fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכרמיאל לאולימפיאדה: אלכס אלכסיינקו השיג את הקריטריון לטוקיו 2020

האתלט הפראלימפי המחונן, סיים במקום השישי בהדיפת כדור ברזל באליפות אירופה שהתקיימה בפולין עם תוצאה של 9.09 מ'. אלכסיינקו, שנולד עם שיתוק מוחין, חלה בגיל 6 בפוליו וגדל בבית יתומים לאחר שאיבד את הוריו בתאונת דרכים, אמר: "השתתפות במשחקים הפראלימפיים, חלום שמתגשם"
הגשים חלום. אלכס אלכסיינקו עם מאמנו | צילום: באדיבות אילן חיפה

האתלט הפראלימפי אלכסנדר אלכסיינקו (37) מכרמיאל, השיג את הקריטריון וישתתף במשחקים הפראלימפיים שיתקיימו בקיץ הקרוב בטוקיו.

אלכסיינקו השיג את הכרטיס לאולימפיאדה אחרי שסיים במקום השישי בהדיפת כדור ברזל עם 9.09 מ' באליפות אירופה שנערכה בפולין.

מדובר בעוד הישג עבור הספורטאי המחונן, שנולד עם שיתוק מוחין ובגיל 6 חלה בפוליו. כשהיה בן 12 איבד את שני הוריו בתאונת דרכים טרגית וגדל בבית יתומים בארץ הולדתו, אוקראינה. לפני מספר שנים עלה לארץ, התחתן והתמקם בכרמיאל.

סיפורו של אלכסיינקו הוא יוצא דופן והצלחתו מעידה על כוח רצון עז של אדם שהצליח להתגבר על קשיים פיזיים וטרגיות אישיות בדרך להגשמת שאיפותיו וחלומותיו.

יכולותיו האתלטיות של אלכסיינקו התגלו כבר בגיל צעיר ובשנת 2010 זומן לראשונה לנבחרת אוקראינה וייצג אותה בתחרויות בינלאומיות. בשנת 2014 השתתף לראשונה באליפות אירופה. אלכסנדר שבר את השיא האירופי בהדיפת כדור ברזל וזכה במדליית זהב. בנוסף, הוא זכה במדליית ארד בהטלת כידון. שנה לאחר מכן, הוא השתתף באליפות העולם, שם סיים במקום הרביעי בזריקת דיסקוס.

אלכסיינקו זכה לפני 3 שנים באליפות ישראל לנכים, בהטלת כידון והדיפת כדור ברזל.

עם עלייתו ארצה, הוא יצר קשר עם הוועד הפראלימפי בישראל, בתקווה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות. בוועד האולימפי התרשמו מאוד מהישגיו אך הסבירו לו, כי על מנת להיכלל בסגל הפראלימפי של ישראל לקראת המשחקים הפראלימפיים טוקיו 2020, עליו לעמוד בקריטריונים, ביניהם הישגים בתחרויות ובאליפויות בינלאומיות רשמיות. עד אז, כך נאמר לו, לא יוכל לקבל מימון או את תמיכת הוועד האולימפי של ישראל.

אלכסיינקו, שחי מקצבת נכות מהביטוח הלאומי, לא ויתר ופנה לעזרת הציבור בניסיון לגייס את הסכום הנדרש.

מי שסייע לו אז היה קונסטנטין סצמילב, בעל חנות מחשבים בכרמיאל, שהתוודה לסיפורו האישי של הספורטאי החדש בעיר.

הסכום הנדרש גוייס ואלכסיינקו החל להשתתף בתחרויות בינלאומיות. השבוע, כאמור, הוא גם הגשים את חלומו כשזכה בכרטיס למשחקים הפראלימפיים.

"זה תמיד היה החלום שלי, להגיע למשחקים הפראלימפיים ולהשתתף באולימפיאדה", אמר אלכסיינקו, "אני שמח ומאושר ומודה לכל האנשים הטובים שתמכו, עזרו והיו לצדי לאורך הדרך. אמשיך להתאמן חזק כדי לבוא בשיא הכושר ולייצג את מדינת ישראל בצורה הטובה והמכובדת ביותר".

 

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות