fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיף: ההצעה המפתיעה של מרוקו לחיים חטואל, המאמן הישראלי הבכיר בארץ

המאמן האולימפי הבכיר של ישראל, חיים חטואל, שטיפח שושלת משפחתית מצליחה וגידל דורות של סייפים, קיבל הצעה לשמש מנהל על בענף הסיף במרוקו ולהוביל את הנבחרת הלאומית שלה. חטואל: "מאוכזב מיחס האיגוד בישראל כלפיי. שוקל ברצינות את ההצעה"
חוזר לשורשים? חיים חטואל צילום: באדיבות מאור חטואל

האם מאמן הסיף הבכיר ביותר בישראל בדרך לעזוב לטובת מרוקו? חיים חטואל, המאמן העכואי האולימפי המוערך, קיבל הצעה מפתה להוביל את ענף הסיף במדינה הצפון אפריקאית ולשמש כמנהל על של הנבחרת הלאומית של מרוקו.

חטואל, האיש שבנה שושלת סייפים משפחתית מפוארת (הבן מאור הוא אלוף ישראל הנוכחי ובעבר זכה בתואר 13 פעמים, הבת דלילה החזיקה בתואר אלופת ישראל במשך 10 שנים רצופות וזכתה 15 פעמים בגביע המדינה) וגידל דורות של סייפים מצטיינים אותם הוביל לשבע אולימפיאדות, קיבל לאחרונה מכתב רשמי ממשרד הספורט המרוקאי ובו ההצעה המפתיעה.

חיים, איך הגעת דווקא למרוקו?

"מישהו הראה לשר הספורט המרוקני את הרזומה שלי. הוא מאוד התרשם ואחרי כמה ימים קיבלתי מכתב רשמי שבו נכתב: 'לכבוד המאסטרו חיים חטואל, אתה תהיה המאמן הקובע ואתה זה שתתווה את הדרך ותהיה אחראי גם על הנבחרת הלאומית של מרוקו וגם תוביל אותה למשחקים האולימפיים הבאים".

על פי המתווה המרוקאי, חטואל יוביל תכנית עבודה מסודרת, במסגרתה יעביר את הידע שלו למאמני סיף במרוקו וילמד אותם את שיטות האימון שלו.

"אני מאוד נרגש מהפנייה", סיפר השבוע חטואל, "נולדתי במרוקו, גדלתי במרוקו, ויש לי רגשות עמוקים אליה. השכר שלי יהיה כשאראה סיף מרוקאי מצליח ברמות בינלאומיות".

חטואל שוקל ברצינות את ההצעה, בעיקר נוכח אכזבתו הגדולה מהיחס כלפיו מצד איגוד הסיף בישראל.

חטואל: "אני ממש מאוכזב מהמערכת בארץ שעושה הכל כדי להתכחש אליי. פשוט מתעלמים ממני. יו"ר האיגוד ישב אצלי בבית וביקש את עזרתי בקידום הענף. אחרי כמה ימים הוא התקשר אליי ואמר שהם לא צריכים אותי. תשובתו הייתה לי מוזרה ומאוד לא מובנת. לדעתי, מדובר בשנאת חיים וקנאה".

בתו של חיים, מעיין, התייחסה לדברים ואמרה: "אני חושבת שמוותרים מהר מדי על אדם חשוב מדי. מעבר להישגים המקצועיים, אבא פשוט הציל לאנשים את החיים. הוא הרים אותם מהשכונות, אנשים שהיו ללא תקווה והוביל אותם להישגים גדולים. לא בא לי שהוא ייסע למרוקו, אני רוצה אותו פה, לידי ולצד המשפחה. אני כועסת על האיגוד, וגם קצת עליו שהוא ככה מתפתה לעזוב פה וללכת. אני גם כועסת על המרוקאים שמפרגנים לו ברמות על ורוצים שהוא יהיה אצלם".

הבן, מאור, מצטרף גם הוא לביקורת ואומר: "זה לא נתפס בעיניי שמוותרים בכזאת קלות על אדם כזה. אבא הוא דוגמא לאדם שיודע להגשים את עצמו. לצד העיסוק בסיף, הוא מעולם לא ויתר על המשפחה ולא על הקריירה ולא רדף אחרי כסף. תמיד חיפש איך להגשים את עצמו ואת מטרותיו".

חיים חטואל: "הסיף בשבילי זה אורח חיים, זאת שליחות, זאת יצירה. לא עבודה ולא פרנסה. מצפה לי אתגר במרוקו ונראה איך הדברים יתפתחו".

אם לא יהיה שינוי בתכניות, בשבוע הבא כבר ימריא חטואל לעיר קזבלנקה, כדי להעביר סדנת אימון ראשונה עבור מאמני הסיף במדינה המרוקאית.

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות