fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיכום שבועי: הפועל עכו מדשדשת, בית"ר נהריה מתאוששת, מעלות מתרסקת

הפועל עכו (ליגת על)

הקבוצה אומנם לא הפסידה במשחק החוץ שלה נגד מכבי נתניה (0:0), אבל מצבה בתחתית מוסיף להיות נזיל מאוד.

על המשחק אין הרבה מה להרחיב, מעבר לעובדה שברוב הדקות עכו הסתגרה והתגוננה.

המאמן ירון הוכנבוים: "כדורגל זה משחק של ניצול טעויות של היריב, ובניגוד לשני המשחקים הקודמים שהפסדנו בהן, נגד בית"ר ירושלים והפועל ת"א, הפעם לא עשינו טעות. קבוצה שכובשת 5 שערים ב-13 משחקים חייבת חיזוק לחלק הקדמי שלה ואני מקווה שיימצא הספונסר שייתרם למען הקבוצה ויסייע לנו בהחתמת חלוצים. יש לנו חלוצים צעירים וטובים, ואני רק מקווה שאחרי הניסיון שהם צברו בסיבוב הראשון של העונה, הם ישתפרו ויהיו יעילים יותר במשחקים הקרובים".

הבלם מושיקו מישאלוף: "אני מאוד מקווה שנתחזק בחלוצים, כי לאורך זמן, יהיה לנו מאוד קשה לשרוד ככה בליגה".

בעכו דחו את הטענות על כך שהקבוצה משחקת בונקר. "אין משחק שאנחנו לא מייצרים מצבים ומגיעים להזדמנויות", התייחס אחמד קאסום לביקורת, "אנחנו מודעים לכך שעלינו להשתפר במשחק ההתקפה, ואנחנו עובדים על זה באימונים. טבעי גם שבמשחקי חוץ אנחנו משחקים זהיר יותר כי כל נקודה חשובה עבורנו".

מי שמאוכזב ממעמדו הוא ציון צמח, שכלל לא שותף במשחק נגד נתניה, וגם כשהוא כבר עלה העונה בהרכב, הוא הוחלף.

הקשר סמואל גילמור, שריצה עונש הרחקה, צפוי לחזור להרכב במשחק התחתית הקרוב נגד הפועל חיפה.

שחקני הקבוצה זכו השבוע ליום גיבוש מפנק בשמורת הטבע הסמוכה לקיבוץ ניר דוד בצפון. בשעות הבוקר ערכה הקבוצה אימון במגרש ביקנעם ומיד לאחר מכן יצאו השחקנים לטיול שטח עם טרקטורונים וג'יפים. בסיום היום הוזמנו השחקנים לארוחה מפנקת.

הקיצוץ מתחיל בתוכנו

בהפועל עכו עוסקים רבות בניסיונות לגייס מקורות מימון להבאת שחקני חיזוק. הצוות המקצועי מתריע ומבקש לחזק את החלק הקדמי של הקבוצה בקשר בונה משחק ובשני חלוצים. המאזן של הקבוצה עד כה, בכי רע. 5 שערים ב-13 משחקים.

במקביל לניסיונות לאתר תורמים פוטנציאליים שיממנו את החתמתם של שחקני החיזוק, מנסים חברי העמותה לקצץ בהוצאות הפנימיות של האגודה. כך למשל, ייתכן ושחקן אחד או כמה שחקנים, ישוחררו. בנוסף, ישנה הצעה לקצץ בשכר עובדי המועדון, כולל בעלי תפקידים ומאמנים ממחלקת הנוער.

חבר העמותה רפי סולטן: "זה לא סוד שיש לנו בעיה בהתקפה וזה גם לא סוד שאנחנו די מוגבלים מבחינה תקציבית. אנחנו עושים את כל המאמצים להביא כסף במטרה לחזק את הקבוצה".

מתגבשים. שחקני הפועל עכו מכייפים  (צילום: באדיבות הפועל עכו)
מתגבשים. שחקני הפועל עכו מכייפים  (צילום: באדיבות הפועל עכו)

סקציה מעלות (ליגה א')

התקווה לשינוי בעקבות מינויו של ברוך ממן למאמן, טרם התממשה והקבוצה ממשיכה להיות שקועה עמוק עמוק בירכתי הטבלה. במחזור האחרון ספגה מעלות תבוסה צורבת בביתה אחרי שנכנעה למכבי דלית אלכרמל, 3:0.

גם שילובם של שלושת שחקני הרכש החדשים: דודו אפללו ומועמר קראקרה ההתקפיים שפתחו בהרכב והלל גלינדס, שנכנס כמחליף לא סייעו למעלות להיחלץ מפתיחת העונה הגרועה בתולדותיה (2 נקודות בלבד מ-30 אפשריות).

המאמן ברוך ממן, שמאז הגעתו ספג הפסד שני בתוצאה זהה (3:0), אמר בסיום: "אנחנו נראים רע מאוד. אחרי שהחליפו מאמן, הגיע הזמן להחליף שחקנים, כי הם הבעיה. יש פה שחקנים שאני לא מבין מה הם עושים פה בכלל. הם אומנם על המגרש, אבל הם כאילו משחקים. אפילו לא רצים. חייבים לעשות שינוי וגם ההנהלה מסכימה איתי שנצטרך להיפרד מכמה שחקנים ולהביא שחקנים אחרים. בכל מקרה, לא נרים ידיים ונמשיך לחפש פתרונות. המצב לא אבוד, יש עוד מספיק נקודות בקופה. נילחם עד הסוף".

מיד בסיום המשחק זימנה ההנהלה את שני שחקני הרכש שהגיעו בקיץ האחרון לקבוצה: עמי גילברט ואביאל גבאי, והודיעה להם על שחרורם.

היו"ר דני חזן והמנהל גבי שמחון, אף הבהירו לשאר השחקנים כי אף אחד מהם אינו חסין ועם היכולת הזאת תימשך, הם לא יהססו לשחרר שחקנים נוספים שמאכזבים.

בהגרלת הסיבוב הבא בגביע המדינה נקבע כי מעלות תצא למשחק חוץ נגד בית"ר כפר סבא (ליגה א'). המפגש יתקיים ביום שלישי (22.12).

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה רשמה השבוע 2 ניצחונות שהקפיצו אותה למקום הרביעי בטבלה. בסוף השבוע שעבר גברה הקבוצה על אלנהדא נצרת, 0:2, וכמו בניצחון הקודם על הפועל סמיע, גם הפעם היא נהנתה מאותם כובשים: איליה זאיקה (דקה 10) ודין כהן (דקה 88). השוער טארק נאטור רשם הופעת בכורה מוצלחת.

במחזור משחקים נוסף, שהתקיים באמצע השבוע, הביסו הבית"רים בחוץ את אחי עכו, 2:5. בחגיגת השערים השתתפו: איליה זאיקה – צמד, אדר קליר, דין כהן ונועם בראון – שער אחד כ"א.

היה זה ניצחון שלישי רצוף לבית"ר נהריה.

מבט לצמרת. מאמן בית"ר נהריה אמיתי ברק  (צילום: מיכה פישנזון)
מבט לצמרת. מאמן בית"ר נהריה אמיתי ברק (צילום: מיכה פישנזון)

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה קטעה רצף של 4 משחקים ללא ניצחון כשגברה בסוף השבוע שעבר על אחווה כפר מנדא, 0:2, משערים של אסף הררי (דקה 34) ודוד שחרור (דקה 48). במשחק נוסף, שהתקיים באמצע השבוע, עצרה הקבוצה את דהירתה את מוליכת הטבלה הפועל שפרעם, כשסיימה את המשחק עימה, בחוץ, בתיקו, 1:1. היה זה איבוד נקודות ראשונות של שפרעם העונה, שעד למפגש נגד מכבי עכו עשתה רצף מרשים של 8 ניצחונות רצופים מאז פתיחת העונה.

למרות 4 הנקודות שהשיגה הקבוצה השבוע, היא נותרה במרחק של 2 נק' בלבד מהקו האדום.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה רוותה קצת נחת כשניצחה את הפועל ג'ת/יאנוח, 0:1. את השער היחיד במשחק הבקיע החלוץ שלומי לזמי בדקה ה-25, בבעיטה חופשית מדויקת.

הניצחון הקפיץ את חניכיו של המאמן יעקב כהן למקום ה-8 בטבלה.

מנהל הקבוצה יהודה ללוש, היה מעורב השבוע באזרחות למופת, לאחר שגילה תיק ובו מסמכים אישיים, תעודות, כסף מזומן, כרטיסי אשראי ותכשיטים, וכמו כל אזרח ישר וטוב, מיהר למסור את האבידה למשטרת ישראל. שוטרי תחנת נהריה איתרו את בעלת התיק ומשפחתה התקשרה להודות לללוש על הגינותו.

ללוש: "אני חושב שנהגתי כמו שכל אזרח אחר צריך נהוג ואני שמח בשביל האישה שהאבידה הוחזרה לה". נציגי משטרת ישראל שיבחו את ללוש ובימים הקרובים הוא אמור להיות מוזמן לתחנת המשטרה כדי לקבל תעודת הוקרה והערכה על האזרחות הטובה שגילה. מי שהצטרף לברכות היה גם היו"ר עמוס גבריאל: "תמיד ידעתי שיהודה ללוש אדם טוב וישר ולכן הוא נמצא לצידי במועדון הפועל נהריה ומלווה אותנו כבר שנים רבות".

סוף סוף מחייכים. מאמן הפועל נהריה יעקב כהן עם מנהל הקבוצה יהודה ללוש (צילום: שמעון עזרן)
סוף סוף מחייכים. מאמן הפועל נהריה יעקב כהן עם מנהל הקבוצה יהודה ללוש (צילום: שמעון עזרן)

דור העתיד: תוצאות השבוע

נוער

לאומית (מחזור 7)

הפועל עכו -עירוני רמת השרון, 3:0. ההפסד הוציא את עכו כבר בשלב מוקדם מאוד של העונה מתמונת מאבק העלייה, בדרך לעוד עונה אבודה ומאכזבת.

מחוזית (מחזור 7)

מכבי מעלות -הפועל סמיע, 0:4. למעלות: אופק סויסה -2 שערים, סאמח זיאדה ועמית ביטון – שער אחד כ"א.

כפר יסיף – אחי עכו, 1:2. לעכו: ראמי כתילי.

נערים א'

ארצית (מחזור 7)

נווה יוסף חיפה- הפועל עכו, 4:0. לעכו: אושרי דדון – שלושער, רועי דדון – שער. הופעת בכורה מוצלחת לשוער יקיר חילאי.

פרדס חנה/כרכור- מכבי נהריה, 2:3. לנהריה: סובחי בסל – צמד שערים.

שמר על שער נקי. שוער הפועל עכו יקיר חילאי  (צילום: משה חילאי)
שמר על שער נקי. שוער הפועל עכו יקיר חילאי  (צילום: משה חילאי)

נערים ב'

מחוזית (מחזור 6)

הפועל מטה אשר – ג'וליס, 3:4. למטה אשר: בר אדרי, ראני גדבאן, סתיו הרשמן ופיראס חוראני.

 נערים ג' (מחזור 6)

הפועל מטה אשר – הפועל עפולה, 2:3. למטה אשר: עידו דומאן – 2 שערים, ניב סלוק – שער אחד.

מכבי מעלות – הפועל יקנעם, 0:6. למעלות: מור כהן ועמית תקתוק – 2 שערים כ"א, יער יקותיאלי ואביעד וכשטוק – שער אחד כ"א.

גביע המדינה

הפועל כפר סבא – הפועל עכו, 2:3. עכו כבר הוליכה ביתרון, 0:2 משערים של נדב אבוטבול ואיאן קסיס, אך כפר סבא הצליחה לעשות מהפך בתוצאה. לעכו עוד ניתנה הזדמנות לכפות שוויון כשזכתה בדקה ה-90 בפנדל, אך איליה דצון החטיא.

ילדים א' (מחזור 6)

מכבי מעלות – הפועל רובי שפירא, 0:2. למעלות: ג'ואד חיר אלדין ואיילון טובלי.

הפועל חיפה – הפועל מטה אשר, 1:3. למטה אשר: שניר ביטון.

גביע המדינה

מכבי חיפה – הפועל עכו, 0:2.

ילדים ב' (מחזור 6)

הפועל מטה אשר – אחי נצרת, 2:4. למטה אשר: אביב בן סימון – 2 שערים, יהלי שלו וטייב חלאילה – שער אחד כ"א.

ילדים ג' (מחזור 6)

מכבי נתניה – הפועל מטה אשר, 4:4. למטה אשר: עמית חדד – 2 שערים, ניצן אליהו ונועם שדה – שער אחד כ"א.

ילדי הפועל מטה אשר ביקרו ילדים מאושפזים

שחקני מחלקת הנוער של הפועל מטה אשר, ביקרו השבוע במחלקות אגף הילדים במרכז הרפואי בנהריה. השחקנים איחלו לילדים המאושפזים החלמה מהירה והעניקו להם, ברוח חג החנוכה, סופגניות חמות וטעימות, שנתרמו על ידי מאפיית מנחת הארץ בנהריה.

המשלחת כללה את מנהל מחלקת הנוער שמוליק אמירה, המאמנים יוסי דיצי, אילן עמר ואשר דיין והמנהל עלי מג'יס. יוזם הביקור, שמוליק אמירה, סיכם: "מעבר לכדורגל, מועדון הכדורגל של הפועל מטה אשר חרט על דגלו תרומה לקהילה, ובמסגרת הזאת אנו מעניקים לשחקנים שלנו ערכים חברתיים ונתינה. התרגשנו לשמח את הילדים החולים ואיחלנו להם חג שמח ובריאות שלמה".

ספורט וערכים. שחקני מטה אשר בביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: באדיבות הפועל מטה אשר)
ספורט וערכים. שחקני מטה אשר בביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: באדיבות הפועל מטה אשר)

ביקור המכבים

ראשי הנהלת מכבי ישראל, הגיעו השבוע לביקור בבית הספר לכדורגל של מכבי עכו, בהנהלת אשר (ג'וקי) בן חמו ובנו חנן. לסיור התלווה גם סגן ראש עיריית עכו זאב נוימן, והוא כלל ביקור במתקן האימונים ובמרכז הלמידה של ילדי בית הספר לכדורגל. נציגי מכבי גם קיבלו סקירה מקיפה על פעילות בית הספר, הן מההיבט המקצועי והן מההיבט החינוכי, וכן הוצגה בפניהם פעילות כדורגל נשים, שהינה ייחודית בעיר למועדון מכבי עכו.

גאים לארח. ילדי מכבי עכו מקבלים את פני ראשי אגודת מכבי  (צילום: חנן בן חמו)
גאים לארח. ילדי מכבי עכו מקבלים את פני ראשי אגודת מכבי (צילום: חנן בן חמו)

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (12.12)

הפועל חיפה -הפועל עכו (סמי עופר, שעה 18:00)

ליגה א' (שישי, 11.12)

מג'ד אלכרום – סקציה מעלות

ליגה ב' (שישי, 11.12)

מכבי עכו- ביר אלמכסור

בית"ר נהריה – מכבי נח'ף

הפועל כאוכב – אחי עכו

ליגה ג' (שישי, 11.12)

ג'וליס – הפועל נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות