fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל, לאומית: תומר כהן הציל את עירוני גשם נהריה מהדחה

4 שניות לסיום, בזכות מהלך מנצח אחד של יוגב אוחיון ותומר כהן, גברה עירוני גשם נהריה על עירוני קריית אתא, 64:66, וניצלה מהדחה כבר בשלב חצי גמר הפלייאוף העליון. המאמן סגלוביץ': "ההקרבה והלב ניצחו את המשחק הזה"
הכהן הגדול. תומר כהן מנהריה (מספר 8) חוגג את הניצחון הדרמטי על קריית אתא צילום: לימור למינוף

עירוני גשם נהריה (ליגת העל)

זריקה מדויקת של תומר כהן 4 שניות לסיום המפגש נגד עירוני קריית אתא במסגרת סדרת חצי גמר הפלייאוף העליון, העניקה לקבוצתו ניצחון דרמטי והצילה לנהריה את העונה ואת חלום העלייה.

עירוני גשם נהריה התייצבה למפגש השלישי כשהיא עם הגב אל הקיר ובפיגור, 2:0. כלומר, הפסד בית לקריית אתא היה מנפץ לנהריה את התקווה לחזור לליגת העל.

אבל נהריה, בסיום ערב מותח, השיגה, בשיניים ממש, ניצחון דחוק, 64:66, ונמצאת כרגע בפיגור, 2:1. המשחק הרביעי בסדרה יערך בקריית אתא ב-8 במאי (יום ראשון).

למרות שהוא סובל מפציעה, הרכז הבלתי נגמר יוגב אוחיון עלה לפרקט והיה אחראי למהלך המנצח של המשחק, כשמסר את הכדור האחרון לתומר כהן, שפגע בול וחולל את המהפך שהוביל לניצחון.

ועכשיו למשחק עצמו. נהריה פתחה טוב וכבר הובילה, 6:12. קריית אתא הנמרצת צמצמה ונהריה סיימה את הרבע הראשון ביתרון קל, 18:20. נהריה פתחה מצוין גם את הרבע השני ובדקה ה-15 רשמה יתרון שיא במשחק, 20:34. במקום להמשיך ללחוץ, נהריה הרפתה מעט ואפשרה לאורחים מקריית אתא לצמצם פערים והמחצית הראשונה ביתרון מקומי של נהריה, 30:37.

קריית אתא עלתה למחצית השנייה כשהיא מעודדת מחזרתה למשחק וניצלה עד תום את הקיפאון ואת חוסר הריכוז של נהריה כשהצליחה למחוק את הפער ולחתום את הרבע השלישי עם מהפך בתוצאה, 46:52. נהריה פתחה את הרבע האחרון בריצת, 0:7, כשהיא מנטרלת את ההתקפה של קריית אתא למשך 5 דקות ומשלימה מהפך משלה, 52:53. קריית אתא התעוררה, הגיבה בריצת 0:5, והחזירה לעצמה את ההובלה, 53:57. המשחק המשיך להיות צמוד, עם החטאות רבות מצד שחקני שתי הקבוצות. דקה לסיום, עוד הובילה קריית אתא, 63:60. אוחיון, מהעונשין, הקטין ל-63:61, 40 שניות מהסיום. קריית אתא יצאה להתקפה, החטיאה ומהעבר השני דסטין תומאס דייק והשווה ל-63:63, חצי דקה לסיום. קריית אתא שוב יצאה להתקפה, נבלמה בעבירה, הלכה לקו העונשין, דייקה בנקודה אחת משתיים, ושוב הייתה ביתרון, 63:64. ואז הגיעה המהלך המנצח של המשחק. יוגב אוחיון חדר פנימה, משך אליו שני שחקנים והוציא כדור לתומר כהן שזרק מחוץ לקשת כדור שצלל לרשת הסל, 64:66 לנהריה. היה זה אגב האסיסט היחיד של אוחיון במשחק, אבל איזה אסיסט. ב-4 השניות האחרונות קריית אתא לא הצליחה לייצר סל וזמזום הבאזר הקפיץ את אוהדי נהריה לתקרת היכל הספורט בעין שרה. לא מעט מהם אפילו הזילו דמעות של שמחה ופורקן על התקווה שאבדה וחזרה בגדול.

לעירוני גשם נהריה קלעו: ניב אוזן – 18 נק' (6 שלשות), סטפן בראנץ' – 14 נק' ו-7 כדורים חוזרים, דסטין תומאס – 11 נק' ו-9 כדורים חוזרים, תומר כהן – 8 נק' ו-8 אסיסטים, אופק בן יעקב – 7 נק' ו-5 כדורים חוזרים, אלכס צוברביץ' ויוגב אוחיון– 4 נק' כ"א.

המאמן שי סגלוביץ': "ערב אדיר לקבוצה ולאוהדים שבאו לתמוך בנו בסיטואציה הקשה שהיינו בה. אף אחד לא דמיין שנגיע למצב כזה במשחק השלישי, אבל השחקנים החליטו שהם לא מוותרים ונלחמים עד הסוף, גם בהגנה וגם בהתקפה, ומשאירים את הסיכוי להמשך. ההקרבה והלב הם שניצחו עבורנו את המשחק הזה. נצטרך לעבוד קשה מאוד ולהתכונן כמו שצריך לקראת המפגש הרביעי. נצטרך שוב להילחם ולהקריב את כל מה שיש לנו כדי להראות את הווינריות שיש בקבוצה. נחגוג קצת את הניצחון ואת החזרה לחיים ונתכונן למפגש הבא".

בסוף השבוע הקרוב תתפנה עירוני גשם נהריה לפיינל פור של הליגה הבלקנית. בהגרלה נקבע כי עירוני גשם נהריה תפגוש בשלב חצי הגמר את הפועל גליל עליון (יום שישי, 29 באפריל, שעה 14:00, היכל הספורט עין שרה). בחצי הגמר השני יתמודדו מכבי חיפה ובי סי בלקן מבולגריה (שעה 16:30). ביום ראשון (1 במאי) יתקיימו המפגשים על המקום השלישי (שעה 17:30) ולאחריו משחק הגמר (שעה 20:00).

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות