fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: עכו מתדרדרת, מעלות מדשדשת ואחי עכו נחלצת

התקפת הפועל עכו נבלמת | צילום: אדריאן הרבשטיין
התקפת הפועל עכו נבלמת | צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו ספגה הפסד ליגה שני ברציפות (2:1 להפועל פ"ת, בבית) והשגת המטרה – העפלה לפלייאוף העליון, הולכת ומתרחקת. בקבוצה צריכים להיות מודאגים בעיקר מהתחתית הבוערת, שלהבותיה כבר מתחילות להתקרב מלמטה.

הפועל עכו היתה עדיפה בהרבה מהיריבה, הפועל פ"ת, אבל לא הצליחה לתרגם את שליטתה במגרש לכיבוש שערים. בדקה ה-16, הוביל איבוד כדור של התקפת עכו למתקפת נגד שהסתיימה בשער יתרון לפ"ת, 0:1. על סף סיום המחצית הראשונה, שוב איבוד כדור שטותי בהגנת עכו הוביל לשער של האורחים, 0:2. השליטה העכואית הניבה שער מצמק שהגיע רק בדקה ה-80. אליאור סיידר בעט מתוך הרחבה, השוער האורח הדף, וירין שרעבי שנכנס כמחליף קודם לכן, דחק מקרוב את הכדור החוזר פנימה, 2:1.

המאמן אלון זיו: "משחק טוב שלנו. באנו מוכנים מנטלית, עם גישה חיובית ואמונה ביכולתנו וגם מבחינה מקצועית היינו טובים. שלטנו בצורה מוחלטת במגרש, ייצרנו הרבה מאוד מצבים, אבל לא הצלחנו להבקיע. פ"ת כבשה בשתי התקפות בודדות. כשלנו בהגנה ושילמנו על כך. למרות שנקלענו לפיגור, לא ויתרנו וגם במחצית השנייה המשחק היתה בשליטתנו והמשכנו לייצר מצבי הבקעה. אני מאוכזב מאוד שממשחק כזה יצאנו ללא נקודות, כי נראינו טוב. הבעיה הגדולה שלנו העונה היא שאנחנו לוקים בכיבוש שערים ולמרות שאנחנו עובדים על זה הרבה באימונים, במשחקים, לצערי, זה לא בא לידי ביטוי. אנחנו חייבים להשתפר בחלק ההתקפי. המצב שלנו מדאיג, אבל צריך להרגיע את המערכת ולא ליצור לחץ. יש פה שחקנים טובים שצריכים ביטחון, לכן דווקא עכשיו צריך לחזק אותם ולתמוך בהם. כל משחק בליגה הזאת הוא קריטי ואנחנו חייבים להתחיל לנצח".

4 מחזורים לסיום העונה הסדירה מדורגת הפועל עכו במקום ה-10 בטבלה עם 30 נקודות, כשהיא רחוקה 4 נקודות מהמקום השמיני שמוביל לפלייאוף העליון ו-5 נקודות מהמקום ה-14 שמוביל למשחקי מבחן נגד הירידה לליגה א'.

סקציה מעלות (ליגה ב')

סקציה מעלות ממשיכה לאבד הזדמנויות להעפיל לפלייאוף העליון. במחזור האחרון אירחה מעלות את השנייה בטבלה, בני מנדא וגם יתרון, 0:2, לא הספיק לה כדי להשיג הכרעה והמפגש בין הקבוצות הסתיים בשוויון, 2:2.

מעלות פתחה מצוין וכבר בדקה ה-16 תרגמה את יתרונה לשער. אופק בן טולילה הגביה כדור לעומק הרחבה ואריאל בוזורגי נגח בצורה חכמה מהפינה הימנית לפינה הנגדית הרחוקה של השוער ופנימה, 0:1 למעלות. בדקה ה-34 הכפילה מעלות את יתרונה, כשאופק בן טולילה ניצל ערבוביה ברחבה ובעט מקרוב לרשת, 0:2. בדקה ה-41 חזרה מנדא למשחק עם שער מצמק, 2:1. בדקה ה-63, אחרי לחץ בלתי פוסק על שער מעלות, הצליחו האורחים להשיג את השוויון, 2:2. בדקות האחרונות הימרה מנדא על כל הקופה והלכה על מערך התקפי מובהק. מעלות ניסתה לנצל זאת במתקפות מתפרצות, אך החמיצה שוב ושוב.

עוזר המאמן אלי עייש: "אנחנו יוצאים מהמשחק הזה בתחושות מעורבות. מצד אחד, יצאנו עם נקודה במשחק נגד קבוצה חזקה שמתמודדת על העלייה, ומצד שני איבדנו יתרון של שני שערים ויצאנו רק עם נקודה. בדקות הסיום הם הפקירו את ההגנה ואם היינו יותר מרוכזים וטיפה יותר חכמים במהלכים שלנו, יכולנו לנצח. חבל מאוד שלא עשינו את זה, כי המאבק על כניסה לפלייאוף הוא צמוד מאוד וכל נקודה חשובה ויכולה להכריע. הדברים עדיין תלויים ברגליים שלנו ואני מקווה שנעשה את זה, כי מגיע לנו להיות בפלייאוף העליון. יש לנו קבוצה טובה, שמשחקת כדורגל חיובי. אם אנחנו רוצים להשאיר לעצמנו סיכוי להשתלב בפלייאוף העליון אנחנו חייבים לנצח במחזור הקרוב את בני ממב"ע, שנמצאת כרגע מעלינו בטבלה. אם לא ננצח, הסיכויים להיות בפלייאוף העליון יהיו קלושים וזה כבר לא יהיה בידינו. כל עוד יש תקווה, נילחם ונעשה את הכל כדי להצליח".  

בית"ר נהריה (ליגה ב')

בית"ר נהריה פספסה הזדמנות מצוינת להבטיח לעצמה כבר עכשיו את המקום בפלייאוף העליון, כשאירחה בביתה את קבוצת התחתית של אלנהדה נצרת. אלא שהמפגש הזה הסתיים בדיוק כמו שהתחיל, בתוצאת תיקו מאופסת.

האורחים מנצרת באו במטרה אחת – לא לספוג. הם האטו את קצב המשחק וכבר בדקות הראשונות, החלו למשוך זמן בפציעות מדומות. הבית"רים המתוסכלים נגררו אחר האורחים ובמחצית הראשונה כמעט ולא סיכנו את שערה של נצרת. במחצית השנייה ניסתה בית"ר נהריה להגביר את הקצב, אך נצרת כמו פעם מחדש הרדימה את המשחק, שהיה דל באירועים והסתיים ב-0:0 משעמם.

האירוע היחיד שהעיר את הצופים היתה הרחקתו בתוספת הזמן של השוער חיליק אליעז, בגין פגיעה ללא כדור בשחקן אורח.

המאמן מיכה שושן: "בכל שנותיי בכדורגל, לא ראיתי קבוצה שמציגה רמת כדורגל ירודה כל כך כמו אל נהדה נצרת. הם בכלל לא ניסו לשחק, אלא התעסקו כל הזמן במשיכת זמן. זה מתסכל וכמה שניסינו להניע את הכדור ולייצר מצבים, זה היה קשה, כי הם בכל פעם הרדימו את המשחק. השחקנים שלי בקושי הזיעו, כי רוב הזמן המשחק נעצר. כמובן שאנחנו מאוכזבים מהתיקו, כי אני בטוח שאם היינו מבקיעים שער אחד, הכל היה נראה אחרת והמשחק היה מתפתח בצורה שונה. אנחנו צריכים להתרכז עכשיו במשחק הקרוב, לנצח ולהבטיח את מקומנו בפלייאוף העליון. מגיע לנו להיות שם".

אחי עכו (ליגה ב')

כמו בכל עונה, גם בעונה הנוכחית אחי עכו נזכרת ללקט נקודות בשליש האחרון של העונה ולהיחלץ ממאבקי התחתית נגד הירידה. במחזור האחרון השיגה הקבוצה ניצחון ליגה שני רצוף כשגברה בביתה על מכבי ירכא, 1:3. השער הראשון נכבש בדקה ה-20: עבדאללה ג'עס הגביה כדור חופשי לעומק הרחבה ופאהד חסון, התרומם גבוה מעל הגנה ירכא ונגח פנימה, 0:1 לעכו. בדקה ה-40 ספגה אחי עכו מכה כשחלוץ הקבוצה מוסא עבד אל עאל, נפגע בפניו בהתנגשות עם שחקן יריב, והובהל למרכז הרפואי לגליל בנהריה, עם שברים בלסת ובארובת העין. ביום ראשון כבר נותח אל עאל וצפויה לו תקופת החלמה ושיקום ארוכה, כך שלמעשה הוא גמר את העונה.

במחצית השנייה המשיכה אחי עכו לשלוט ושילשה את יתרונה. תחילה היה זה פאהד חסון שהגביה כדור לרחבה וחאלד כליב נגח לרשת, 0:2. בהמשך שוב היה זה פאהד חסון שבישל, והכובש הפעם היה טאהר אידריס. בתוספת הזמן הצליחה ירכא לצמק ל-3:1.

המאמן יוסי עמר: "עלינו בהרכב התקפי מובהק במטרה להשיג הכרעה במשחק. פתחנו בבליץ' וכבשנו שער מהיר. בהפסקה אמרתי לשחקנים שאסור לנו לדשדש כי מספיק שנייה של חוסר ערנות בהגנה והם יכולים להפתיע ולהבקיע. אני שמח שידענו לנצל את ההזדמנויות שהיו לנו כדי לכבוש עוד שני שערים ולהבטיח לעצמנו ניצחון סופר חשוב, שגם מרחיק אותנו מהתחתית. הניצחון קירב אותנו להבטחת ההישארות בליגה ואני גם מאמין שנעשה את זה כבר במשחקים הקרובים".

לאן השבוע?

לאומית (מחזור 27, שישי, 8.3)

הפועל עכו – אחי נצרת (שעה 15:00)

ליגה ב' (מחזור 25, שישי, 8.3)

בני ממב"ע – סקציה מעלות

מכבי ירכא – בית"ר נהריה

עירוני כאבול – אחי עכו

ליגה ג' (מחזור 25, שישי, 8.3)

מכבי שעב – הפועל נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות