fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבעת אמון: הפועל עכו החתימה את המאמן ירון הוכנבוים לעונה הבאה

אסי גומה חוגג עם החברים והאוהדים (צילום: שלומי גבאי)
אסי גומה חוגג עם החברים והאוהדים (צילום: שלומי גבאי)

הפועל עכו (ליגת על)

אחרי שבוע פגרה, יתחדשו בסוף השבוע הקרוב משחקי ליגת העל, כשהפועל עכו תצא למפגש נגד הפועל ת"א בבלומפילד. המגן שמוליק מלול והבלם בוריס קפיטוביץ', ייעדרו עקב צהובים. הבלם מושיקו מישאלוף, שנעדר מהמשחק נגד נתניה עקב צהובים, יחזור להרכב. עלא ג'עפר הצעיר, יחליף את מלול בעמדת המגן.

המאמן ירון הוכנבוים, שחתם לפני שבועיים על חוזה לעונה נוספת בקבוצה, התייחס לקראת המפגש נגד הפועל ת"א ואמר: "אנחנו בהחלט יכולים לשחזר את התוצאה מהמפגש האחרון בין הקבוצות. ההבדל היחיד הוא שהפעם הפועל ת"א מגיע למפגש אחרי ניצחון על הפועל כפר סבא, מה שאולי נותן להם יותר ביטחון. גם תוצאת תיקו תהיה טובה עבורנו".

בהפועל עכו הצטרפו השבוע לקריאה לדחות את משחקי מכבי נתניה בטענה לחוסר ספורטיביות. במכתב שנשלח למנהלת הליגה, צוין כי "לאור אי הוודאות במכבי נתניה בעקבות התפטרותם של היו"ר והמאמן ואיום השחקנים בשביתה, יהיה זה נכון מצד המנהלת להתערב בדחיפות ולדחות את משחקי הקבוצה עד להסדרת העניינים. זאת, על מנת לגרום שמשחקי הפלייאוף התחתון יתקיימו בצורה ספורטיבית והוגנת".

בעכו היו גם לא מעט גורמים שהסתייגו מהמכתב. "הפועל עכו נמצאת במצב שבו היא תלויה רק בעצמה", התייחס השבוע גורם בקבוצה, "אנחנו צריכים להתעסק בעצמנו ולא במה שקורה בקבוצות אחרות. בשביל זה יש את מנהלת הליגה".

ביום שישי תשתתף הקבוצה במרוץ במסגרת אירועי רוח טובה. מדובר על מרוץ שבו על כל קילומטר שהרצים עוברים בו, ייתרמו 20 שקלים לטובת פעילויות עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בגליל המערבי. המרוץ עצמו יתקיים בין השעות: 07:40 _ 11:00, באזור נחל נעמן ויחולק ל_3 מקצים: 1 ק"מ, 3.5 ק"מ ו_10 ק"מ.

שחקני הפועל עכו, יחד עם הצוות המקצועי בראשותו של המאמן הוכנבוים, ייטלו חלק במקצה של 1 ק"מ.

יחד, כל הדרך. מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן עם המאמן הוכנבוים (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יחד, כל הדרך. מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן עם המאמן הוכנבוים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה ספגה מפלה קשה במשחק התחתית החשוב נגד מכבי דלית אלכרמל כשהובסה, 5:0. בעקבות ההפסד נותרה מעלות מתחת לקו האדום, אך הפער בינה לבין הקבוצה שמעליה, דלית אלכרמל, גדל ל-3 נקודות.

מיד בסיום המשחק כינס המאמן ברוך ממן, את השחקנים והודיע להם על התפטרותו. ממן: "בשביל להישאר בליגה, צריך שחקנים לוחמים ואכפתיים, ולצערי, אני לא רואה פה שחקנים שאפשר לצאת איתם למלחמה. כולם במועדון ידעו מה החשיבות של המשחק הזה ואין לי הסבר הגיוני ליכולת הרעה שלנו במשחק. הקבוצה צריכה לעשות חריש עמוק ולבדוק איך היא הגיעה למצבה הנוכחי. אני לא יודע מה יקרה עם הקבוצה במחזורים שנותרו לסיום העונה, ואני באמת מאחל לה מכל הלב שתצליח להישאר בליגה, אבל ביכולת הזאת אני לא מוכן שיידבק בי הכתם של מאמן שירד ליגה".

בהנהלת הקבוצה, הופתעו מאוד מהמהלך של ממן, שכן הוא לא נעשה בתיאום עמם. מנהל הקבוצה גבי שמחון: "בסיום המשחק נכנסתי לחדר ההלבשה כששמעתי את ברוך ממן מודיע שהוא מתפטר, הייתי המום. מיד התקשרתי ועדכנתי את היו"ר דני חזן, וגם הוא היה מופתע כמוני. ההתנהלות של ברוך לא היתה מכובדת ומן הראוי שהיה לפחות מעדכן אותנו".

בהנהלה הוחלט שלא למנות מאמן שלישי העונה והודיעו שמי שימלא את תפקיד המאמן עד לסיום העונה הוא הקפטן אילן טל. "קבוצת כדורגל שנאבקת על הישרדותה בליגה, לא יכולה לספוג השפלה קשה כזו במגרש", אמר טל בסיום המשחק, "אני מאוד מאוכזב מהיכולת של השחקנים שבכלל לא נתנו פייט במגרש. המועדון נותן לשחקנים מעל ומעבר, ואין סיבה שהקבוצה תיראה ככה. בשם השחקנים, אני מתנצל בפני ההנהלה על המשחק ובכל מקרה אנחנו לא מתכוונים להרים ידיים אלא להילחם עד הסוף".

בתחילת השבוע כינסה הנהלת הקבוצה את השחקנים לישיבת חירום, במהלכו הטיחו חברי ההנהלה בשחקנים, דברים קשים. "התצוגה שלכם במשחק נגד דלית אלכרמל היתה מבישה. לא יכול שקבוצה מגיעה למשחק על 6 נקודות ונראית ככה. זו היתה תבוסה משפילה וכואבת". השחקנים עצמם לא הגיבו על הדברים ורק השפילו מבט.

במחזור הקרוב תארח מעלות את האחרונה בטבלה, מג'ד אלכרום, כשהיא תיחסר את השוער בן ויצמן והבלם תומר ברוקס (צהובים). שוער המשנה חביב שחאדה, יערוך הופעת בכורה.

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה רשמה בסוף השבוע את הפסדה הרביעי ברציפות כשנכנעה במשחק חוץ לאחי ביר אלמכסור, 3:1. העכואים פיגרו כבר בדקה ה_5, 1:0, אך דין לזרא איזן בדקה ה-17. בדקות 51 ו-78, ספגה עכו פעמיים וירדה מנוצחת. יו"ר הקבוצה אשר (ג'וקי) בן חמו, זעם על היכולת החלשה והודיע לשחקנים כי הוא מקפיא את שכרם עד שיחזרו לנצח. "תנצחו – תקבלו", הבהיר בן חמו.

ואכן, במשחק השלמה שהתקיים ביום שני, קטעה מכבי עכו את רצף הפסדיה כשניצחה בחוץ את הפועל סמיע, 1:2. בדקה ה_80 עלו המארחים מסמיע ליתרון, 0:1, ונראה כאילו המשבר רק מעמיק, אבל דקה לאחר מכן הגיע השוויון. ירין פריינטה בישל לדין לזרא, שמקרוב כבש והשווה ל-1:1. עמוק בתוספת הזמן, הושלם המהפך. יקי ויצמן בישל לאוראל אוחיון, שמקרבו הרשית פנימה, 1:2. בן חמו: "אנחנו שמחים על הניצחון, אבל צריך שתהיה לזה המשכיות".

בשורה משמחת נוספת היתה חזרתו של יוני מששה, לאימונים סדירים לאחר היעדרות של חצי שנה עקב פציעה.

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה השלימה השבוע 2 ניצחונות שהקפיצו אותה למקום הרביעי בטבלה ושיפרו את סיכויה להשתלב במשחקי העלייה לליגה א'. בסוף השבוע גברה הקבוצה על מכבי נח'ף, 0:1, משער ניצחון שכבש אריאל בוזורגי בדקה ה_51. במשחק השלמה שנערך ביום שלישי, הביסו חניכיו של המאמן אמיתי ברק את בית"ר כפר כנא, 0:4. אריאל בוזורגי פתח את מסכת השערים כבר בדקה ה-13. סאלח חאג' הכפיל את היתרון בדקה ה-50. דין כהן כבש בדקה ה_54 ושילש את התוצאה. נועם בראון הבקיע בדקה ה-68 וחתם את תוצאת המשחק, 0:4.

לנהריה, שמדורגת כאמור במקום ה-4 בטבלה, 38 נק', ו-4 מחזורים לסיום העונה היא מקדימה בנקודה אחת בלבד את הפועל שפרעם שבמקום ה-6.

יש לזכור גם שנהריה תשבות מחזור אחד עקב התפרקותה של הפועל מ'רר, כך שלמעשה היא תהיה תלויה לא רק בעצמה אלא גם בתוצאות שישיגו יריבותיה למאבק.

אחי עכו (ליגה ב')

מאז הוחזר קיסר חדאד לעמדת המאמן, אחי עכו לא הפסידה ובמחזור האחרון רשמה ניצחון שני בעידן חדאד, כשגברה בביתה על הפועל כאוכב מהצמרת, 1:3. אחי עכו נקלעה לפיגור בדקה ה_18, אבל הגיבה מהר וכבר בדקה ה-20 השחיל מוחמד אבו ריא את הכדור לרשת והשווה ל-1:1. בדקה ה-61 השלימה אחי עכו את המהפך כשעאמר חטיב הבקיע את השער השני לקבוצתו. החלוץ דאוד אגא, שנכנס כמחליף בדקה ה-86, הכריע את המשחק בשער שלישי שכבש בתוספת הזמן.

המאמן חדאד: "הקבוצה מאוד יקרה לי וראיתי שהמצב לא טוב. הסכמתי לבוא במטרה אחת: להשאיר את אחי עכו בליגה, מבלי להיגרר למשחקי ההישרדות של הפלייאוף התחתון. מצפים לנו עוד משחקים קשים, אבל אני מאמין שאפשר לעשות את זה".

איזה שינוי הבאת בעצם לאחי עכו?

"תשמע, אני לא קוסם, אבל אני יודע איך להתחבר לשחקנים מבחינה מנטאלית ויודע איך לעבוד איתם מבחינה פסיכולוגית. אני מאחד בין השחקנים, מרגיע אותם, מפרגן להם, מדבר איתם בגובה העיניים. יש בינינו חיבור טוב וכולם רואים את זה".

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה אומנם ספגה תבוסה ביתית להפועל חצור הגלילית, 6:0, אבל סיפור המשחק הוא ללא ספק שיתופו של מנהל הקבוצה יהודה ללוש, בן ה-58, שנכנס כמחליף בדקה ה-75.

ללוש, שעבורו היה זה משחק ראשון העונה בו הוא משותף, סיכם את רבע השעה שלו על המגרש: "היה ממש כיף. אני לא מסתכל על התוצאה, כי כשנכנסתי המשחק היה כבר גמור. כל עוד הגוף נותן, אמשיך לשחק ולהשתדל ליהנות כמה שיותר".

ותיקים

ותיקי אהרון גאון עכו וותיקי יהודה אדרי מעלות, סיימו את המפגש במסגרת המחזור הראשון בפלייאוף העליון, בתיקו, 1:1. דורון בן דוד העלה את מעלות ליתרון, 0:1, אבל אבי אסולין, כבש והשווה ל-1:1.

הפרויקט של יאיר גואטה

מנהל האקדמיה לכדורגל וחינוך והמאמן יאיר גואטה, החליט לאמץ את בית הספר צליל ים לבעלי צרכים מיוחדים, והקים קבוצת כדורגל אותה הוא גם מאמן. גואטה גם דאג לתלבושת משחק עבור השחקנים. גואטה: "לראות את הילדים האלה שמחים ומאושרים, זה הסיפוק הכי גדול שיש וזכות גדולה. החיבור בינינו מדהים. חשוב מאוד שגם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ייהנו מפעילות ספורט, שתורמת גם בצד המנטאלי וגם מבחינת כושר אישי. זו תרומתי הצנועה לקהילה".

למען הקהילה. יאיר גואטה עם קבוצת הילדים בעלי צרכים מיוחדים (צילום: באדיבות האקדמיה לחינוך וכדורגל)
למען הקהילה. יאיר גואטה עם קבוצת הילדים בעלי צרכים מיוחדים (צילום: באדיבות האקדמיה לחינוך וכדורגל)

דור העתיד

נוער

מחוזית (מחזור 22)

הפועל סמיע – סקציה מעלות, 2:1. למעלות: דוד בן נעים ואדהם גדבאן.

(השלמה) סקציה מעלות -הפועל עיבלין, 0:1. למעלות: לידור חיון. הניצחון העלה את חניכיו של המאמן שמעון וקנין למקום הראשון בטבלה, בפער של 3 נקודות מהשנייה, עיבלין.

אחי עכו – כפר יאסיף, 2:3. לעכו: איאד אבו סטילה- 2 שערים, אלארקם טנטורי – שער אחד.

הפועל מרום הגליל – מכבי נהריה, 2:3. לנהריה: מחמוד סעיד ותומא מיקלה.

הפועל בענה- בית"ר נהריה, 0:4.

נערים א'

ארצית (מחזור 21)

הפועל חיפה – הפועל עכו, 0:4. הפסד שני רצוף לעכו, שמתרחקת 7 נקודות מהמקום הראשון, שמזכה בכרטיס העלייה לליגת העל.

מכבי נהריה – הפועל נצרת עילית, 4:1. לנהריה: ראמי מרשוד.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 23)

בית"ר עכו – מכבי נהריה, 0:5. לעכו: אביהוא תנעמי ויהונתן אברהם – 2 שערים כ"א, איינאו אראגאו _ שער אחד.

מ. ס. קרית ים – הפועל מטה אשר, 5:3. למטה אשר: מוחמד סאלח – 2 שערים, ראני גדבאן, עבדאללה ברמכי ואדם כיאל-שער אחד כ"א.

נערים ג' (מחזור 21)

הפועל עכו – הפועל אסי גלבוע, 2:2. לעכו: טל גבאי ואוזיאל בוטלר.

מכבי מעלות – הפועל כרמיאל, 6:4. למעלות: בר אלקובי – 2 שערים, יער יקותיאלי וקיאן גאנם – שער אחד כ"א.

ילדים א' (מחזור 21)

הפועל אסף עכו – בית"ר נהריה, 0:4. לעכו: סהר גלאי, גיא זינגר, תמיר בניאשוילי וירין עזרא.

הפועל מטה אשר – הפועל חיפה, 1:2. למטה אשר: אור לבוב – צמד שערים.

הפועל רובי שפירא חיפה – מכבי מעלות, 4:0.

ילדים ב' (מחזור 21)

כפר ורדים – סקציה מעלות, 0:2. לכפר ורדים: ניקו סולטן וסולי חמדאן.

משחקי השבוע

ליגת העל

הפועל ת"א – הפועל עכו (מוצאי שבת, 2.4, שעה 20:00)

ליגה א'

סקציה מעלות – מג'ד אלכרום (שישי, 1.4, שעה)

ליגה ב' (שישי, 1.4)

בית"ר נהריה- בית"ר חיפה (שעה 13:00)

אחי עכו -עירוני כאבול (שעה 16:00)

אלנהדא נצרת – מכבי עכו (יום שני, 4.4, שעה 19:00)

ליגה ג' (שישי, 1.4)

הפועל תרשיחא – הפועל נהריה (שעה 13:00)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות