fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש הברזל מעכו

טירן הררי (52) עשה היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון שהשלים השתתפות ב-10 תחרויות איש הברזל בשנה אחת. מדובר באחת התחרויות הקשות והמפרכות בעולם הכוללת מסלול של 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה על אופניים ו-42.2 ק"מ ריצה. הררי: "המסר שלי הוא – תאמינו בעצמכם ותגשימו את חלומכם"
טירן הררי נותן השראה. צילום: באדיבות משפחת הררי
טירן הררי נותן השראה. צילום: באדיבות משפחת הררי

בסרט פורסט גאמפ בכיכובו של טום הנקס, הכישרון הבולט של הדמות המרכזית הייתה ריצה ללא הפסקה.

אם נצא לרגע מהמסך ההוליוודי, הרי שהדמות המציאותית הכי קרובה לכך היא טירן הררי (52), בלש במחלק הנוער במשטרת ישראל, שרשם השנה היסטוריה כשהיה לספורטאי הישראלי הראשון שמשלים השתתפות ב-10 תחרויות איש הברזל בשנה אחת.

מדובר בתחרות שנחשבת לקשה ביותר בעולם אשר כוללת מסלול של 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ ברכיבה על אופניים ו-42.2 ק"מ ריצה.

טירן הוא לא טיפוס אופייני של איש הברזל. השיגעון החל אצלו בגיל מאוחר יחסית, 46.

טירן: "קשה לי להסביר בדיוק איך החיידק הזה נכנס בי, אבל זה התחיל לפני שש שנים כשהשתתפתי לראשונה בתחרות חצי איש הברזל. עד אז, הייתי רץ ככה סתם בשביל לשמור על כושר. התחרויות האלה כוללות גם שחייה ורכיבה על אופניים וזה הוסיף לי גיוון לריצה ואת אתגר".

מאז ההשתתפות הראשונה שלו בתחרות איש הברזל בשנת 2014, הדהים הררי לא רק את עצמו ואת סביבתו הקרובה אלא גם מתחרים מנוסים וקשוחים.

בתחילת שנת 2019 הוא סימן לעצמו מטרה: להשתתף ב-10 תחרויות איש הברזל תוך שנה אחת בלבד. אתגר שאף ישראלי לא עשה את זה קודם.

"היה לי חזון לעשות משהו שונה ומאתגר", סיפר הררי, "ידעתי שיש ישראלים שהשתתפו ביותר מעשר תחרויות איש הברזל, אבל אף אחד מהם לא עשה את זה בשנה אחת. מי שמכיר אותי יודע שכשאני מציב לעצמי מטרה, אני גם משיג אותה. שיתפתי את אשתי הילה, שלשמחתי הרבה זרמה איתי. ביקשתי אישור מיוחד מהמשטרה להיעדרויות התכופות שהיו צפויות לי במהלך השנה וקיבלתי תמיכה מלאה מהמפקדים שלי ומחבריי לצוות. נכנסתי לאינטרנט, בחרתי את התחרויות והתחלתי להתכונן לקראתן".

התחרות הראשונה הייתה ישראמן, שהתקיימה בחודש ינואר 2019. המעגל נסגר בתחרות האחרונה שנערכה בחודש ינואר האחרון, ישראמן 2020. בין לבין, השתתף הררי בשמונה תחרויות שהתקיימו בחו"ל: דרום אפריקה, האיים הקנרים, שבדיה, צרפת, שוויץ, איטליה, ספרד וארה"ב.

"לפעמים הייתה לי הפוגה של שלושה שבועות בלבד בין תחרות לתחרות", נזכר הררי, "וזה הלך ונעשה קשה יותר ויותר. אבל מי שמכיר אותי יודע שאני לא אחד שמוותר".

תגיד, מאיפה המימון הכספי? הרי מדובר בהוצאות על דמי רישום, טיסות, לינה, מחייה ועוד.

"מדובר בהשקעה כספית לא קטנה שצריך להיערך אליה מראש, בדיוק כמו שמתכוננים לכל אימון ולכל תחרות. כמובן שזה מחייב גם לבצע שינוי בסדרי עדיפויות. שתבין, ויתרתי על המון דברים כדי להגשים לעצמי את החלום וזה בעצם המסר שהייתי רוצה להעביר: תציבו לעצמכם יעדים, תאמינו בעצמכם ותגשימו את החלומות שלכם, ולא משנה באיזה תחום. אני שוטר במשטרת ישראל שמרוויח משכורת ממוצעת, אבל הצבתי לעצמי מטרה והחלטתי להגשים אותה. הכסף לא תמיד עושה אותך מאושר, אלא מה שאתה מגשים בחייך".

הררי, נשוי להילה ואב לשני ילדים: נועם בת 17 ומתן בן 15, מפרגן למשפחתו התומכת שלא פעם גם מלווה אותו בתחרויות בחו"ל.

"ההכנה לכל תחרות היא פרויקט שלם שמצריך תכנון ארגוני, משפחתי וכלכלי", מעיד הררי, "לפני כל תחרות אני ממלא את המחשב בטבלאות אקסל וכל דבר מתוכנן עד הפרט האחרון. יש לי משפחה תומכת וכשהם מלווים אותי לתחרויות אנחנו משלבים גם בילוי משפחתי. החוויה שאנחנו עוברים יחד היא משהו שונה שהוא הרבה מעבר לספורט".  

מבחינה פיזית וגם מנטלית, מדובר בתחרויות קשות ומפרכות. היו לך תחרויות שבהן חווית רגעי משבר?

"בטח שהיו, אבל לשמחתי התברכתי בחוזק מנטלי. ברגעים קשים אני מיד חושב על המשפחה שלי, על הדוגמא שאני משמש עבורם ועל הערכים שהייתי רוצה להקנות לילדיי".

מה התחרות הכי קשה שהשתתפת בה?

"לפני כל תחרות, אני לומד את המסלול ומכין את עצמי, אבל את מה שקרה בתחרות איש הברזל באיים הקנרים לא צפיתי, ואין ספק שזו הייתה התחרות הקשה ביותר. השתתפו בה 1600 מתחרים וכבר עם הזינוק לים, חטפתי שפריצים מכל כיוון, כי הים היה סוער עם גלים גבוהים. תנאי השטח היו קשים ומזג האוויר היה חם בטירוף עם רוחות חזקות. מסלול האופניים כלל עליות תלולות. סיימתי את התחרות עם הלשון בחוץ, אבל הרגשתי סיפוק גדול שעמדתי במשימה. שתבין, באיש הברזל אין תחרויות קלות, אבל הפעם זו הייתה דרגת קושי מאוד גבוהה".

"אני שמח שסיימתי את השנה המטורפת הזאת בלי פציעות ועם הרגשה מעולה", מסכם הררי, "אני עדיין לא מעכל את גודל ההישג. כנראה שהתוכנית שבניתי לעצמי הייתה נכונה וטובה".

מאז פרוץ משבר הקורונה, כל תחרויות הספורט הושבתו מפעילות, אבל אצל הררי, שגרת האימונים נמשכת כמעט כרגיל.

הררי: "מתישהוא הקורונה תיעלם ונחזור לשגרה. אני לא יכול להרשות לעצמי להרפות עכשיו, לכן אני מתאמן כמעט כל יום כדי להיות מוכן לחידוש התחרויות".

 טירן הררי: השוטר שרץ 100 ק"מ למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים

במסגרת השתתפותו בתחרויות איש הברזל, משלב הררי מדי פעם גם פעילות קהילתית במטרה לסייע לארגונים ומוסדות שתומכים באוכלוסיות מיוחדות.

כך למשל, בשנת 2016 קיים טירן הררי מחווה מרגשת ומיוחדת כשגמע ריצה לאורך 100 ק"מ, למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הררי, חובב ספורט מושבע שמתחרה במרתונים ובתחרויות איש הברזל, ביצע את הריצה במסגרת פרויקט ייחודי למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כשבסוף המסלול המתינו לו מאות אנשים שחגגו עמו את סיום המשימה בהפנינג ענק שהתקיים בפארק האתגרי בעכו. בין אלה שהמתינו לו על קו הסיום היו תלמידי בתי הספר לחינוך מיוחד בעיר: ניצנים ואייל וראש עיריית עכו שמעון לנקרי.

במהלך האירוע, הודו מנהלות בית הספר ניצנים ואייל, בשם תלמידיהם, להררי על פעילותו יוצאת הדופן למען הילדים, שנועדה למעשה לגייס כספים לצורך רכישת ציוד חיוני עבור הילדים. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ומנהלת רשות הספורט רעות סולומון, אף העניקו להררי, תושב עירם, גביע הוקרה מיוחד.

הררי החל את הריצה מבית שאן כשהוא מלווה בחברים. בקטע הסיום, לאורך 9 ק"מ לפני קו הסיום שהיה בעכו, הצטרפו אליו בני משפחה ותושבי העיר.

"הריצה נועדה להעלאת המודעות בקרב הציבור למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים", סיפר הררי, "מדובר בילדים שלא שונים מאף ילד אחר ומגיע להם יחס שווה". מאז הוא נתרם לעוד פעילויות במטרה לגייס כספים וציוד לעמותות שונות.

"אלה דברים שאני פחות אוהב לדבר עליהם, כי אני עושה את זה מתוך אהבה ורצון לסייע לאותם ילדים ולא בשביל פרסום", מסביר הררי בצניעות.

 

אהבתם את הכתבה?כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות