fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשיו נזכרתם?

יש עוד תקווה. שחקני הפועל עכו חוגגים את הניצחון על אשקלון צילום: אדריאן הרבשטיין
יש עוד תקווה. שחקני הפועל עכו חוגגים את הניצחון על אשקלון צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עזריאלי עכו קטעה רצף של 8 משחקים ללא ניצחון והפתיעה בניצחון חוץ על הפועל אשקלון, 0:2. המאמן טוויזר: "הבטחתי שנילחם עד הסוף כמו גברים" * סקציה מעלות ניצחה במשחק ההישרדות בפנדלים ונשארה בליגה ב'

הפועל עזריאלי עכו (ליגת העל)

"אם נגזר עלינו לרדת, נעשה את זה כמו גברים ונילחם עד הסוף". כך התבטא המאמן איציק טוויזר בשבוע שעבר, לאחר משחק התיקו נגד עירוני אשדוד, שחרץ את גורלה את עכו לרדת לליגה הלאומית. הבטיח וקיים. במחזור האחרון, דווקא במשחק חוץ נגד הפועל אשקלון, שהיתה חייבת ניצחון כדי להישאר בליגת העל, הפתיעה הפועל עכו בניצחון חלק, 0:2. עכו, שאולי כבר השלימה עם ירידתה, הציגה משחק משוחרר והיתה ראויה לניצחון. שחקניה הפגינו המון נחישות, רצון, הקרבה ולחימה.

כבר בדקה ה_13 עלתה עכו ליתרון ראשון. אליקו באלה פרץ משמאל, הוציא כדור רוחב, וגבי קניקובסקי, עקף מגן מקומי ושלח כדור שהכניע את השוער. בן אז'ובל הקדים את הגנת אשקלון כדי לדחוק מקו השער פנימה, 0:1 לעכו. בדקה ה_61, עכו סגרה עניין. באלה היתל במגן אשקלון ומתוך הרחבה בעט כדור מדויק לפינה ופנימה, 0:2. עד לסיום הצליחה עכו לסכל את ניסיונות אשקלון לחזור למשחק ולשמור על רשת נקייה.

המאמן איציק טוויזר: "אמרתי שאם נגזר עלינו לרדת, נעשה את זה כמו גברים ואני שמח שעמדנו במילה. הגענו למשחק חוץ קשה נגד יריבה שיודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון תסבך אותה. שיחקנו נכון עם הרבה אופי, נחישות לב ונשמה".

החלוץ בן אז'ובל, שהבקיע את השער הראשון, ונאלץ לצאת עוד לפני סיום המחצית הראשונה עקב מתיחה, אמר: "מלבד המשחק נגד מכבי חיפה, אנחנו לא נופלים מאף קבוצה בפלייאוף התחתון. הוכחנו שאנחנו ספורטאים ונמשיך לשחק כדורגל התקפי ולעשות את המקסימום".

הקשר גבי קניקובסקי: "היינו חייבים את הניצחון הזה עבור הכבוד שלנו ולמען הקהל של הקבוצה, ואני שמח להיות שותף בניצחון. אנחנו מתרכזים בכדורגל ולא במה שמסביב ומה יהיה בעונה הבאה. אני שחקן של הפועל עכו ומשחק בשביל המועדון והצלחתו".

בעקבות הניצחון צימקה עכו את הפער מהקבוצה שמעל לקו האדום, עירוני אשדוד ל_8 נקודות, כשלסיום העונה נותרו 3 משחקים.

במחזור הקרוב תארח עכו את מכבי פ"ת (שבת, 28.4, שעה 17:45).

עשה את זה. מאמן סקציה מעלות גל שלמה עם השחקן שלומי ביטון צילום: סקציה מעלות 
עשה את זה. מאמן סקציה מעלות גל שלמה עם השחקן שלומי ביטון צילום: סקציה מעלות  אדריאן הרבשטיין

 

יש ניצחונות, אין משכורות

השחקנים עדיין ממתינים לתשלום שכרם שמתעכב כבר שבועיים. קפטן הקבוצה גל שיש, ששוחח עם נציגים מהנהלת הקבוצה בנושא, הרגיע את חבריו כשאמר: "אני סומך על ראשי המועדון שתשלום המשכורות יועבר אלינו כבר בימים הקרובים".

בהנהלת הקבוצה טוענים כי הצליחו לגייס את הסכום הנדרש לתשלום משכורות, והכסף כבר נמצא בחשבון העמותה.

עוד הובטח, שהכסף יהיה בחשבונות הבנק של השחקנים כבר בימים הקרובים.

 

(ליגה ב') סקציה מעלות

סקציה מעלות ניצלה מירידת ליגה שנייה ברציפות והבטיחה את מקומה בליגה ב' גם בעונה הבאה, לאחר שניצחה במשחק המבחן האחרון של העונה את נציגת ליגה ג', מכבי יפיע, 1:4, בפנדלים.

מעלות כבר היתה ביתרון, 0:2, משערים שהבקיעו פואד חיר א_דין (דקה 22) ומפנדל מדויק של שלומי ביטון (דקה 47), אך היתה בטוחה מדי בעצמה וספגה פעמיים, בדקות 65 ו_83, בדרך לשוויון, 2:2, ולהארכה. שתי הקבוצות הגיעו לדקות ההארכה כשהן סחוטות ממאמץ ובעיקר זהירות מלספוג, ונגררו להכרעה בבעיטות מהנקודה הלבנה.

השוער אור אדרי, בעט בהצלחה את הפנדל הראשון, 0:1 למעלות. יפיע דייקה גם היא ואיזנה ל_1:1. יורי קודינסקי בעט היטב, 1:2 למעלות. יפיע בעטה והשוער אדרי הדף. שלומי ביטון כבש והעלה את מעלות ל_1:3. יפיע שוב החמיצה כשהשוער אדרי שוב מצליח להדוף. פואד חיר א_דין, הרים את הרשת בפנדל הרביעי וחגג עם חבריו הישארות הרואית.

עבור מעלות, מדובר בהישג משמעותי. עד למחזור ה_12, היתה הקבוצה שקועה במקום האחרון בטבלה עם ניצחון אחד בודד וסומנה כיורדת כמעט בטוחה. אלא שאז הוחתם המאמן גל שלמה, מחזיק תיק הספורט ליאור לסרי, גייס תקציב לחיזוק סגל השחקנים ומעלות החלה אט אט להתרומם. גם במשחק האחרון, נגד יפיע, הגיעה מעלות כשהיא לא במצב אופטימלי. ההפסד במשחק המבחן הראשון לעראבה, פגע בה מנטאלית, והיא התייצבה עם לא פחות מ_5 שחקני הרכב פצועים: ליגל נחשון (נקע בקרסול), יורי קודינסקי (שבר במרפק), אופק בן טולילה (קרע חלקי במפשעה), אריאל בוזורגי ואיתן אדרי, שסובלים ממתיחות, עלו למגרש לאחר שקיבלו זריקות לשיכוך כאבים. מעלות גם נותרה בדקות ההארכה בעשרה שחקנים לאחר שאוראל אלקובי ואור חזן, יצאו בגלל פציעות.

02

המאמן גל שלמה: "במבחן התוצאה, עמדנו במשימה ואני שמח שסיימנו את העונה בטעם מתוק. כשהגעתי לקבוצה, אף אחד לא האמין שמעלות תישאר בליגה. כאחד שאוהב אתגרים, לא חששתי ומהרגע הראשון האמנתי שבעזרת חיזוק נכון, אפשר לעשות את זה. אני מודה להנהלת הקבוצה שעמדה מאחורינו כל העת, גם בתקופות הקשות, המשיכה לתמוך בי ובשחקנים והעניקה לנו את השקט לעבוד בשקט ובלי לחץ. אני גם מודה לליאור לסרי, שיש לו חלק גדול ועיקרי בהישארות הקבוצה בליגה. ליאור פעל ימים כלילות למען הקבוצה והאמין בי ובדרכי. בזכותו, יכולנו לבצע את השינויים הנדרשים וחיזקנו את הקבוצה".

הובלתם כבר 0:2 ואז יפיע השוותה ל_2:2. חששת שהמשחק עוד עלול לברוח לכם?

"בכלל לא. מבחינת כדורגל, היינו הרבה יותר טובים מיפיע. הבעיה שלנו היתה פציעות של שחקנים. עלינו עם 5 שחקנים פצועים, חלקם קיבלו זריקות לפני המשחק, שחקן אחד שנפצע ויצא כבר בדקה ה_20, והחל מהדקה ה_80 נשארנו בעשרה שחקנים. בכל זאת, לא נלחצתי, כי האמנתי במי שבמגרש. אמרתי לעצמי שאין מצב ששחקנים שעולים לשחק פצועים ומקריבים את בריאותם למען המועדון, יוותרו. נלחמנו כמו אריות וכל הכבוד לשחקנים".

ואז הגעתם לפנדלים.

"פנדלים זה יכולת, אבל גם הרבה מזל. התפללתי לבורא עולם והוא נענה".

בחוזה שלך מצוין שאם מעלות נשארת בליגה, אתה ממשיך לעונה נוספת.

"כרגע אני רוצה לנוח מהעונה המתישה שעברנו ובימים הקרובים נקבל החלטה. למרות שיש לי הצעות מפתות מקבוצות אחרות, הנטייה שלי היא להישאר. התחברתי מאוד למקום ולאנשים. סקציה מעלות זה מועדון מצוין שיש בו את כל התנאים הכי טובים שאפשר לבקש. מעלות לא מתאימה לליגה ב', אלא לליגה גבוהה יותר. כמו שציינתי, אני אוהב אתגרים. נשב עם ההנהלה ונשמע מה התוכניות לעונה הבאה. אם יהיה תקציב סביר שיאפשר לבנות סגל טוב שיוכל להתמודד בעונה הבאה על העלייה, קרוב לוודאי שהשידוך בינינו יימשך".  

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 24)

הפועל חיפה _ הפועל עכו, 1:1. לעכו: איתי מורנו.

מחוזית (מחזור 25)

בני ממב"ע _ הפועל מטה אשר, 3:1. למטה אשר: זאהי אחמד _ 2 שערים, אוריאל כהן _ שער אחד.

בית"ר נהריה _ הפועל בענה, 4:1. לנהריה: מוסטפא יעקב.  

סקציה מעלות _ הפועל סמיע, 4:1. למעלות: מוהנא חמדאן.

נערים א'

ארצית (מחזור 28)

הפועל כרמיאל _ הפועל עכו, 1:0. לעכו: עומר לוי.

ניצחון חשוב לעכו, שבורחת 6 נקודות מהקו האדום, 2 מחזורים לסיום העונה.  

מחוזית (מחזור 22)

הפועל בענה _ הפועל מטה אשר, 6:0. למטה אשר: זאהי אחמד _ 4 שערים, איציק אמירה וגיא זינגר _ שער אחד כ"א.

נערים ג' (מחזור 24)

חוסן _ טובא/זנגריה, 0:8. לחוסן: סאפי זרקא _ 3 שערים, אייל פוסטילניק _ 2 שערים, יפתח אבוטבול, איברהים אתיר ועדן סטרודובץ _ שער אחד כ"א.   

   

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות