fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שביתה כללית בבית חולים נהריה

עובדי בית החולים נהריה הצטרפו הבוקר לשביתת האחיות במחאה על אי קיום הסכם השכר עם האוצר. בית החולים עובד במתכונת שבת. סגן יו"ר ועד העובדים אורן קדוש : "אנו רואים זליגה של אחיות לסקטור הפרטי, הן לא נשארות במערכת"
שביתה בבית חולים נהריה (צילום ארכיון)
שביתה בבית חולים נהריה בחודש פברואר 2012 (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אחיות בית החולים נהריה וכלל העובדים שובתים מהבוקר (שני) בכל המחלקות. בית החולים עובד במתכונת חירום. שביתת האחיות מתייחסת לאי קיום הסכמי השכר בין משרד האוצר להסתדרות. הסכמי השכר נחתמו בחודש מרץ השנה  ולפני מספר חודשים אמור היה להיחתם הסכם רשמי, שככל נראה נדחה בעקבות הבחירות הקרבות לממשלה. תוקפו של הסכם השכר פג בחודש ינואר ואחיות בתי החולים בכל הארץ, מהן אלף במספר בבית חולים נהריה, יישארו לא הסכם שכר.

לאחר שנותרו ללא מענה, הכריזו על שביתה כללית שמגובה על ידי הנהלת בית החולים וועד העובדים. סגן יו"ר וועד העובדים, אורן קדוש: "המצב בבתי החולים בארץ הוא קטסטרופלי, אין מספיק אחיות. בבית חולים נהריה יש מחסור של 60 אחיות. זה מקצוע שצריך להיות בעדיפות לאומית, אבל האחיות עובדות בלחצים רבים, עומסים כבדים ללא חופשים, חגים ושבתות, במצב חירום ושגרה.

"פתחנו בשביתה כללית, אנחנו עובדים במתכונת שבת, חדרי ניתוח לא עובדים למעט מקרים דחופים. הועד תומך במאבק האחיות, זה מאבק חשוב על עתיד המקצוע. המקצוע צריך להיות אטרקטיבי כדי שיהיה דור המשך. מה שקורה היום, אנו רואים זליגה של אחיות לסקטור הפרטי, הן לא נשארות במערכת".

שביתה בבית חולים נהריה  (צילום ארכיון)
שביתה בבית חולים נהריה בחודש פברואר 2012 (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות