fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלה על הגל: השחקן שהגיע מליגה א' ומפתיע בהפועל עכו

גל אביב, שגדל במחלקת הנוער של מ.ס. אשדוד ושיחק בנבחרות הנערים והנוער של ישראל, התחיל את דרכו בבוגרים בקבוצות מליגה א'. בקיץ האחרון נחת בהפועל עכו ומהר מאוד הפך לאחד השחקנים המשמעותיים במערך של המאמן אלי כהן. אבי צרפתי, איש המדיה של הפועל עכו, תפס אותו לשיחת היכרות
שחקן חשוב במערך העכואי. גל אביב צילום: מאיר אוחיון

גל אביב (22), קשרה של הפועל עכו, הגיע בקיץ האחרון מאגודת ספורט אשדוד מליגה א'. הוא החל את דרכו בגיל 6, באקדמיה לכדורגל של מועדון ספורט אשדוד ושם עבר את כל מסלול קבוצות מחלקות הנוער של המועדון.

בגיל 16 קיבל זימון ראשון לנבחרת הנערים של ישראל ואף נכלל בסגל נבחרת הנוער של ישראל. יש לו ברזומה אפילו שער אחד, בניצחון נבחרת ישראל על נבחרת גרמניה (2:3) במסגרת טורניר החורף הבינלאומי.

למרות זאת, הוא לא קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת באגודה בה גדל, והושאל למכבי עירוני קריית גת מליגה א'. עונה לאחר מכן עבר לקבוצת הבת השנייה של מ. ס. אשדוד, אגודת ספורט אשדוד, גם היא מליגה א'. בקיץ האחרון, כשהבין שהוא לא בתכניות של המאמן רן בן שמעון, עזב ונחת בהפועל עכו. המאמן אלי כהן, התרשם מהקשר הממושמע ובעיקר מהיכולת הטובה ומיהר להחתימו. אביב התאקלם מהר מאוד בקבוצתו החדשה והפך לאחד השחקנים המשמעותיים בה.

אבי צרפתי, איש המדיה של הפועל עכו, ישב אתו לשיחה כדי שגם אנחנו נוכל להכיר טוב יותר את אחת ההפתעות הנעימות עד כה של העונה.

אביב: "תמיד ידעתי שכדורגל זה התחום שבו אני רוצה לעסוק, ובגיל 16, כשקיבלתי טלפון שבו מזמינים אותי לנבחרת הנערים של ישראל, ידעתי שאני בדרך הנכונה. בהתחלה חשבתי שעובדים עליי, אבל כשראיתי את השם שלי על טופס הזימון, חשתי גאווה גדולה".

את הצלחתו זוקף אביב למשפחתו התומכת, אמו מזל ואביו דני, שמלווה אותו מאז צעדיו הראשונים על מגרש הכדורגל. יש לו עוד אחות, נופר, שגם היא מעריצה נלהבת.

"אני חושב שללא התמיכה הגדולה מבית, לא הייתי מתקדם ככה. אבא מלווה אותי מאז שהייתי ילד קטן ומגיע איתי לכל משחק", מעיד אביב.

דווקא במועדון שבו גדלת, מ. ס. אשדוד, לא קיבלת הזדמנות. למה?

"לא יודע, כי כשאני רואה משחקים בליגת העל, אני דווקא חושב שיש לי שם מקום. אני תמיד עובד קשה ומחפש מה לשפר ואיפה להשתפר. אם לא הייתי מאמין בעצמי וביכולות שלי להגיע לרמות הגבוהות, לא הייתי ממשיך בכדורגל. כרגע, הראש שלי בהפועל עכו וכל כולי נתון להצלחתה".

איך הגעת להפועל עכו?

"חיפשתי קבוצה שמאמינה ונותנת במה לשחקנים צעירים להוכיח את עצמם. כשהגעתי לעכו להתרשמות, ראיתי שזה המקום בשבילי. יש פה תנאים של ליגת העל, הנהלה תומכת ומאמן שמאמין בשחקנים צעירים. ידעתי שבהפועל עכו אקבל את ההזדמנות להראות את יכולתי ואני שמח על הבחירה".

בינתיים אתם גם מצליחים להפתיע.

"תלוי את מי. נכון שבתחילת העונה כולם הימרו עלינו שנהיה בתחתית, אבל יש פה קבוצה של שחקנים גברים אחד-אחד ואני בכלל לא מופתע מהמקום שבו אנחנו נמצאים. היינו צריכים להיות היום אפילו במיקום גבוה יותר, אילולא ספגנו בכמה משחקים בהם הובלנו, שערי שוויון בדקה התשעים. בסך הכל אנחנו די מרוצים מהמקום שלנו כרגע בטבלה, ואני מאמין שעם עוד קצת אמונה, נוכל להשיג בעתיד תוצאות טובות יותר ולהיות מקום גבוה יותר".

מה סוד ההצלחה?

"בכדורגל אין סודות, יש עבודה קשה. יש לנו קבוצת שחקנים מלוכדת ומגובשת שנותנת במגרש משחק הקרבה ורוח לחימה. אני חושב שזה מה שמאפיין אותנו העונה ולראייה, מלבד המעידה בהפסד נגד הפועל קטמון ירושלים, לקבוצות קשה מאד לנצח אותנו".

מי השחקן שמהווה עבורך השראה ומודל לחיקוי?

"יש הרבה שחקנים שאני עוקב אחריהם ולומד מהם, אבל אם הייתי צריך לבחור אחד זהו טיאגו אלקנטרה, שחקנה של ליברפול ונבחרת ספרד. לדעתי, מדובר בשחקן שיש לו את כל היכולות לשחק כקשר. הוא משחק חכם ויודע לנהל ולנווט את המשחק בצורה טובה ויעילה".

בעבר היית בנבחרות הצעירות של ישראל. אתה מאמין שעוד תגיע לשם?

"זה חלום של כל שחקן, וכן, גם אני חולם על הרגע הזה".

מה אתה יודע לעשות שאנחנו לא יודעים עליך?

"לבשל. כל מי שטועם את האוכל שאני מכין, מתלהב".

תקופת הקורונה תפסה את הכדורגל הישראלי מתמרן בין סגר לסגר. אין ספק, שעבור כדורגל מקצועני, יש לכך השפעה.

אביב: "הסגרים מקשים מאוד מבחינה פיזית, כי אתה נמצא במומנטום מסוים, ואז יורד בקצב ואחר כך שוב צריך להגביר. לא מזמן חזרתי מפציעה שהשביתה אותי כמעט חודשיים, אז אולי הסגר העכשווי נותן לי עוד קצת זמן להתאוששות. המצב לא אידיאלי אבל כולנו צריכים להתמודד אתו ובעזרת השם כולנו מתפללים שהתקופה הרעה הזאת תסתיים ונוכל לחזור לשגרה".

כשתחזרו, מצפה לכם משחק גביע נגד בית"ר ירושלים.

"אנחנו מתייחסים למשחק הזה כמו לכל משחק. יש לבית"ר ירושלים סגל שחקנים מצוין שעד לאחרונה לא ממש בא לידי ביטוי בתוצאות בליגה, אבל עדיין מדובר באחד המועדונים הגדולים בארץ. במשחק גביע אחד, הכל יכול לקרות וזה כבר הוכח לא פעם בעבר. נבוא בלי רגשי נחיתות וניתן את הכל כדי להפתיע".

 

 

לחדשות ספורט נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות