fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מ-0 ל-42 ק"מ: "ספורט וחברים זה המתכון הבטוח לחיים בריאים ומאושרים"

ערן זיו, תושב שלומי, החל לרוץ לפני כשנה לאחר שחש בקשיי נשימה כבדים כשחזר מהעבודה. הרצון לרוץ התחיל אצלו בזכות חבורה של אנשים שהפכו לחברים טובים שהספורט חיבר ביניהם. הריי זה ברור שספורט הוא המתכון הבטוח לחיים מאושרים.
קבוצת קו הזינוק | צילום: תמיר דאוס

ערן זיו (45) תושב שלומי, אב לשלושה ומייסד קבוצת "מטיילים בגליל" וחבר בקבוצת רצים צפוניים, משתף השבת את תחושותיו בנוגע לספורט, חברים ואהבת חינם.

ערן זיו: "אנחנו חבורה של אנשים, כל אחד והמטען שלו, נשים, גברים, זוגות, יחידים והדבר הכי טוב שקרה לנו זה שיש לנו אחד את השני. תכירו את שלומי לייבה חבר קרוב ואושיית טיקטוק בעיניי עצמו בעיקר (קורץ) – אנחנו עוד נחזור אליו.

אבל כאשר עברתי לגור ביישוב שלומי, הכרתי את שכניי בני הזוג רוני ומיטל קורן שבמשך תקופה ניסו לשדל אותי להצטרף לקבוצה של אנשים שמתאגדים באופן קבוע בכל שבת בבוקר לריצת חורף, קיץ, סתיו, אביב, בכל מזג אוויר
ואני כל כך צחקתי להם בפנים כי הייתי הרבה שנים איש צבא וביטחון ולא רציתי לשמוע על ספורט רציתי להשמין מנחת.

קבוצת קו הזינוק | צילום: יפעת וייס
רצים צפוניים ביחד | צילום: רודי פלס

יום אחד עשיתי דיל עם רוני ואמרתי לו ביום שאני אתחיל לרוץ אתה תפסיק לעשן! ומיטל אמרה לי ערן אתה חייב להצטרף, יש לנו זוג חברים (רונית ושלומי לייבה) שהאישה רצה ובעלה רוצה להתחיל לרוץ ואם אצטרף אליו אז בעצם אנחנו נתחיל מאותה נקודה. למען האמת הייתי מאוד נבוך ועניתי למיטל שהם נראים לי כל כך מגובשים ושאני לא קשור, לא מכיר וחיפשתי כל תירוץ להתחמק.

ויום אחד הגעתי מהעבודה (העבודה הנוכחית שלי בישיבה ואינה קשורה בפעילות כלשהי) וכאשר רציתי להוריד נעליים הרגשתי קושי בנשימה, ואמרתי לעצמי 'וואלה… אני? מתקשה לנשום? מה נהיה ממני?' שם בדיוק בנקודה הזו נפל לי האסימון, והחלטתי להצטרף לחברים, שם פגשתי את תמיר דאוס (מי שיאמן אותי לריצה מ-0 ל-10 ק"מ ויקח את שלומי מ-0 ל-42 ק"מ)

רצים צפוניים ביחד | צילום: רודי פלס
רצים צפוניים ביחד | צילום: רודי פלס
רצים צפוניים ביחד | צילום: באדיבות המצולמים

היום אנחנו קבוצה, שלכל אחד יש סיפור משלו וחיבור שלו אל הריצה, אנשים מלח הארץ מכל הגליל המערבי – מראש הנקרה, ממעונה, מעין יעקב, מעבדון, משלומי, מנהריה, מגורן, משומרה ועוד.

לאחרונה חלק מחברי הקבוצה זכו לקבל חסות מעמותת 'שלוה' וכאות הוקרה התרימו בעבור העמותה הנהדרת והחשובה הזו סכום כולל של יותר מ-60 אלף שקלים. שתבינו רק לפני חודשיים אני ושלומי רצנו 10 ק"מ והיום הבנאדם רץ 21 ק"מ כמו איילה.

קבוצת קו הזינוק | צילום: תמיר דאוס
רצים צפוניים ביחד | צילום: באדיבות המצולמים

אבל לא רק ריצה מחברת אותנו, הפכנו להיות חברים ממש קרובים, אנחנו יוצאים לטיולים ביחד, אנחנו מארגנים מסיבות ממש כמו בגיל 18, אנחנו יוצאים לשתות ביחד וממש הפכנו למועדון חברים.
לסיכום…ספורט וחברים זה המתכון הבטוח לחיים בריאים ומאושרים"

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות