fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: האם אחרי 36 שנים יו"ר הפועל נהריה בדרך לעזוב?

עמוס גבריאל, יו"ר הפועל נהריה במשך 36 שנים, הגיע לסיכום עם איש העסקים שי שצברג, על העברת הבעלות על הקבוצה. על הסיבות שהובילו להחלטה להיפרד מהקבוצה בכתבה הבאה
יו"ר הפועל נהריה, עמוס גבריאל / צילום: מיכה פישנזון

האם אחרי 36 שנים, תם עידן עמוס גבריאל בהפועל נהריה? בימים האחרונים הושג סיכום בין גבריאל יו"ר הקבוצה, לבין איש העסקים שי שצברג על העברת הפועל נהריה לידיו.

שצברג (39), איש עסקים ובעלים של חברות בתחום המדיה והפרסום בדיגיטל, הייטק ומרקטינג, בעלים ומייסד של ערוץ הטלוויזיה הדיגיטלי טי.וי.גראם, שגם כתב את הספר עוף החול ומשמש כספונסר של מועדון הכדורגל הפועל תל אביב.

שי שצברג / מהפייסבוק האישי

הקשר בין הצדדים נוצר כשגבריאל פנה לשצברג בבקשה שיסייע לקבוצה כבעל חסות או משקיע. שצברג סירב, אבל הסכים לרכוש את הבעלות על הקבוצה מידיו של גבריאל, בסיועו של עמית משה שחקן בקבוצה, הגיעו הצדדים להבנות ובימים הקרובים אמורה להיחתם עסקת העברת הבעלות.

גבריאל: "הפועל נהריה היא הבייבי שלי, שעמלתי עליו שנים רבות, זהו יום עצוב ויום שמח עבורי. עצוב לי כי אני נפרד ממפעל חיים, 30 שנים נלחמתי מול ראש העירייה לשעבר ז'קי סבג על זכות הקיום של הקבוצה".

ממשיך גבריאל: "כשרונן מרלי ראש העירייה החדש נבחר לתפקיד, חשבתי שדברים ישתנו, אולם לצערי המאבקים נמשכו וביתר שאת, אחרי שכל ההבטחות של מרלי לפני הבחירות לתמוך ולעזור לקבוצה, לא מומשו".

מסיים גבריאל: "די, נגמרו לי הכוחות להילחם בממסד, למרות שאני יודע על סמך ניסיון העבר שבכל מאבק ננצח. ברגע שהבנתי שהמלחמות האלה פוגעות לי גם בבריאות, החלטתי שאני עוזב. אני שמח על כך שלפחות עכשיו יהיה לי זמן להקדיש לעצמי, למשפחתי ולעסקיי. אני מאחל לשי הצלחה רבה ואין לי ספק שתחתיו הפועל נהריה תיראה אחרת. בכל מקרה, תמיד אשאר האוהד מספר אחת של הפועל נהריה".

הרוכש המיועד שי שצברג: "הספורט הוא דבר חשוב ומהותי ולעיר כמו נהריה חשוב שתהיה קבוצת כדורגל ייצוגית שהתושבים יהיו גאים בה, פניי לאיחוד עם קבוצת בית"ר נהריה, כי אני מאמין שאיחוד יוביל ליצירת קבוצה אחת טובה, חזקה ואיכותית, שתצעיד את הכדורגל בנהריה קדימה. אני סמוך ובטוח שאם התהליך יצלח, העיר ואוהדי הכדורגל בעיר רק ירוויחו".

נראה שהקש ששבר את גב הגמל כמו שאומרת האמרה, הוא הפער התקציבי הענק בין שתי קבוצות הכדורגל בעיר: בית"ר והפועל.

בעוד שבית"ר נהריה שמשחקת בליגה ב', זכתה בוועדת התמיכות העירונית לתקציב שנתי בסך 615,686 שקלים, להפועל נהריה אושר תקציב בסך 44,342 שקלים.

חשוב לציין שחלק מהתקציב הינו ישיר וחלקו עקיף, כך למשל בעוד שבית"ר נהריה זוכה לתקציב ישיר בגובה 298,886 שקלים, קיבלה הפועל נהריה תקציב מגוחך בגובה 1,114 שקלים בלבד.

בעיריית נהריה דחו את הטענות של גבריאל לאפליה והסבירו שמדובר בהחלטה שהתקבלה בשקיפות ובהתאם למנהל תקין, תוך הסתמכות על תבחינים אחידים שנקבעו ואושרו על ידי חברי מועצת העיר.

נזכיר שבמהלך השנה האחרונה ובתמיכת ראש העירייה רונן מרלי, נעשה ניסיון להביא לאיחוד קבוצות הכדורגל בעיר, אולם בעקבות מחלוקות ואי הסכמות בין הצדדים, המהלך לא צלח.

כל מה שנותר לראות כעת, האם המהלך האחרון אכן יתממש ועמוס גבריאל ייפרד ממועדון הכדורגל של הפועל נהריה, אתו הוא כל כך מזוהה ושעמד בראשו במשך קרוב לארבעה עשורים.

 

 

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות