fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטרנד הספורטיבי החדש שכובש את כרמיאל

כדורגל בהליכה? כן, יש דבר כזה. הלהיט החדש שמיועד לגילאים המבוגרים, יחל לפעול החל מיום ראשון הקרוב (4 בספטמבר) במגרש הסינטטי בהורביץ. כל הפרטים בכתבה הבאה
חוזרים למגרשים. הפרויקט החדש שכובש את כרמיאל | צילום: באדיבות אבי גיסברג

רשות הספורט העירונית בכרמיאל בראשות אבי גיסברג, בשיתוף רשת המתנ"סים בעיר, מציגה את הלהיט החדש: כדורגל בהליכה.

מדובר בענף ספורט שתפס תאוצה גדולה באירופה וכעת מונחל גם בקרב גילאי +55 בישראל.

מה זה בעצם כדורגל בהליכה? זוהי גרסה מעודכנת של משחק הכדורגל המוכר שמותאם ליכולות הגופניות של הגיל המבוגר יחסית. המגבלה העיקרית היא שאסור לרוץ. כל המהלכים והפעולות שמבוצעות על ידי השחקנים הם בהליכה.

בחודשים האחרונים הוקמו אף מספר ליגות מקומיות בערים בארץ, שמחולקות לקטגוריות שונות של גילאי: +50, +60, +70 וכן כן גם +80.

לפי חוקי המשחק, הריצה עם או בלי כדור אסורה וכך גם אסור לגלוש לרגלי השחקן היריב או לבעוט כדור מעל לגובה המותניים. בנוסף, חל איסור להיכנס לרחבת השוער.

ההצלחה של הכדורגל בהליכה נובעת מכך שהוא מאפשר למשתתפים לחזור ולשחק כדורגל, להיות חלק מקבוצה, להכיר חברים חדשים ולהיות מעורבים בספורט שכמעט ואינו מסכן את גופם ובריאותם.

לאור מחקרים רבים שהראו כי 70% מהאנשים בגילאים המבוגרים אינם עוסקים בספורט, הכדורגל בהליכה הנו פעילות ספורטיבית סדירה אשר תורמת ליציבות, גמישות, סיבולת לב ריאה ושיפור יכולות קוגניטיביות. כמו כן, השתתפות פעילה בספורט קבוצתי תורמת לבריאות הנפש, מפיגה את הבדידות, מרחיבה את מעגל ההיכרות ומחזקת את תחושת הערך העצמי.

המשחק עצמו נולד באנגליה בשנת 2011 ומאז צבר פופולריות בכל רחבי היבשת. באנגליה יש מאות קבוצות המאגדות אלפי שחקנים בגילאי +50.

הכדורגל בהליכה הגיעה אומנם באיחור לישראל, ורק בחודש מאי 2022 החלו במספר רשויות מקומיות בארץ לאמץ את הטרנד החדש ואז גם נערך הטורניר הראשון.

ביום ראשון הקרוב, 4 בספטמבר, גם תושבי כרמיאל והסביבה בגילאי +55 יוכלו לחזור למגרשים וליהנות שוב מהמשחק. האימונים יתקיימו מדי יום ראשון, החל מהשעה 20:00, במגרש הסינטטי בהורביץ.

המאמן הוא ליעד אלמליח, בעבר שחקן בליגת העל וקפטן נבחרת הנוער של ישראל.

הצטרפות לפרויקט היא בעלות חד פעמית של 150 שקלים, ובתמורה מקבלים תלבושת משחק מלאה ואימונית לימי החורף הקרים.

להרשמה: 04-9580444.

חוזרים למגרשים. הפרויקט החדש שכובש את כרמיאל | צילום: באדיבות אבי גיסברג

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות