fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורום קו עימות: "נפעל בדחיפות להרחבת הכביש מנהריה לכברי"

פורום קו עימות בראשות ראש מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי ערך סיור בבית חולים נהריה ונגע בבעיות הקשות של מערכת הבריאות בצפון. מדובר בכביש הגישה היחידי לבית החולים
יו"ר פורום קו עימות סיון יחיאלי וד"ר מסעד ברהום
יו"ר פורום קו עימות סיון יחיאלי וד"ר מסעד ברהום (צילום: רוני אלברט)

בישיבה של פורום קו העימות צפון, שנערכה במרכז הרפואי לגליל המערבי, אתמול (שני) בראשותו של יו"ר הפורום, ראש המועצה המקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי, נידונו השינויים במצב הביטחוני בצפון הארץ, מצבה של מערכת הבריאות בפריפריה הצפונית, היערכות היישובים והפגיעה בסבסוד מעונות היום.

ד"ר ברהום בסיור עם פורום קו עימות בבית חולים נהריה
ד"ר ברהום בסיור עם פורום קו עימות (צילום: רוני אלברט, בית חולים נהריה)

הישיבה נפתחה בסיור בחדר המיון החדש והממוגן וכן בבית החולים התת קרקעי בלוויית מנכ"ל המרכז הרפואי ד"ר מסעד ברהום, עוזר המנכ"ל ד"ר צבי שלג ומנכ"ל עמותת ידידי בית החולים,  אמיר ירחי. ד"ר ברהום פנה לראשי היישובים החברים בפורום וביקש כי יפעלו בהקדם מול משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטיים על מנת לפעול בדחיפות להרחבת כביש 89 לדו מסלולי דו נתיבי, בקטע שבין צומת כברי לצומת נהריה מאחר והוא מהווה את ציר התנועה היחיד אל המרכז הרפואי לגליל המערבי בעת חירום ובעת שיגרה. מדובר בצעד חשוב ומציל חיי אדם. כמו כן, קיימת במרכז הרפואי מצוקה אמתית הנובעת ממחסור במיטות אשפוז ויש להגדיל את מספרן.

יחיאלי: " הפורום יפנה לשרי הפנים, התחבורה והבריאות להתערב בדחיפות בסוגיית מצוקת התנועה בכביש 89 מצומת נהריה ועד צומת כברי. המצב הנוכחי הינו בלתי נסבל ועלול להוות קטסטרופה תחבורתית במצבי חירום.הפורום מבין היטב את משמעות המחסור הקריטי במיטות אשפוז במרכז הרפואי הגדול בגליל ואת הנחיצות בבניית מבנה אשפוז נוסף ויפעל מול משרדי האוצר והבריאות על מנת לסייע להנהלת המרכז הרפואי בפתרון המצוקה.

סוגיה נוספת שנדונה בפורום, הינה ביטול סבסוד מעונות היום לתושבי קו העימות, שתוצאותיה מובילות לכך שאימהות רבות בוחרות שלא להשתלב בשוק העבודה אלא להוציא את ילדיהן ממסגרות החינוך השונות. ראשי ישובים נוספים התייחסו לסוגיה ואמרו כי יש להיפגש בדחיפות עם שר הכלכלה ולהציג בפניו את ההשלכות החמורות של החלטת משרדו.בהמשך, סקר קצין הגנה מרחבית מפיקוד צפון בפני החברים את היערכות צה"ל לאיומי הרקטות מצפון, עבודת המטה שמתקיימת בימים אלו בנוגע להמשך האחריות הפיקודית של פיקוד צפון על יישובי הפורום, ונושאים ביטחוניים נוספים. לבסוף, אישורו החברים את תקציב הפורום לשנת 2014 ואת מינויים של רכז ורו"ח של הפורום.

פורום קו העימות, אשר הוקם בשנת 1988, מאגד ראשי כ-20 יישובים, המאכלסים 150 אלף תושבי קו העימות- יהודים, ערבים ודרוזים, ומהווה גוף פעיל המסייע בכל הקשור בממשק בין הרשויות והתושבים למשרדי הממשלה וצה"ל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות