fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל בהישרדות

הפועל עכו שורדת, מעלות מובסת, מכבי עכו תוססת, בית"ר נהריה קורסת, אחי עכו מתדרדרת והפועל נהריה חוגגת
כיפת ניצחון. גיא דיין, כובש וחוגג עם חבריו והכיפה המדוברת (צילום: אדריאן הרבשטיין)
כיפת ניצחון. גיא דיין, כובש וחוגג עם חבריו והכיפה המדוברת (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

הפועל עכו (ליגת על)

לפני שבועיים, אחרי הניצחון על קריית שמונה (0:1), עלתה הפועל עכו מעל לקו האדום, אבל כעבור יממה אחת בלבד, מצאה את עצמה שוב מתחתיו בעקבות התיקו שחילצה הפועל ת"א בדרבי. במחזור האחרון הפתיעה עכו כשהשיגה ניצחון חוץ מרשים על מכבי פ"ת, 1:2, ושוב דילגה מעל לקו האדום. הפעם, היא עקפה את הפועל חיפה ו-3 מחזורים לסיום העונה הסדירה היא מקדימה אותה בנקודה.

הפועל עכו התייצבה למשחק החוץ בפ"ת כשהיא מעודדת מ-4 בנקודות שהשיגה בשני המשחקים הקודמים (1:1 נגד מכבי חיפה ו-0:1 על קריית שמונה) והמשיכה את המומנטום החיובי שלה. בדקה ה-39, היממה עכו בשער יתרון ראשון כשכבש גיא דיין בבעיטה אדירה מ-30 מ'. בדקה ה-55 ספגה עכו את השוויון ושוב מטעות טקטית שחוזרת על עצמה שוב ושוב העונה. כדור קרן שהוגבה לרחבה הגיע לשחקן פ"ת שמקרוב נגח לפינה ופנימה. איפה הטעות? בכך שעכו ויתרה על שחקנים שיעמדו ליד הקורה ויעבו את קו השער ואפשרה לשחקן מקומי לנגוח באין מפריע לרשת החשופה. בעכו, כך נראה, לא לומדים מטעויות.

למזלה, יש לה העונה את ציון צמח, שנכנס כמחליף בדקה ה-62 ובדקה ה-75, הכריע את תוצאת המשחק. דילן סייס הוציא כדור רוחב מימין לשמאל, דור כוכב השתלט על הכדור והגביה מדויק לצד הנגדי. צמח, מתוך הרחבה, בעט כדור חזק לרשת, 1:2.

המאמן ירון הוכנבוים: "נקודה במשחק חוץ נגד מכבי פ"ת, זה טוב, אבל לא באנו לשחק על תיקו. במצבנו, אנחנו חייבים לעשות את הכל כדי להשיג 3 נקודות ואני שמח שעשינו את זה. התגוננו טוב בהגנה וניצלנו בצורה מקסימאלית את ההזדמנויות שהגענו אליהן. אני מרוצה מהרצון ומהמחויבות של השחקנים".

גיא דיין, שהצטרף לעכו בחלון ההעברות והבקיע את שערו הראשון העונה במדי עכו, חגג, כהרגלו, בחבישת כיפה ובתפילת הודיה למרומים. "הפועל עכו זה מקום שאני מחובר אליו", אמר דיין, "ואני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח".

ציון צמח, שלאחרונה די מאוכזב ממעמדו, חגג את שער הניצחון כשאמר: "גם כשאני עולה מהספסל, אני נותן את כל מה שיש לי. הניצחון על פ"ת היה חשוב, אבל הוא כבר מאחורינו. אנחנו צריכים להתחיל להתכונן כמו שצריך לקראת בית"ר ירושלים. חשוב שנמשיך את המומנטום שבו אנחנו נמצאים כדי להמשיך ולקחת נקודות".

צמד החלוצים לנרי קהינדה ועוז פרץ, שפתחו בהרכב בניצחון על קריית שמונה, כלל לא שותפו במשחק. קאינדה לא שיחק בגלל פציעה (מתיחה בשריר), וציון צמח הועדף על פני פרץ, שלא הרשים במיוחד במשחק הבכורה שלו שבוע קודם לכן.

בעקבות הניצחון בפ"ת החליטה הנהלת הקבוצה בראשותם של היו"ר דודי רוזנפלד והמנכ"ל רפי סולטן, לצ'פר את השחקנים בטאבלט. בקבוצה עסקו השבוע גם בעניין הכיפה ששולף גיא דיין מגרביו לאחר כיבוש שער. גורמים במועדון, שטענו כי האקט אינו מכובד, מצאו פתרון יצירתי והחליטו לתפור במכנסיו של דיין כיס מיוחד שבו יוכל לשים את הכיפה.

לקראת המשחק נגד בית"ר ירושלים תתקיים מכירה מוקדמת של כרטיסים, במחיר אחיד של 50 שקלים. המכירה תתקיים בקופות האצטדיון ביום שישי, בין השעות 12:00 – 16:00.

כיפת ניצחון. גיא דיין, כובש וחוגג עם חבריו והכיפה המדוברת (צילום: אדריאן הרבשטיין)
כיפת ניצחון. גיא דיין, כובש וחוגג עם חבריו והכיפה המדוברת (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

שאדי שעבאן ישחק בגביע אסיה

הכדורגלן העכואי שאדי שעבאן, ששוחרר לאחרונה מהפועל עכו ועבר לשחק בקבוצת אל אהלי חברון מהליגה הפלשתינית, עשה בסוף השבוע האחרון היסטוריה עם קבוצתו החדשה. אל אהלי, מחזיקת גביע הרשות הפלשתינית, ניצחה את מחזיקת הגביע של טג'יקיסטן, 0:1, והעפילה, לראשונה בתולדותיה, לאליפות גביע אסיה. אל אהלי הוגרלה לשחק בבית א', יחד עם מחזיקות הגביע מבחריין, עומאן וסוריה, שבעקבות מלחמת האזרחים תקיים את משחקיה בקטאר. בסיום 6 מפגשים (בית וחוץ), שתי הראשונות מכל בית, יעפילו לשלב רבע הגמר.

המשחק הראשון של אל אהלי יהיה בשבוע הבא (יום שני, 22.2) בבחריין.

שעבאן: "זו פעם ראשונה שקבוצה פלשתינית עוברת את משחקי המוקדמות ועולה לטורניר הזה, ויש התעניינות עצומה סביבנו. כל התקשורת בעולם הערבי מסקרת אותנו וכמובן שזה מרגש. הטורניר הזה הוא כמו ליגת האלופות שכולנו מכירים ומדובר בבמה מאוד גדולה. הוא זוכה לסיקור ענק ואני מקווה שאוכיח את עצמי, כי הצלחה בטורניר כזה, יכולה להקפיץ אותך לקבוצות מהליגות הבכירות באסיה".

יש לכם בכלל סיכוי לעבור שלב?

"הרשות הפלשתינית מאוד השקיעה בנו. עוד לפני משחקי המוקדמות, שלחו אותנו למחנה אימונים בצ'ילה, שם שיחקנו נגד הקבוצות הכי בכירות. עשינו הכנה ממש טובה. הקבוצות שעלו לטורניר הם ברמה מאוד גבוהה ויש להם שחקני חיזוק זרים מכל העולם, אבל בכדורגל הכל יכול לקרות. אנחנו אומנם הקבוצה היחידה בלי זרים, אבל יש לנו יכולת להפתיע ואני מקווה שנעשה את זה. בכלל, להיות שותף לאליפות גביע אסיה זו חוויה מאוד גדולה ואם אצליח להתקדם משם לכיוון של קריירה בינלאומית, זו בכלל תהיה הצלחה מאוד גדולה עבורי".

איך קיבלו אותך, כשחקן ששיחק בליגה הישראלית, בקבוצתך החדשה?

"מצוין, הרבה מעבר לכל הציפיות. הם מכירים את הרזומה שלי ונותנים לי הרבה כבוד. אני בורג מרכזי בקבוצה והלוואי ואצליח להחזיר להם את האהבה שאני מקבל מהם ולהוביל אותם להצלחה".

איך הרמה בליגה הפלשתינית לעומת הליגה הישראלית?

"רמה סבירה. בישראל משחקים יותר טכני ובליגה הפלשתינית המשחק הוא יותר פיזי".

עדיין מתעניין בהפועל עכו?

"בטח. אני אוהב ומכבד את המועדון הזה ומאוד שמחתי על התוצאות האחרונות שלהם. אני באמת מאחל להפועל עכו, מכל הלב, שתישאר בליגת העל".

חולם על קריירה בינלאומית. שאדי שעבאן במדי קבוצתו אל אהלי חברון (צילום: בנא אלחוסיין)
חולם על קריירה בינלאומית. שאדי שעבאן במדי קבוצתו אל אהלי חברון (צילום: בנא אלחוסיין)

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה הובסה במשחק חוץ לשנייה בטבלה, הפועל הרצליה, 4:0, ושוב ירדה מתחת לקו האדום. למעלות 16 נק', בדיוק כמו להפועל בית שאן, שמקדימה אותה בטבלה בזכות יחס שערים עדיף. בעקבות התבוסה להרצליה, החליטה הנהלת הקבוצה להמשיך להקפיא את 10 האחוזים שקיזזה במשכורות השחקנים.

היו"ר דני חזן: "כשנראה שיש תמורה, השקעה ורצון מצד השחקנים ותוצאות חיוביות במגרש, הם יקבלו את מה שמגיע להם עד השקל האחרון".

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ממשיכה ליהנות מכושר הבקעה מופלא של החלוץ דין לזרא, שהרשית במחזור האחרון את שערו ה-9 ברציפות ב-8 המשחקים האחרונים, והעניק לקבוצתו ניצחון בית דרמטי על הפועל כאוכב, 0:1.

המשחק היה שקול וההכרעה בו הושגה בדקה ה-90. יקי ויצמן, ביצע סלאלום באגף ימין, הוציא רוחב, ודין לזרא, שהגיח מאחור, המשיך בבעיטה מדויקת פנימה, 0:1 לעכו. הניצחון העלה את מכבי עכו למקום ה-4 בטבלה.

היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו: "אפשר לומר שאחרי פתיחת עונה מגומגמת מעט, הקבוצה התייצבה והתחברה. אנחנו מאוד מגובשים ויש אווירה טובה בקבוצה. התוצאות לא מגיעות סתם, אלא מעבודה קשה. אני מקווה שנמשיך ככה". 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה ממשיכה להתדרדר לאחר שבמחזור האחרון ספגה הפסד ליגה חמישי רצוף. הפעם, במשחק חוץ נגד אחווה כפר מנדא, 2:1. הבית"רים נקלעו לפיגור בדקה ה-20, אך איליה זאיקה כבש בדקה ה-63 והשווה ל-1:1. עמוק בתוספת הזמן, הבלם הבית"רי סאלח חאג', כבש שער עצמי אומלל שקבע את תוצאת המשחק.

בעקבות ההפסד ירדה בית"ר נהריה למקום ה_8 בטבלה, והיא רחוקה כבר 3 נקודות מהמקום החמישי, שמוביל למשחקי הפלייאוף העליון.

בעקבות ההתדרדרות האחרונה, החליט הצוות המקצועי בשיתוף הנהלת הקבוצה לערוך שיחות אישיות וקבוצתיות עם השחקנים. מנהל הקבוצה אבי כץ: "כשלא הולך, שום דבר לא הולך. במצבנו כיום, אנחנו צריכים לחשוב כמו קבוצת תחתית ולהתחיל לשחק כמו קבוצת תחתית. אין ברירה, אנחנו מתקרבים לחלק התחתון ואם לא נעשה לעצמנו את הסוויץ' בראש, המצב רק ילך ויחמיר. אנחנו חייבים לעשות את השינוי המנטאלי ולהתחיל לשחק כמו קבוצה שנאבקת על חייה בליגה".

אחי עכו (ליגה ב')

רק לפני חודש עוד דיברו באחי עכו על האפשרות להתמודד על הפלייאוף העליון כשהקבוצה היתה במרחק של נקודה אחת בלבד מהמקום החמישי. אלא שמאז עברה אחי עכו 4 משחקים ללא ניצחון שדרדרו אותה למקום ה_12 בטבלה, מרחק 2 נקודות בלבד מהקו האדום. במחזור האחרון הובסה הקבוצה במשחק חוץ על ידי הפועל סמיע, 3:0. במשחק השלמה נגד הפועל בועיינה שנערך באמצע השבוע היא סיימה בתיקו, 0:0.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה חגגה על האחרונה בטבלה, בני מעלות-תרשיחא, והביסה אותה, 1:6. בחגיגת השערים השתתפו: מומי פזרקר – צמד שערים, יועד אברג'ל, סיני פרץ, מרדונה קסוס ונאור שחרור – שער אחד כ"א.

מנהל הקבוצה יהודה ללוש: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה, אבל צריך גם להגיד את האמת-שיחקנו נגד הקבוצה הכי חלשה בליגה. הניצחון הזה ייתן לנו קצת ביטחון להמשך".

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 16)

הפועל חדרה – הפועל עכו, 1:1. לעכו: לידור באבא.

ארצית ( מחזור 16)

הפועל מטה אשר – בית"ר חיפה, 0:2. למטה אשר: שריף אחמד ואליאס עטייה.

מחוזית (מחזור 16)

מכבי מעלות – בית"ר נהריה, 0:4. למעלות: חנא בהו, שון ויבורנוב, עמית ביטון וסאמח זיאדה. הניצחון השאיר את חניכיו של המאמן שמעון וקנין ממעלות, במקום הראשון בטבלה.

אחי עכו -הפועל תרשיחא, 2:2. לעכו: מחמוד יוסף – 2 שערים.

נערים א'

ארצית (מחזור 16)

הפועל עכו -מכבי ברטעה, 1:9. לעכו: אושרי דדון – 3 שערים, שחר ניסים – 2 שערים, יאן פלדמן, רועי דדון, עומר ברגר וגיתי סופיר – שער אחד כ"א.

מכבי נהריה – מכבי חיפה, 1:0.

נערים ב'

ארצית (מחזור 18)

הפועל חיפה – הפועל עכו, 2:0. לעכו: מוחמד עיאשה ונסיר מג'דוב.

מחוזית (מחזור 15)

כפר מנדא -הפועל מטה אשר, 0:0.

בית"ר עכו – הפועל עיבלין, 1:11. לעכו: איינאו אראגאו – 4 שערים, ליעד גל ויהונתן אברהם – 2 שערים כ"א, בזואיהו אסמרה, אביהו תנעמי וממהרו פיקדו – שער אחד כ"א.

נערים ג' (מחזור 15)

נווה יוסף חיפה – הפועל עכו, 4:1. לעכו: טל גבאי – 2 שערים, אור פריינטה ואיליה דצון – שער אחד כ"א.

הפועל חיפה -הפועל מטה אשר, 0:2.

אחי נצרת -מכבי מעלות, 3:2. למעלות: בר אלקובי – 2 שערים, עמית תקתוק – שער אחד.

ילדים א' (מחזור 15)

מ. ס. קריית ים – הפועל אסף עכו, 5:0. לעכו: סהר גלאי – 2 שערים, גיא זינגר, אבירם נגאטי ומוסטפא אבו אלהיג'א – שער אחד כ"א.

מכבי קרית אתא – בית"ר נהריה, 1:4. לנהריה: ספיר קורט.

מכבי מעלות – הפועל עיבלין, 1:4. למעלות: איילון טובלי – 2 שערים, ג'ואד חיר אלדין ויקיר גבאי – שער אחד כ"א.

מכבי פ"ת- הפועל מטה אשר, 0:10.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (יום ראשון, 21.2)

הפועל עכו – בית"ר ירושלים (שעה 20:15)

ליגה א' (שישי, 19.2)

סקציה מעלות – מכבי צור שלום (שעה 13:00)

ליגה ב' (שישי, 19.2)

מכבי עכו – בית"ר חיפה (הוקדם ליום חמישי, 18.2)

בית"ר נהריה – הפועל שפרעם (שעה 13:30)

אחי עכו – אלנהדא נצרת (14:30)

ליגה ג' (שישי, 19.2)

הפועל נהריה – מכבי ירכא (11:30)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות