fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה מקפיאה את ההצטרפות לתאגיד "מעיינות זיו"

לדברי מרלי סוגיות רבות נותרו ללא מענה, מנגד, לא מן הנמנע כי לחץ התושבים שהתנגדו נחרצות למהלך הפך את הקערה על פיה
הפר את הנחיות הסגר? רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה
הפר את הנחיות הסגר? רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה

בפגישה שהתקיימה אתמול (שני) בעיריית מעלות-תרשיחא בהשתתפות ראש המועצה המקומית כפר ורדים אייל שמואלי, ראש המועצה המקומית כסרא סמיע יאסר ג'דבאן, ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן ראש עיריית נהריה רונן מרלי וראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ,  בנושא הצטרפות נהריה לתאגיד המים "מעיינות זיו", בישר מרלי לחברי תאגיד המים כי נכון לעת הזו, נהריה לא תצטרף לתאגיד, למרות שבשבוע שעבר נראה היה שהעניין קרוב לסגירה סופית.

מרלי הסביר את הקפאת המהלך במכתב ששלחה עיריית נהריה לרשות המים, ובו היא מבקשת לברר פרטים נוספים ולקבל מענה לסוגיות שנותרו עד כה פתוחות וכי מבחינתו, עד שלא תתקבלנה תשובות המראות תמונת מצב התואמת את צרכי התושבים עם ההצטרפות לתאגיד המים, לא ניתן יהיה להתקדם בתהליך.

החלטתו של מרלי מגיעה לאחר סערה שנוצרה ברחובות נהריה ובשיח ברשתות החברתיות, בעקבות הידיעה שנהריה עומדת להצטרף לתאגיד המים "מעיינות זיו". לטענת התושבים, ההצטרפות לתאגיד מים תייקר את עלויות המים, אם לא בטווח הקצר, אז וודאי בטווח הארוך. תושב נהריה, איציק אוזנה סיפר ל"בלינקר" על החששות מפני ההצטרפות לתאגיד המים: "אני אישית מכיר את תופעות הלוואי של ההצטרפות לתאגיד המים ויש לי בעיה עם הדרך בה נעשים הדברים, ואין ספק שהאזרחים ישלמו בסוף ". אוזנה, יחד עם תושבים נוספים התעתדו לצאת להפגנה מחר (יום רביעי) מול בניין העיריה, בין השאר, בעקבות ההצטרפות לתאגיד. הבוקר (שלישי), עם פרסום הידיעה שהוקפאה ההצטרפות לתאגיד, מסר אוזנה כי הם שוקלים צעדיהם.

בתוך כך, נשאלת השאלה האם מדובר רק בסוגיות שאין להן מענה או שמא החליט מרלי להקפיא את המהלך עקב לחץ התושבים בשבועות האחרונים. עם הקפאת ההצטרפות לתאגיד, עיריית נהריה תישאר חלק מ – 38 הרשויות שטרם הצטרפו לתאגיד מים עפ"י חוק, ועדיין מנהלות את משק המים שלהן באופן עצמאי. יצוין, כי, עפ"י התיקון ה – 12 לחוק תאגידי מים וביוב, על כל רשות להצטרף לתאגיד אזורי עד לתחילת יולי 2019, והקפאת המהלך תוסיף לגרור חובות מצטברים נוספים לרשויות המים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות