fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מי רוצה מגדלים בשדרות הגעתון?

תושבי נהריה והגליל המערבי, תנועת הירוקים בנהריה, אדם טבע ודין מתל אביב והמועצה לשימור אתרים מחוז חיפה, התגייסו להיאבק בתוכנית המתאר החדשה של נהריה
טיילת נהריה (צילום שי ביבס)
טיילת נהריה (צילום שי ביבס)
טיילת נהריה (צילום שי ביבס)
טיילת נהריה (צילום שי ביבס)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הארגונים הירוקים, ביניהם תנועת הירוקים בנהריה, אדם טבע ודין מתל אביב, המועצה לשימור אתרים מחוז חיפה ותושבים רבים מנהריה והאזור קוראים לציבור לחתום על התנגדות לתוכנית המתאר החדשה של נהריה ומעוניינים ליידע את הציבור בתכנון העתידי של נהריה עד 2030. התוכנית הופקדה בוועדה המחוזית לפני כחודשיים.

ביום רביעי האחרון,  התקיימה הרצאה של סיעת הירוקים על התוכניות הצפויות לעיר במסגרת תוכנית האב החדשה שתוכננה על ידי מנהל משרד הפנים והאדריכל דסמונד קפלן במשך חמש שנים. את ההתנגדויות לתוכנית ניתן להגיש עד 8 במרס. בקשה להארכת הגשת ההתנהגויות שהוגשה על ידי סיעת הירוקים נדחתה בבית המשפט.

לפני שנתיים הציגה עיריית נהריה את התוכנית לציבור בכנס שערכה במידעטק. כנס זה המחיש שינויים מהפכניים שעתידה לעבור נהריה בשנים הקרובות. הירוקים טוענים כי מאז עברה מספר גלגולים וכן הערות שניתנו לא יושמו.

עיקרי ההתנגדויות יעסקו בהקמת מלון בטיילת נהריה על שפת הים, העדר פתרונות תחבורה נגישים לעיר, גישה לרכבת ישראל, ריצוף וכיסוי נחל הגעתון במסגרת התוכנית לאגום את מי הנחל כבר בצומת כברי ולהפנותם למחזור לטובת השקייה, והקמת מסלול להולכי רגל על חשבון הנחל, אי שימור שדרת האיקליפטוסים, תוכנית מתאר להקמת בנייני 24 קומות בשדרות הגעתון, חיסול אזור התעשייה בנהריה והסבתו למגורים, חוסר ניצול הפוטנציאל של טיילת נהריה ופגיעה בסביבה החופית.

עיקר הטענות הן לסכנה בהיעדר שטחים ציבוריים, ריאות ירוקות ושטחים פתוחים שינותבו לנדל"ן. כך כותבים אדם טבע ודין: "עצם האפשרות לבנות מגדלים בני 24 קומות על רחוב הגעתון ובסמיכות לחוף הים עלולה לדעתנו להשפיע באופן שלילי על המרקם העירוני והיא אינה מתאימה לאופייה של העיר ולאופי התיירותי אותו מבקשת התכנית לעודד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות