fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר השיכון הכריז על בניית 2600 יחידות דיור בנהריה

שר השיכון אורי אריאל השיק היום שתי שכונות חדשות בנהריה ומעלות. בנהריה ייצאו לשיווק בשבוע הבא 355 יח"ד בשכונת אוסישקין. במעלות חנך השר את שכונת 'הטבע של ישראל', בגבעת האורנים
טקס הנחת אבן פינה בשכונת אוסישקין בנהריה
מהפכת בנייה. טקס הנחת אבן פינה בשכונת אוסישקין בנהריה (צילום: ששון תירם)

שר הבינוי והשיכון השיק היום (שני) שתי שכונות חדשות בצפון – שכונת אוסישקין בנהריה ושכונת הטבע של ישראל, גבעת אורנים במעלות. השר אריאל אמר כי הצלחת של שיווק קרקעות בפריפריה בדרום ובצפון לא מקרית ונובעת משיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין משרדי הממשלה השונים לבין ראשי העיריות.

טקס הנחת אבן פינה בשכונת אוסישקין בנהריה
מהפכת בנייה. טקס הנחת אבן פינה בשכונת אוסישקין בנהריה (צילום: ששון תירם)

נהריה
נהריה זוכה בשנים האחרונות לביקושים ערים ופוטנציאל בנייה לא מבוטל בשנים הקרובות,  כבר בשנה הקרובה צפוי שיווק של קרוב ל-1,000 יח"ד, לאחר שיווק של כ-770 יח"ד אשתקד במכרזים משותפים של משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל במספר מכרזים הצפויים להיסגר בחודשיים הקרובים.

היום התקיים בעיר הצפונית טקס ההכרזה החגיגי על בניית כ-2,630 יחידות דיור בשכונה הצפון מזרחית ונטיעת עץ במקום. לאחר מכן התקיים אירוע הנחת אבן פינה לשכונת אוסישקין במרכז העיר בה 460 יחידות דיור, שכולן אמורות להיות משווקות עד סוף 2014. הטקס התקיים בהשתתפות שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ראש העירייה ז'קי סבג ואנשי ציבור.

בשכונת אוסישקין ייסגר בשבוע הבא מכרז לבנייה רוויה של 355 יח"ד בשלושה מתחמי משנה. במקביל, נמצאים באוויר מכרז לבנייה רוויה של 326 יח"ד בשכונה הצפון מזרחית, ומכרז בעין שרה לבנייה רוויה נמוכה של 31 יח"ד. בסך הכל מתוכננים לשיווק בשנת 2014 מגרשים לבניית כ-970 יחידות דיור בנהריה – 874 דירות בשכונה הצפון-מזרחית ו-92 יח"ד נוספות בשכונת אוסישקין.

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג אמר בטקס: "שר השיכון לא רק מדבר אלא עושה, הוא בולדוזר רציני. בשורה גדולה ניתנת היום לתושבי השכונה ולעיר כולה. החזון לו חיכינו שנים רבות מוגשם בעזרת דחיפת השר ומאמציו לקדם את הבניה בנהריה".

מעלות תרשיחא
השר המשיך לכיוון מעלות, שם חנך את "שכונת הטבע של ישראל", גבעת אורנים במעלות תרשיחא. לאחר קרוב לעשור בו לא שווקו בהצלחה מגרשים לבנייה רוויה בעיר, בשנה האחרונה שווקו 170 יחידות דיור בשכונת האורנים כבר שווקו וזכו בהן יזמים והקרקעות נמצאות בהליכים של היתרי בנייה. היום גם התקיים סיור יזמים לשיווק יתרת המגרשים במכרז הנמצא כרגע באוויר ל-54 יח"ד בבנייה רוויה נמוכה בשכונת 'גבעת אורנים', במכרז שייסגר בעוד כחודש וחצי. שכונת גבעת אורנים – שווקה כשכונת הטבע של ישראל, שכונה עם אלמנטים של בנייה ירוקה הנמצאת על גבעה עם נוף של טבע גלילי מרהיב.

בעיר מעלות פוטנציאל לשיווק של כ-650 יחידות דיור – כ-77 יחידות דיור לבנה ביתך והיתרה בבנייה רוויה. מלבד 170 יחידות הדיור בשכונת גבעת אורנים, בשנת 2013 שווקו בהצלחה רבה 44 יח"ד במעלה הבנים בלב העיר, ועוד 4 יח"ד בשכונת הבנים בתרשיחא.

ב-2014 מתוכנן שיווק של 54 יחידות הדיור בשכונת גבעת אורנים שכבר יצאו לצד 275 יח"ד נוספות בשכונה ו-66 יח"ד בשכונת לב סביונים. במקביל מתקיימות עבודות תכנון לכמות גדולה של יחידות דיור בשכונת צוריאל, בשכונה המערבית בתרשיחא וכן בשכונות לב הסביונים ומעלה הבנים.

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט: "היינו למעלה מעשור בהקפאת בנייה מבלי להיות התנחלות. היום השקנו את שיווק שלב א׳ של גבעת האורנים שתכלול 700 יחידות דיור. מעלות תרשיחא היא עיר קהילתית עם צמיחה כלכלית ותיירותית מואצת, מערכת חינוך שזכתה בפרס החינוך הארצי, ביטחון אישי ועוד.

"העירייה מקדמת בצורה מאד נחושה ושיטתית את רכישת ההשכלה הגבוהה בתחומי הטכנולוגיה, ההנדסה והמדעים המדויקים. לתעשיות המתקדמות בעיר ובאזור חסרים המון עובדים בדגש על מהנדסי תוכנה ומהנדסים בתחומים שונים. בקרוב, הסטודנטים שלנו יוכלו להשתלב בתעשיות ואני מקווה שגם מקרב תושבי העיר החדשים יהיו כאלו שישתלבו בתחומים נחשבים אלו.

אנחנו רוצים לקלוט עוד 10,000 תושבים חדשים ולהעניק להם מאיכות החיים של העיר הגלילית היפה הזו. אנחנו יכולים לשווק בתוך 4 שנים 4,100 יחידות דיור, אך לא נעשה זאת מבלי שנדע שהממשלה תתקצב בניית מוסדות חינוך וציבור".

השפעת הורדת הריבית
השר אריאל הסביר כי שילוב הכוחות בין משרדי הממשלה, הזה שלא היה בעבר, יאפשר  להגדיל את היצע הדיור במהירות. "נמשיך לעשות זאת עד שכל זוג צעיר יוכל לרכוש דירה בישראל במחיר ראלי. אנחנו ממשיכים לשווק בפריפריה גם מתוך ראיה כוללת של סיוע במבני ציבור לשכונות הוותיקות".

השר אריאל התייחס להורדת הריבית ואמר: ״אנחנו עובדים קשה על מנת לשווק עוד ועוד קרקעות על מנת להגדיל את היצע הדיור, אבל כאשר בנק ישראל בהחלטותיו מתערב בשוק ומשפיע עליו לרעה אנחנו חייבים גם להתערב ממשלתית בצורה נגדית על מנת לאזן את ההחלטה, ולהכניס את מחירי הדירות לפיקוח. בפני שר האוצר מונחת תכנית ״מחיר מטרה״ שהגשתי ואשר זכתה לברכתם של כלכלנים בכירים ואני קורא לו לקבל החלטה עכשיו.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות