fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: המאמן שהוביל את קבוצתו לניצחון ראשון אחרי שנה וחודשיים, מדבר

הפועל נהריה קטעה במחזור האחרון רצף של 32 משחקים ללא ניצחון, כשהביסה בביתה את הפועל דיר חנא, 0:4. מי שהוביל אותה לניצחון היה המאמן החדש של הקבוצה, ברוך צעדון, שמסביר: "בכדורגל אין קסמים. מי שעובד ומשקיע, יכול גם לנצח"
המאמן ברוך צעדון (משמאל) עם יו"ר הפועל נהריה עמוס גבריאל צילום: אבי פפיס

משנה מאמן, משנה תוצאה? מסתבר שכן. המאמן ברוך צעדון, שעזב לפני כשבועיים את הפועל שלומי, הוביל במחזור האחרון את קבוצתו החדשה, הפועל נהריה לניצחון בכורה העונה בליגה. ולא סתם ניצחון. ניצחון שהגיע אחרי 32 מחזורים ליגה, 0:4 ביתי על הפועל דיר חנא. למעשה, הפעם האחרונה שהפועל נהריה ניצחה בליגה קרה אי שם ב-11 בדצמבר 2020. כלומר, בהפועל נהריה חיכו שנה וחודשיים עד חגיגות הניצחון הבא.

– מאמן הפועל נהריה, ברוך צעדון. מברוק על הספתח המוצלח בהפועל נהריה.

"תודה, תודה".

– איזה קסם הבאת לקבוצה שסוף סוף ניצחה אחרי תקופה ארוכה כל כך?

"בכדורגל אין קסמים. יש עבודה, יש השקעה, יש אימונים ויש רוח לחימה ורצון לנצח. זה מה שעשה את ההבדל במשחק הזה לעומת משחקים קודמים".

– למה בעצם עזבת את הפועל שלומי?

"היו כמה דברים שלא הסתדרו והחלטנו על פרידה, אבל הכל בצורה חברית וטובה, בלי כעס. היו לי ציפיות מסוימות וברגע שהן לא התממשו, נפרדנו. באתי להפועל שלומי במטרה לבנות קבוצה טובה. בתחילת העונה הייתה התלהבות וסגל שחקנים מלא. פתחנו טוב את העונה, אבל עם הזמן שחקנים פחות השקיעו וגילו פחות רצינות. ברגע שאתה לא משקיע ולא מתאמן, קשה להשיג תוצאות טובות. אבל כמו שציינתי, הכל טוב. נפרדנו ברוח טובה ואני מאחל להם את כל ההצלחה".

– איך הגעת דווקא להפועל נהריה? קבוצה שמדורגת במקום האחרון בליגה הכי נמוכה בישראל עם אפס ניצחונות.   

"האמת, שכבר תקופה ארוכה שהיו"ר עמוס גבריאל מחזר אחריי ורוצה שאאמן את הקבוצה שלו. לפני שבועיים הוא פנה אליי שאעזור להם במשחק נגד סקציה מעלות. הם בקושי ניצחו אותנו, 0:1. עמוס ראה שאני רציני והשחקנים מתחברים אליי והציע לי לאמן את הקבוצה".

– מה עשה את ההבדל בין המשחק הזה שבו ניצחתם לבין משחקים קודמים?

"החבר'ה נלחמו והשקיעו המון במגרש. כבר במחצית הראשונה הגענו למצבי הבקעה, אבל החמצנו. במחצית, כשהתוצאה הייתה 0:0, אמרתי לשחקנים שיירגעו ושיעלו למחצית השנייה בטירוף ועם רצון לנצח. הבקענו שער די מוקדם ומשם הביטחון עלה. כשהבקענו את השער השני הם כבר נשברו ומשם סללנו לעצמנו את הדרך לניצחון".

– לפחות חגגתם? בכל זאת, ניצחון ראשון אחרי שנה וחודשיים.

"לא משהו מיוחד. הייתה שמחה בחדר ההלבשה וכולם פרגנו לכולם".

– תהיה המשכיות או ששוב פעם נצטרך לחכות שנה ומשהו עד לניצחון הבא?

"אני לא איש של הצהרות, אבל הכל תלוי בשחקנים. אמרתי להם שאם הם יתמידו באימונים, יעבדו קשה כדי לשפר את היכולות שלהם, ויילחמו במגרש, נוכל לעשות יחד עוד הרבה דברים יפים העונה, כולל ניצחונות".

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות