערבים ומשמשת מסגרת ספורטיבית וחברתית לעשרות ילדים ובני נוער", הסביר ח"כ בהלול.

יו"ר אחי עכו, ח'רינו: "אנו מודים לח"כ זוהיר בהלול על ההחלטה לתרום לנו את הכסף. זהו צעד מבורך שמראה את הקשר העמוק שלו לעיר ולתושביה".

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל שוב הפסידה. חניכיו של המאמן יעקב כהן, נכנעו במחזור האחרון להפועל פקיעין, 3:2, במשחק חוץ. המארחים הובילו, 0:1 (דקה 3) אך נאור שחרור איזן זמנית בדקה ה_38 ל_1:1. בדקות 65 ו_67, עלתה פקיעין ליתרון, 1:3. בדקה ה_83, היה זה שמעון עזרן, שנכנס כמחליף עשר דקות קודם לכן, שהבקיע וצימק ל_3:2.

מנהל הקבוצה יהודה ללוש: "הגענו בהרכב חסר מאוד ללא 3 שחקני הרכב שהיו פצועים, וזה השפיע".

ותיקים: השמינייה של מעלות

ותיקי מעלות ע"ש יהודה אדרי, רשמה במחזור האחרון ניצחון על ותיקי מרום הגליל, 3:8. בשלל השערים התחלקו: שחר שיון ומשה בן חמו _ 2 שערים כ"א, יואב אוסקר, סמי עייש, יחיאב אלמקייס ודורון בן דוד _ שער אחד כ"א.

ותיקי מכבי עכו ע"ש אהרון גאון, גברה על ותיקי צור שלום, 2:3. לעכו הבקיעו: חופי ברנס _ צמד שערים, דותן שלום _ שער אחד.

למה בית"ר עכו לא משחקת בעכו?

ריצ'רד זגורי, יו"ר אגודת בית"ר עכו ומאמן קבוצת נערים ב' של האגודה, תוקף את עיריית עכו על סירובה לאפשר לקבוצתו לשחק בעיר. לדברי זגורי, מאז סגירת מתחם הנופש בעכו בקיץ האחרון, הוא נאלץ לנדוד עם קבוצתו ולקיים את משחקי הבית בכפרי הסביבה. "אנחנו הקבוצה היחידה בעכו, שכל שחקניה מעכו, שלא משחקת בעכו", אומר זגורי, "ואני לא יודע למה. יש לנו בקבוצה 25 שחקנים, שעבורם זו המסגרת החברתית היחידה. הם ילדים טובים, שחלקם באים ממשפחות מעוטות יכולת ואני עוזר להם גם מעבר לשעות האימונים והמשחקים. עבורם, אני משפחה. אני דואג להם כמו אבא ואמא. מארגן להם חבילות מזון ונותן להם גם כסף לנסיעות. אני בא מאהבה וצר לי שהעירייה לא מעריכה מספיק את מה שאני עושה למען ילדי העיר".

ניסית לפנות לעיריית עכו בנושא?

"כן והגעתי אפילו עד ראש העירייה שמעון לנקרי. אני יודע שהוא דיבר עם יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד, ואמר לו לאפשר לנו לשחק. כששמעתי את זה שמחתי, כי סוף סוף הילדים שלנו יוכלו לשחק בעיר שלהם, ושהמשפחות והחברים, יבואו לראות ולעודד אותם במשחקים. יומיים לפני המשחק, קיבלתי הודעה שהאישור בוטל. פניתי לדודי וסימסתי גם לראש העיר בשאלה מה הסיבה לביטול, אבל לא קיבלתי מענה".

איך הסתדרתם עד כה?

"אנחנו מתאמנים במגרש של פנימיית מנוף ומשלמים על השימוש בו. למשחקים אנחנו משכירים מגרש באחד הכפרים וגם עליו אנחנו משלמים. למה שלא נשחק בעכו? אפילו הפועל משגב, שהמגרש שלה היה לפני חודשיים בשזרוע, קיבלה אישור לשחק בעכו, אז למה אנחנו לא? למה להתעלל בילדים האלה ולשלוח אותם לשחק בכפרים? זה מאוד כואב לי. אנחנו מרגישים כמו ילדים חורגים ודחויים. אני פונה ללב של ראש העירייה שמעון לנקרי ושל המנכ"ל אוהד שגב, ומבקש שיתערבו ויעזרו לנו. מדובר בסך הכל בשני משחקים בחודש".

זגורי מבקש לציין גם, כי יש לו מערכת יחסית טובה עם המועדון הבכיר בעיר, הפועל עכו. "אם יש אצלי שחקנים טובים, אני בשמחה מעביר אותם להפועל עכו. אין לי שום בעיה עם זה. האהבה שלי זה לעזור לילדים האלה, לתת להם מסגרת חברתית וספורטיבית ואני גאה ושמח לראות אותם מתקדמים ומצליחים".

זגורי חושש מאוד מהרגע שבו יצטרך לסגור את הקבוצה ומביע תקווה שראש העירייה לנקרי והמנכ"ל שגב, אכן יסייעו לו בעניין המגרש.

זגורי: "בעירייה כל הזמן מצהירים שההשקעה והתמיכה התקציבית הגדולה שלהם בהפועל עכו, נובעת מתפיסת עולמם שהכדורגל הוא כלי חינוכי. אני בהחלט מסכים איתם בעניין הזה. למה שלא יעזרו גם לילדי עכו שמשחקים בבית"ר עכו? יש אצלי שחקנים שמלבד הקבוצה, אין להם שום פעילות או מסגרת אחרת".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "המגרש מיועד לשימוש הקבוצה הבוגרת וקבוצת הנוער של הפועל עכו, ולאור העומס הרב בשימוש במגרש לא ניתן להוסיף משחקים על מגרש זה. נבהיר, כי קבוצת בית"ר עכו מקבלת מהעירייה תמיכה כספית במסגרת התמיכות העירוניות, וזאת לאחר שמעולם קבוצה זו לא זכתה לסיוע".

מרגישים כמו בנים חורגים לעכו. נערי בית"ר עכו  (צילום: רישאר זגורי)
מרגישים כמו בנים חורגים לעכו. נערי בית"ר עכו  (צילום: רישאר זגורי)

 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 15)

הפועל עכו _ מכבי צור שלום, 1:2. לעכו: איתי מורנו _ צמד שערים. ניצחון שלישי רצוף לעכו, שמתרחקת 9 נק' מהקו האדום.

מחוזית (מחזור 15)

מכבי נהריה _ בית"ר נהריה, 0:3. למכבי: מיקלה תומא _ 2 שערים, האדי זיני _ שער אחד.

נערים א'

ארצית (מחזור 15)

הפועל עכו _ מכבי צור שלום, 1:2. לעכו: רז טוויזר וגיתי סופיר.

מכבי נהריה _ הפועל עפולה, 1:0.

מחוזית (מחזור 14)

הפועל מטה אשר _ הפועל מזרעה, 1:2. למטה אשר: דביר פרי ומוחמד סאלח.

עירוני כאבול _ בית"ר עכו, 6:0. לעכו: יהונתן אברהם _ 3 שערים, איינאו אראגאו, בזוהיאו אסמרה וממהרו פיקדו _ שער אחד כ"א.

נערים ג' (מחזור 14)

הפועל חיפה _ הפועל עכו, 5:1. לעכו: טל גבאי _ 2 שערים, אוזיאל בוטלר, שלו נאור ואור פרינטה _ שער אחד כ"א.

הפועל מטה אשר _ מכבי דיר חנא, 0:11. למטה אשר: יקיר קטושבסקי _ 3 שערים, עידו פפו ועידו דומאן _ 2 שערים כ"א, עומרי שתלוורט, נדים סבאח, עידו לוי ואופיר גל _ שער אחד כ"א.

ילדים א' (מחזור 14)

הפועל אסף עכו _ הפועל רובי שפירא חיפה, 0:18. לעכו: תמיר בניאשוילי _ 5 שערים, שהם בן נעים וסהר גלאי _ 3 שערים כ"א, אבירם נגאטי, כרים יאסין וחסן גדבאן _ 2 שערים כ"א, ירין שלום _ שער אחד כ"א.

בית"ר נהריה _ מכבי עוספיה, 0:5. לנהריה: אסף אברבייה _ 2 שערים, שלום נדם, ספיר קורט ואבי צציאשוילי _ שער אחד כ"א.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (מוצאי שבת, 13.2)

הפועל עכו _ מכבי פ"ת (שעה 19:00)

ליגה א' (שישי, 12.2)

הפועל הרצליה _ סקציה מעלות

ליגה ב' (שישי, 12.2)

מכבי עכו – עירוני כאבול (שעה 14:00)

אחווה כפר מנדא – בית"ר נהריה (שעה 13:30)

הפועל סמיע – אחי עכו

ליגה ג' (שישי, 12.2)

הפועל נהריה – בני מעלות_תרשיחא (שעה 12:45)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות