fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: בקרוב ינתן טופס אכלוס לקניון ארנה

הבקשה לאכלוס הוגשה לעיריית נהריה בכפוף לאישור כיבוי אש וסיום סלילת הכביש המוביל לקניון
בקרוב יקבל טופס 4. קניון ארנה נהריה (צילום: רותם כבסה)
בקרוב יקבל טופס 4. קניון ארנה נהריה (צילום: רותם כבסה)

היועץ המשפטי של עיריית נהריה עו"ד אבי גולדהמר עדכן השבוע כי קניון ארנה הגיש לעיריית נהריה בקשה לאכלוס בכפוף לאישור כיבוי אש וסיום סלילת הכביש המוביל לקניון וכי יש בדעת העירייה לתת את אישור האכלוס.

קניון ארנה מתכנן פתיחה חגיגית בתחילת חודש יוני. המהנדס האזרחי ומומחה בהנדסת תנועה, עדי זלינגר, צירף חוות דעת עדכנית בהתאם לדרישת עו"ד נעמי וייל ואלימלך קיסטל, באי כוחם של הירוקים ושל העמותה לאיכות חיים וסביבה בנהריה, בה פירט את התקדמות עבודות הכבישים בכניסה לקניון, מכביש 4 ובכביש 89 וכן בכבישים פנימיים. בהתאם לחוות הדעת, העבודות בשלבי סיום.

תזכורת: בית המשפט לעניינים מינהליים בחיפה החליט בחודש ספטמבר כי קניון ארנה לא יקבל טופס 4 עד שלא יקוימו כל התנאים בהיתר הבנייה. 450 מתושבי נהריה, ביניהם עמותת שלוש השקמים וחבר המועצה אייל וייזר, דרשו שלא יינתן אישור האכלוס (טופס 4) לקניון עד להסדרת הפתרון התחבורתי בכביש 4 הגובל עם כביש 89 ולאורכו נמצאים: משטרת נהריה, כיבוי אש גליל מערבי והמרכז הרפואי לגליל.

בקרוב יקבל טופס 4. קניון ארנה נהריה (צילום: רותם כבסה)
בקרוב יקבל טופס 4. קניון ארנה נהריה (צילום: רותם כבסה)

יצוין כי חלק מהתנאים הם הקמת מעבר תת קרקעי או עילי מעל צומת נהריה וכי בעירייה מתכננים את הקמת גשר המיתרים שיחבר את שדרות הגעתון לקניון. על פי חוות דעת הנדסית שנשלחה השבוע, הושלמו שלושה מוקדים של עבודות פיתוח: נבנה מעגל תנועה משודרג, סומן בטיילת שפרינצק מעבר להולכי רגל, נמנעה גישה למעגל התנועה בצומת בן צבי-הגלעד והרחוב סומן כחד סטרי לכיוון דרום.

בהמשך מציין זלינגר כי מתבצעות עבודות להרחבת דרך 4 ויצירת נתיב פנייה ימינה מדרום ומזרחה וכי בשטח מתבצעות עבודות להרחבת כביש 89 בחזית הקניון, וכן הוספת נתיבים לפנייה חופשית ימינה במעגל התנועה. מדובר בהישג גדול ומשמעותי לסיעת הירוקים שנלחמה במשך כשבע שנים בבתי המשפט והציבה על סדר היום את האסון התחבורתי הצפוי לולא הייתה תוכנית תחבורתית מפורטת.

קניון ארנה נהריה נמצא על סדר היום הציבורי כשבע שנים. זה התחיל בשנת 2008 בעסקת המכר הגדולה ביותר שידעה נהריה. הקרקע נרכשה על ידי חברת סטאר גרופ בסכום של 58 מיליון שקלים והקניון מוקם בהשקעה של יותר מ-300 מיליון שקלים.

יו"ר סיעת הירוקים וחבר המועצה אייל וייזר: "קניון ארנה החדש צפוי להיפתח בחודשיים הקרובים. חשוב שתדעו שעיריית נהריה נתנה ליזמי הקניון היתר בנייה למרות הידיעה הברורה שמיקום הקניון יגרום לבעיה תחבורתית קשה בעיר. במאבק ממושך ונחוש שלנו ושל תושבי הסביבה, הובלנו לעיכוב פתיחת הקניון למשך יותר משנה ולכך שהיזמים חויבו ליישם בשטח את המלצות מהנדסי משרד התחבורה כתנאי מקדים לפתיחתו. הישג נוסף הוא שגרמנו לעיריית נהריה להבין כי עליה לשים את האינטרס הציבורי לפני הכיס של יזם זה או אחר".

מעיריית נהריה נמסר: "טופס 4 יינתן לקניון לפי החוק".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות