fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הירוקים החרימו את ההצבעה על התקציב

תקציב 2014 עבר בישיבת המועצה אמש באישור של רוב חברי המועצה. הירוקים החרימו את ההצבעה על התקציב במחאה על סירוב העירייה להכניס תושבים לישיבות. חברת המועצה שרית מולכו: "זכויות אדם נרמסות ברגל גסה"
תושבים מחוץ לבניין העירייה
תושבים מחוץ לבניין העירייה (צילום: תאיר פז)

 

בישיבת מועצה שהתקיימה השבוע בנהריה אושר תקציב 2014 על ידי מרבית חברי הקואליציה ובקשה לפתיחת חשבון בנק תמורת הלוואה של 10 מיליון שקלים.  במהלך הדיון, העלו יו"ר האופוזיציה אייל וייזר ('הירוקים') ועו"ד אורן סודאי ('מחר חדש') בפני ראש העיר, ז'קי סבג חריגות בתקציב והציעו לו תוכניות התייעלות כלכלית.  וייזר וחברי סיעתו הציעו לקצץ בתקציב התברואה ובנכסי הציבור, במטרה להעביר 21 מיליון שקלים לתקציב התיירות, התעסוקה והחינוך. לדברי וייזר, מבדיקה שערכה סיעתו תקציב החינוך בנהריה נמוך בעשרה אחוז מזה של ערים אחרות בארץ . עוד התייחס וייזר לנושא התעסוקה ואמר כי לא חל בו שום שינוי מאז הבחירות. "התקציב מבטא את מדיניות העירייה. כרגע, אנחנו לא רואים בה שום שינוי, אלא התדרדרות", אמר בסוף דבריו.

סודאי הציע אף הוא לקצץ בתקציב התברואה והעלה על הפרק גם את נושא אבטחתו האישית של ראש העיר, אשר לדבריו, חורג מן התקציב המותר במסגרת רמת האיום בה הוא מסווג. גם הפעם התגודדו מחוץ לבניין העירייה תושבים רבים ומתוסכלים, שלא הורשו להיכנס לישיבה. במחאה על אי הכנסתם, החרימו חברי הירוקים וייזר, שרית מולכו וד"ר אדוארד ברלינארד את ההצבעה על התקציב ועזבו את הישיבה טרם ההצבעה. לבסוף, אושר התקציב ברוב קולות, כאשר היחידי שהצביע נגד אישורו היה חבר האופוזיציה סודאי.

תושבים מחוץ לבניין העירייה
תושבים מחוץ לבניין העירייה (צילום: תאיר פז)

חברת המועצה מולכו בתגובה: "אני חושבת שהמחאה שלנו הייתה חשובה והתאכזבתי שחברי מועצה אחרים לא יצאו. זכויות אדם נרמסות ברגל גסה וזה לא מזיז לאף אחד. גם לא לחברי הקואליציה, זה מה שחורה לנו כל כך.  לכן החלטנו לעשות מעשה ולצאת. היה חשוב לנו להגיד 'חברים, אתם עוברים פה על החוק'. אנחנו לא ניתן לזה לעבור הלאה, למרות שיש לנו פסק דין ביד ולמרות התחייבות של ראש העיר שהוא יקיים את החוק, הוא לא מקיים אותו. אנחנו נפנה שוב לבית משפט ונפעל כדי שהדברים האלה לא יחזרו שנית. אני מכירה את ההרגשה, מניסיון, אני בערך שנתיים הודרתי מישיבות המועצה. אני מבינה לליבם של האנשים וגם אני ציפיתי, כשאני הייתי בחוץ, שחברי מועצה יעמדו לצידי. בחרנו לצאת כדי להיות עם תושבי נהריה".

גם עו"ד סודאי הורשה להכניס עימו אדם אחד, אך בכניסה לעירייה נמנע ממנו הדבר. סודאי: "אנשים שלא נותנים להם להיכנס זו שערורייה שאין כדוגמתה, אין לי שום הבנה למה ראש העיר מונע מהציבור להיכנס. כנראה שהוא פוחד שהוא יתגלה במערומיו ואיך מתנהלות ישיבות מועצה, זו הסיבה היחידה, אחרת, אני לא רואה סיבה אמיתית למה הוא לא נותן לאנשים להיכנס".

בישיבה נכחו כלל חברי המועצה, מלבד חבר האופוזיציה מסיעתו של עו"ד סודאי, יוסי זיגלמן שנעדר עקב טיול לנגב.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה:" "החרמת" הישיבה העוסקת בתקציב העירייה לשנת 2014 נעשתה רק לאחר שסיעת הירוקים הביעה את עמדתה בישיבה. יציאתם מחדר הישיבות נעשתה כגימיק בלבד ומבלי לשמוע את חברי המועצה האחרים או את תשובת ראש העירייה. בנושא הכנסת כל התושבים לחדר המועצה, הרי החדר קטן וצר מלהכיל את כל המבקשים להיכנס".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות