fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שתי קלנועיות של נכים, עולים מדרום אמריקה הוצתו בעיר

הן שייכות לזוג גולדשטיין שמצבם הבריאותי מחייב שימוש בהן. במצלמת אבטחה רואים את רגע התלקחות הקלנועיות אך לא את המציתים
כלי התחבורה היחיד לעולם החיצוני. הקלנועית השרופה צילום: עצמי
כלי התחבורה היחיד לעולם החיצוני. הקלנועית השרופה צילום: עצמי

פליקס ושרון גולדשטיין זוג עולים מדרום אמריקה נדהמו ביום רביעי שעבר לפנות בוקר כשהבחינו כי הקלנועיות שלהם הוצתו ממש מחוץ לביתם ברחוב המגינים בנהריה.

בשעה 04:40 בבוקר, שרון גולדשטיין שמה לב להתרחשות מחוץ לבניין, וכשבעלה קם מהמיטה הוא ראה כי שתי הקלנועיות שהן כל רכושם עלו באש ולא נותר מהן שריד. במצלמת אבטחה שנמצאת מחוץ לבניין רואים את רגע התלקחות הקלנועיות אך לא את המציתים.

פליקס, בן 63, מספר כי את הקלנועית החדשה שלו רכש רק לפני חודשיים בחיפה, בסכום של 25 אלף שקלים. את הכסף קיבל מכספי פיצויים שעבד בו. רעייתו שרון בת 53, עם בעיות בריאות קשות ואינה יכולה ללכת באופן חופשי. כשנתיים שהיא נוסעת בקלנועית שעלתה 18 אלף שקלים. מאז הם יושבים בבית ללא מעש ואינם יכולים להתנהל בשל מצבם הרפואי. גם מצבם הכלכלי קשה, ומצב רוחם ירוד.

פליקס: "עליתי לארץ לפני 13 שנה, הייתה לי תאונת עבודה והמצב הגופני שלי לא טוב. רעייתי היא 100 אחוז נכה. אנחנו סובלים, כיום אני מרוויח משכורות כמו ילד בן 16, ואין לי ברירה אני חייב לעבוד למרות השפה והגיל. "הקלנועית הייתה כלי התחבורה היחיד שלנו לעולם החיצוני. נסעתי איתה לאזור התעשייה בנהריה היכן שאין נגישות לאוטובוסים ולקחתי את אשתי לטיפולים בקופת חולים. עכשיו אין לנו איך ללכת לשום מקום. אנחנו לא אנשים שמתבכיינים אבל המצב שלנו מאד גרוע.

כלי התחבורה היחיד לעולם החיצוני. הקלנועית השרופה צילום: עצמי
כלי התחבורה היחיד לעולם החיצוני. הקלנועית השרופה צילום: עצמי

"רק כשקניתי את הקלנועית הזאת הייתי מאושר, כי חשבתי שזה יכול לסדר לנו את החיים קצת בשל החובות הכספיים הגדולים. מי שמכיר אותי יודע שאני אדם רציני וטוב ואין לי אויבים. קלנועית גם דורשת תחזוקה וזה שוק פרוץ מאוד. דורשים המון כסף מקשישים ונכים והמדינה לא עושה כלום בנושא.

"אני, שנולדתי לשני הורים יהודים לא חשבתי שיהודים יכולים להיות כל כך רעים בארץ, ככה אני מרגיש כדי לשרוף לנו את הדבר היחיד שהיה לנו. במשטרה נתנו לי דוח שמדובר במעשה פלילי, אנחנו מאז מפחדים וחוששים לחיינו".

בקרב הקהילה הדרום אמריקאית בעיר אוספים תרומות לבני הזוג.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות