fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיכום שבועי: הפועל עכו שוב הפסידה

מעלות: משנה מאמן לא משנה תוצאה. אליפות בתי ספר: אורט עכו עלתה לגמר הארצי
שון ויסמן מעכו לא מצליח לבלום את שחקן הפועל ת"א  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שון ויסמן מעכו לא מצליח לבלום את שחקן הפועל ת"א  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו (ליגת על)

הקבוצה ספגה הפסד ליגה שני ברציפות כשנכנעה בביתה להפועל ת"א, 1:0, ומצבה בתחתית הולך ומסתבך. ערב משחקה נגד האחרונה בטבלה, מכבי נתניה, נמצאת עכו נקודה אחת בלבד מעל לקו האדום.

אחרי שהפסידה לבית"ר ירושלים משער שספגה 20 שניות לסיום, שוב זה קרה לה. דקה לסיום, כדור קרן שהוגבה לרחבת עכו מצא את ראשו של הבלם התל אביבי אדי גוטליב, אקס הפועל עכו, שניצל יציאה רעה מאוד של השוער המקומי דני עמוס, ומול שער חשוף נגח פנימה והכריע את המפגש, 0:1 להפועל ת"א.

השער הזה היה הדבר החיובי (או השלילי, אם מסתכלים על כך מהזווית העכואית), שהיה במשחק התחתית. הפועל עכו שוב לא הרשימה, וזו בלשון המעטה. ההגנה ממשיכה להיות החלק היציב בקבוצה, אבל הקישור וההתקפה פשוט לא קיימים. גם שלושה חילופים התקפיים שביצע המאמן ירון הוכנבוים, לא הביאו לשינוי המיוחל. בנוסף להפסד, איבדה עכו בדקות הסיום את סמואל גילמור, שספג צהוב שני והורחק בכרטיס אדום.

המאמן הוכנבוים: "הפסד אכזרי. קודם למהלך שהוביל לשער של הפועל ת"א, היתה עבירה ברורה על שחקן שלנו שהשופט התעלם ממנה. הבעיה שלנו ידועה ומוכרת, ההתקפה שלנו לא איכותית. אנחנו שולחים הרבה שחקנים קדימה, אבל לא מצליחים לייצר מצבים ולא מבקיעים. אני בהחלט מאוכזב, כי היינו צריכים לצאת עם נקודות גם מהמשחק הזה וגם מהמשחק הקודם נגד בית"ר ירושלים. למרות זאת, אני חושב שהפועל עכו עדיין סיפור הצלחה, כי מאז פתיחת העונה לא היינו אפילו פעם אחת מתחת לקו האדום". בהתייחסות לשער שספגה הקבוצה מטעות של השוער דני עמוס, אמר הוכנבוים: "לא אעביר ביקורת על אף שחקן. אנחנו קבוצה ואם השוער טעה, יש גם שחקן הגנה שהיה צריך לשמור על אדי שלא ינגח".

לקראת משחק התחתית החשוב נגד מכבי נתניה אמר המאמן: "זה משחק על 6 נקודות. אני מקווה שנהיה מרוכזים יותר וננצח".

כובש השער לזכות הפועל ת"א אדי גוטליב, זכה לפני המשחק לטקס פרידה, במהלכו קיבל מנציג האוהדים איציק ברבי, זר פרחים, תעודת הוקרה ותמונה ממוסגרת. גוטליב: "תחושה מוזרה לכבוש נגד עכו. אחרי השער לא ידעתי אם לשמוח בשביל הפועל ת"א או להיות עצוב בשביל הפועל עכו. אני מאוד אוהב את הפועל עכו ומאחל להם שיצליחו לשרוד בליגה".

במועדון הביעו אכזבה מהכנסות המשחק נגד הפועל ת"א, שהסתכמו בכ-40 אלף שקלים בלבד. הצפי היה לכמות גדולה יותר של אוהדים, במיוחד לנוכח הוזלת המחיר ל-40 שקלים ולהסדרת רכבת מיוחדת והסעות לאצטדיון.

הקפטן מושיקו מישאלוף, חידש את תביעתו נגד הקבוצה על חוב כספי. כזכור, מישאלוף דורש מהפועל עכו סכום של 130 אלף שקלים, בעוד בקבוצה טוענים לחוב נמוך יותר של 80 אלף שקלים. שני הצדדים כבר היו בדרך לבוררות מוסכמת, אולם העניין נתקע וכעת מנסים בקבוצה למצוא פתרון. העניין הוא שמישאלוף דורש חוזה לעונה נוספת תמורת הסרת התביעה, אך בעכו יש כאלה המתנגדים לכך.

 

 שון ויסמן מעכו לא מצליח לבלום את שחקן הפועל ת"א  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שון ויסמן מעכו לא מצליח לבלום את שחקן הפועל ת"א  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה גילתה השבוע כי משנה מאמן, לא מחייב שינוי בתוצאה. גם מינוי מאמן שלישי העונה לקבוצה, ברוך ממן, לא מנע ממעלות לספוג את הפסדה השביעי העונה, 3:0, במשחק חוץ להפועל אסי גלבוע. המאמן הטרי עוד לא הספיק לחמם את הקווים וכבר בדקה ה-2 ראה את קבוצתו סופגת את הראשון. לא חלפו 10 דקות ומעלות ספגה את השני. עם פתיחת המחצית השנייה ספגה מעלות מכה נוספת כשהקפטן אילן טל הורחק בכרטיס אדום אחרי עבירה גסה על שחקן יריב. 10 דקות לסיום תקעו המארחים את המסמר האחרון בארון ההפסד של מעלות.

המאמן ברוך ממן: "עשינו כמה טעויות, ושילמנו עליהם ביוקר. אני אופטימי ויכול להבטיח דבר אחד: מעלות לא תהיה בשר התותחים של הליגה. אני מגיע לפה באמונה שלמה שאפשר לחלץ את הקבוצה מהמצב הקשה הזה ומאמין שנתעשת, נתחבר ונצא לדרך חדשה. לפי מה שהספקתי לראות בזמן הקצר שלי בקבוצה, הבחירה בחלק מהשחקנים אולי לא היתה נכונה, ואני וההנהלה מסכימים שכדי לחולל שינוי, נהיה חייבים לבצע שינויים ולהתחזק. יש אצל השחקנים רצון ונכונות לעבוד קשה כדי להצליח וזה דבר חשוב מאוד בקבוצה. אנחנו גם לא צריכים להסתכל על קבוצות אחרות, אלא להתרכז בעצמנו ולדעת איך להביא נקודות".

בתום 9 מחזורים שקועה מעלות במקום האחרון בטבלה עם מאזן עגום של אפס ניצחונות, 2 נקודות בלבד מ-28 אפשריות ויחס שערים שלילי של 15:2.

במהלך השבוע כבר צירפה הקבוצה לשורותיה את צמד החלוצים דודו אפללו, ששיחק בעבר במעלות ומגיע ממכבי יבנה מהלאומית ומועמר קראקרה ממכבי קרית אתא.

בהגרלת הסיבוב הבא בגביע המדינה נקבע כי מעלות תצא למשחק חוץ נגד בית"ר כפר סבא (ליגה א'). המפגש יתקיים ביום שלישי (22.12).

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה קטעה רצף של 2 הפסדים רצופים, כשגברה במחזור האחרון במשחק חוץ על הפועל סמיע, 1:2, במשחק שבו כל שלושת השערים הובקעו על ידי שחקני נהריה. דין כהן כבש כבר בדקה ה-16 והעלה את הבית"רים ליתרון, 0:1. מיכה שושן, איזן את התוצאה בשער עצמי בדקה ה-55. חלוץ הרכש איליה זאיקה, שבר בצורת ארוכה כשכבש בדקה ה-77 את שער הניצחון, 1:2, והקפיץ את קבוצתו למקום ה-9 בטבלה עם 9 נקודות.

המאמן אמיתי ברק: "אני שמח שניצחנו למרות שהיינו אמורים לעשות את זה יותר קל. כמו תמיד, הגענו להזדמנויות, אבל החמצנו. למזלנו, הפעם ידענו גם לכבוש ולנצח. הדרך שלנו עדיין לא ברורה ואנחנו חייבים לדעת לשמור על יציבות".

הקבוצה צירפה לשורותיה את השוער טארק נאטור, שהתחיל את העונה בעירוני רמת השרון מהליגה הלאומית. נאטור מחליף את השוער גבריאל כהן שאכזב ושוחרר.

מנהל בית"ר נהריה אבי כץ עם השוער החדש טארק נאטור  (צילום: באדיבות בית"ר נהריה)
מנהל בית"ר נהריה אבי כץ עם השוער החדש טארק נאטור  (צילום: באדיבות בית"ר נהריה)

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ספגה הפסד ליגה שלישי ברציפות כשנכנעה במשחק חוץ לעולה החדשה, צעירי כפר כנא, 0:2. שער אחד בכל מחצית הכריע את המשחק. בדקה ה-34, במצב של 0:0, ספג יקי ויצמן כרטיס אדום והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים.

ההפסד הותיר את מכבי עכו במקום ה-14, נקודה אחת מעל לקו האדום.

המאמן יוסי עמר, התקשה להסביר את ההפסד, כשאמר: "אנחנו משחקים טוב, אבל סופגים מטעויות ומצד שני לא מנצלים הזדמנויות כדי לכבוש".

היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו: "עצוב לי לראות את מכבי עכו במצבה הנוכחי. אנחנו צריכים להפנים שאנחנו קבוצת תחתית, ואם לא נתחיל לקחת נקודות המצב רק ילך ויחמיר. אני מתכוון לתת לשחקנים עוד הזדמנות לקחת את עצמם בידיים. מי שלא יתעורר, לא יישאר. אין לי בעיה להחליף את כל הסגל. כולם עכשיו במבחן. אף אחד לא חסין, לא המאמן ולא השחקנים. אני רוצה להאמין שנצא לדרך חדשה, אבל אם לא תהיה ברירה, נהיה חייבים לעשות זעזוע".

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה סיימה את משחק החוץ שלה נגד עראמשה/דנון בתיקו, 2:2. שלומי לזמי, בשער בכורה העונה, העלה את קבוצתו ליתרון מוקדם בדקה ה-14. המארחים הצליחו להפוך את התוצאה ולהוביל 1:2, לפני שאורן בן חמו כבש בדקה ה-80 ואיזן את התוצאה ל-2:2.

היו"ר עמוס גבריאל: "אנחנו קבוצה הרבה יותר ממה שזה נראה בתוצאות. הבעיה היא שאנחנו מקבלים גולים בקלות רבה מדי. אנחנו צריכים לשחק עם יותר אחריות בהגנה ולהיות טיפה יותר מרוכזים. אני מרגיש שיש אצלנו שיפור ממשחק למשחק והתוצאות החיוביות הן רק עניין של זמן".

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 6)

הפועל כפר סבא- הפועל עכו, 0:3.

ארצית (מחזור 6)

הפועל מטה אשר – נווה יוסף חיפה, 1:0.

מחוזית (מחזור 6)

מכבי מעלות – אחי עכו, 3:5. למעלות: דוד בן נעים, סאמח זיאדה, תובל אסולין, אופק סויסה ואדהם גדבאן. לעכו: מחמוד יוסף – 2 שערים, ראמי כתילי – שער אחד.

הפועל סמיע – מכבי נהריה, 0:2.

נערים א'

ארצית (מחזור 6)

הפועל עכו -הפועל חיפה, 2:1. לעכו: נסיר מג'דוב. הפסד ליגה ראשון העונה לעכו.

הפועל נצרת עילית – מכבי נהריה, 1:0. לנהריה: רז מוסקל.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 5)

הפועל מטה אשר – מ. ס. קרית ים, 0:2. למטה אשר: ראני גדבאן ופארס חוראני.

נערים ג' (מחזור 5)

הפועל עפולה- הפועל עכו, 9:2. לעכו: נאור שלו – 3 שערים, רביע טאהא – 2 שערים, יוני אפשטיין, אוזיאל בוטלר, טל גבאי ואיליה דצון – שער אחד כ"א.

אחי נצרת -הפועל מטה אשר, 0:0.

מכבי מעלות – אסי גלבוע, 2:3. למעלות: עמית תקתוק – 2 שערים, ירדן דהן – שער אחד.

ילדים א' (מחזור 5)

הפועל עכו – מכבי קרית אתא, 0:10. לעכו: אבירם נגאטי ואליאב רוימי – 2 שערים כ"א, תמיר בניאשוילי, מוסטפא אבו אלהיג'א, סהר גלאי, עדי מונדל, שוהם בן נעים וספיר לוטן _ שער אחד כ"א.

ג'דידה/מכר – מכבי מעלות, 1:1. למעלות: נועם ניסימיאן.

הפועל מטה אשר -מכבי ת"א, 6:2. למטה אשר: איציק אמירה ובן אלקיים.

ילדים ב' (מחזור 5)

מ ס. כפר ורדים – הפועל רמה, 1:4. לכפר ורדים: ניקו סולטן – שלושער, היב מרעי – שער אחד.

 

אליפות בתי ספר: תיכון אורט עכו העפילה לגמר הארצי

נבחרת הקטרגל של אורט עכו, בהדרכת המאמן דוד אדרי, העפילה לבית הגמר של אליפות הארץ לבתי ספר. הנבחרת העכואית סיימה את הבית המוקדם וכן את שלבי רבע הגמר וחצי הגמר בניצחונות מרשימים ועלתה לבית הגמר האזורי, שם ניצחה את תיכון נעורה, 0:3, מצמד שערים של מאור תורג'מן ושער נוסף שכבש רועי רבינוביץ', והפסידה לתיכון עראבה, 1:0.

למשחקי בית הגמר הארצי, שיתקיימו ב-22.12 בראשון לציון, העפילו 12 אלופות המחוז. הקבוצות בבית הגמר יחולקו ל-4 בתים, 3 קבוצות בכל בית, ויתמודדו ביניהן בשיטת ליגה בת סיבוב אחד. שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר.

האלופה, אגב, תייצג את ישראל באליפות אירופה לבתי ספר תיכוניים שתתקיים בחודש מרץ הקרוב באחת ממדינות אירופה.סגל הקבוצה של אורט עכו כלל את השוערים לירון הרשקוביץ' ויצחק חזן, והשחקנים: אליאור אביטן, משה ביז'אווי, רועי רבינוביץ', מאור תורג'מן, גל אטיאס, עודד אגיבייב, גיתאי סופיר, ירין סלמה, גל אביעד וגרגורי ז'קונסקי.

אורט עכו העפילה בעבר 4 פעמים לבית הגמר הארצי, וזו הפעם החמישית שלה בגמר הארצי. בכל הפעמים היא עשתה זאת עם המאמן דוד אדרי, כשהישג השיא שלה היה בשנת 2001, אז היא הדהימה וזכתה לראשונה בתולדותיה באליפות המדינה. לפני 6 שנים, עזב אדרי את הקבוצה וזו היתה גם הפעם האחרונה שאורט עכו השתתפה בגמר הארצי. בקיץ האחרון חזר אדרי להדריך את הקבוצה והוביל אותה להצלחה. אדרי: "יש לנו קבוצה כישרונית מאוד ואני שמח להחזיר עטרה ליושנה ולראות שוב את אורט עכו נמנית בפסגת הקטרגל של בתי הספר בישראל".

נבחרת הקטרגל של אורט עכו עם גביע אליפות מחוז צפון  (צילום: אורט עכו)
נבחרת הקטרגל של אורט עכו עם גביע אליפות מחוז צפון  (צילום: אורט עכו)

משחקי סוף השבוע

ליגת העל

מכבי נתניה – הפועל עכו (שבת, 5.12, שעה 18:30)

ליגה א' (שישי, 4.12)

סקציה מעלות -מכבי דלית אלכרמל (שעה 13:00)

ליגה ב' (שישי, 4.12)

מכבי עכו -אחווה כפר מנדא (13:45)

בית"ר נהריה – אלנהדא נצרת

בית"ר כפר כנא – אחי עכו (שעה 14:30)

(שלישי, 8.12)

אחי עכו – בית"ר נהריה (שעה 19:00)

הפועל שפרעם – מכבי עכו

ליגה ג' (שישי, 4.12)

הפועל נהריה – הפועל ג'ת/ינוח (עילוט, 11:45)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות