fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבג וקדוש הגישו ערעור על החיוב האישי

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג וממלא מקומו לשעבר דוד קדוש הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על החלטת בית המשפט השלום לחייב את סבג בחיוב אישי בסכום של 55 אלף שקלים וכן את קדוש בסכום של 39 אלף שקלים.
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

בשנת 2008 חויבו השניים על ידי משרד הפנים בנושא תיק הנחות קבלנים. מדובר היה בהנחות שנתבקשו מזוכים במכרזי העירייה ותוך הסבת ההנחות על פי הנחיותיו של סבג, לצרכיה של העירייה ולעמותת הכדורסל העירונית שלה. בסעיף זה חויבו בחיוב אישי סבג וקדוש. לאחר אינספור ערעורים, ועדות, בית המשפט השלום בחיפה, בפני סגן נישא בית המשפט, השופט שלמה לבנוני הכריע כי יש לאכוף את ההחלטה בקרב נבחרי הציבור.

הערעור הוגש ע"י הוע"ד שמואל מנדלבוים המייצג את סבג וקדוש ומתייחס לעובדה כי מעולם לא הייתה מחלוקת על כך שהפועלות שבגינן הוטל החיוב האישי על המערערים נעשו בתום לב מוחלט לצרכים ציבוריים שאיש לא הטיל בהם דופי. בערעור עולה כי כי למעשה סזבג וקדוש השתדלו יותר מידי בניסיונם להטיב עם העירייה ועם ציבור תושבי נהריה.

עוד נכתב כי סבג וקדוש הקדישו שנים רבות מחייהם לצורכי הציבור בנהריה ואף ממשיכים כך עד היום וגם אם נפלו פגמים פורמאלים בוודאי אינם מצדיקים פגיעה חמורה ברכושם הפרטי. המערערים טוענים כי החיוב האישי שהוטל במקרה זה הוא עונש כבד ביותר המהווה פגישה ברכוש המועט שצברו המערערים מעבודה קשה בעיריית נהריה. עוד נכתב כי הנושא הנחות קבלנים כל מה שהם עשו היה לשכנע את הקבלנים לתרום מהכספים אותם הם אמורים לקבל מהעירייה כספים לצרכים ציבוריים.

"וכך נכתב: המערערים קראו לאותם תרומות הנחות אך בפעול לא ניתנה שום הנחה, אלא הקבלנים רכשו בפעול מכספם ציוד (מחשבים ומזגנים) או העביר בפועל כספים שלהם במישירין לצרכים ציבוריים. לפיכך יטענו המערערים כי לא היתה להם כל כוונה שהקבלנים יחזירו כספים לעירייה או ישאירו כספים בקופת העירייה ולא הייתה דורשת זו העירייה לא הייה קורה דבר".

ביחס לקדוש נכתב בערעור כי אדם בן 75 המתפרנס בדוחק רב מפנסיה העירייה ומקצבה של הביטוח הלאומי והתאלמן לפני שנה וחצי ונזקק כיום לעזרה מיוחדת. עוד טענים השניים לעוול אישי שנעשה באופן עיוור וללא ביקורת שיפוטית אמיתית ובינה החלטה שגויה ומוטעית של הועדה לחיוב אישי עוד נכתב כי טעה בית המשפט שלא נתן מנשקל לעובדה שמערערים לא גרמו שום נזק לקופת העירייה.

ביחס לסבג נכתב הערעור כי הוא הקדיש את חייו לטובת הציבור יש לבטל את החיוב האישי נגדו או להפחיתו בצורה משמעותית עד לגובה של 5000 שקלים בלבד. כמו כן נכתב בנוגע לחיוב האישי של קדוש כי יש להפחית את הקנס לכל היותר לגובה של 2500 שקלים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות