fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג ישראלי בחתירה פראלימפית: מורן סמואל הגיעה למקום השני בתחרות אליפות העולם

בשל נגיף הקורונה, התקיימה תחרות אליפות העולם בחתירה באופן וירטואלי. מורן סמואל, ששברה שיא אישי, סיכמה בסיום: "מצד אחד, זה עינוי לחתור על מכונה, מצד שני, כיף לחזור ולהתחרות". החותרת הפראלימפית שי לי מזרחי מכפר ורדים, שהתמודדה במקצה אחר, סיימה במקום השלישי.
מקום שני בעולם. מורן סמואל צילום: קרן איזיקסון

חתירה פראלימפית

בעקבות המגבלות והסגרים כמעט בכל מדינות העולם בשל נגיף הקורונה, התקיימה תחרות אליפות העולם בחתירה במכונות קונספט 2 באופן ווירטואלי כאשר כל מדינה מתחרה ממקום מושבה במקצה של 2000 מ'. התחרות בישראל נערכה במרכז דניאל לחתירה בתל אביב, כשאת ישראל ייצגו בגמר החותרים הפראלימפים: מורן סמואל אחיה קליין, ברק חצור, ושי- לי מזרחי, שהתחרו בזמן אמת מול פיינליסטים אחרים בקטגוריית המרוץ שלהם.

החותרת הפראלימפית מורן סמואל מכרמיאל, הגיעה למקום השני באליפות העולם בחתירה באולם. סמואל ושלושה מחבריה לנבחרת זכתה במדליית הכסף אחרי ש'חתרה' במכשיר סימולטור המדמה סירה (ארגומטר מסוג קונספט 2) 2000 מטרים בתוצאה: 8:26.2 דקות.

שי לי מזרחי, תושבת כפר ורדים, שהתחרתה במקצה אחר, הגיעה למקום השלישי אחרי שקבעה תוצאה של: 8:49.2 דקות.

מקום שלישי בעולם. שי לי מזרחי | צילום: קרן איזיקסון
מקום שלישי בעולם. שי לי מזרחי | צילום: קרן איזיקסון

מדובר בענף מקובל (שאינו ענף אשר כלול במשחקים הפראלימפים) כאשר החתירה נעשית באולם על מכשיר הסימולטור, כשכל ספורטאי מתחרה במדינה שלו בשידור און ליין. מכשירי החתירה מחוברים למערכת אלקטרונית ממוחשבת כך שהחותרים יכולים לראות את המתחרים שלהם ברחבי העולם. באליפות השתתפו כ-750 ספורטאים מ-63 מדינות.

סמואל: "לחתור אלפיים מטרים על מכונה, זה העינוי הכי גדול שיש בחתירה, הרבה יותר גרוע מאשר על המים. אבל למרות זאת, כיף שיש תחרויות וכיף שיש מטרות, גם אם זה וירטואלי. המטרה שלי היתה קודם כל לשפר את השיא האישי שלי, ושיפרתי אותו ביותר משלוש שניות. היתה לי עוד מטרה וזה  להצליח סוף סוף לנצח את החותרת הנורווגית, בירגיט, שהיא באמת היריבה שלי כבר כמה שנים.

"היא לא נותנת לי להתקרב, אבל אני שמחה שלפחות צמצמתי ממנה את הפער. יש לי עוד הרבה עבודה עד למשחקים הפראלימפים בטוקיו, וזה הזמן להגיד תודה לכל מי שתומך מסביב: למרכז דניאל לחתירה שהוא הבית השני שלנו, לבית הלוחם תל אביב, לוועד הפראלימפי, וחברת אלטשולר שחם שהם נותני החסות שלי כבר 7 שנים ברציפות ובאמת, בלעדיהם לא הייתי יכולה לעשות את המסע הזה".

כל החותרים שהשתתפו בתחרות אליפות העולם הם חברי בית הלוחם תל אביב, המתאמנים במרכז דניאל לחתירה בירקון, עם המאמנת פאולה גריזטי ועוזרי המאמנת: דימה מרגולין וחביאר מנדז.

 

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות