fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הכלכלה הורה לסגור גני שעשועים בנהריה

לאחר שפארק גיל לכל גיל נסגר לפני יותר מחודש בשל ליקויים, נדרשת עתה העירייה לסגור גנים נוספים. העירייה: "העירייה תטפל בכל הנדרש בגנים ביחס אליהם התקבלה פניה, לאחר שתקבל את ההנחיות של מכון התקנים בנושא"
פארק גיל לכל גיל
סגור כבר חודש. פארק גיל לכל גיל (צילום: גדי שבתאי)
פארק גיל לכל גיל
סגור כבר חודש. פארק גיל לכל גיל (צילום: גדי שבתאי)

אחרי שנסגר פארק גיל לכל גיל לפני יותר מחודש, הורה משרד הכלכלה לסגור בנהריה גני שעשועים נוספים. השבוע, בעקבות מכתבים של תושבים שפנו למשרד הכלכלה ודיווחו על מתקנים מסוכנים, הגיעו מפקחים של המשרד לסיור בנהריה. לפני כמה ימים שלח הממונה על התקינה גרישה דייטש מכתב לראש העירייה ז'קי סבג והורה לו לסגור 10 גני שעשועים בעיר, ביניהם הגן בעין שרה, באבא הלל סילבר וברחוב בן צבי.

פארק גיל לכל גיל נסגר על ידי העירייה, אך נודע כי התקבלו תלונות רבות בחודשים האחרונים על מצב המתקנים בעקבות מכתב של תושב ראש הנקרה גדי שבתאי למשרד התמ"ת: "נדהמתי לגלות שצינורות הגלישה מהקומה הרביעית לקרקע נשברו והתנתקו לחלוטין מהמבנה. בעיריית נהריה לקחו שלשה חלקי פלטות עץ, חיברו ביניהן יחד עם ברגים (אלתור שגם הוא הפך לסכנה לילדים מכיוון שהברגים אשר חיברו בין שלושת החלקים יצאו מהצד השני ויכלו לשרוט או להוציא עין) וסגרו את פתח הכניסה העליון למגלשה הדרומית. את פתח היציאה מהמגלשה בחלקה התחתון השאירו פתוח כך שדווקא מגלשה זו הפכה אטרקציה לילדים. הילדים טיפסו מלמטה כלפי מעלה וגלשו כך שהמגלשה היוותה סכנה גדולה יותר. גם השפה העליונה ביציאה מהמגלשות הרוסה לחלוטין ומהווה גורם סיכון משמעותי. את פתח המגלשה הצפונית (הסמוכה והסדוקה) בקומה הרביעית השאירו פתוח, כך שילדים המשיכו לגלוש בה למרות סכנת הקריסה המרחפת בכל רגע ורגע.

"לאורך המגלשות נוצרו סדקים ארוכים כך שילד הגולש במהירות יכול לחתוך את רגליו עד לעצמות. המגלשות בנויות חלקים המחוברים ביניהם בברגים, על החיבורים והברגים אמורות להגן טבעות מיוחדות המקיפות את שני הצינורות בנקודת החיבור. במקומות רבים הטבעות פשוט אינן קיימות. במתקנים רבים כבלי הברזל היו עטופים במעטפת בד אשר מנעה מגע ישיר עם חוטי הברזל, הרשת ניזוקה וכך נוצר מצב שחוטי הברזל נחשפו ומהווים סכנה לילדים".  עתה עיריית נהריה מבצעת שיפוצים בפארק גיל לכל גיל.

ממשרד הכלכלה נמסר: "הממונה על התקינה פתח בהליכים מינהליים, לשם גיבוש החלטה בנושא. ההליכים טרם הושלמו ולפיכך לא ניתן לפרט באשר לסגירת המתקנים. עם קבלת ההחלטה, היא תפורסם. באשר לפארק גיל כל גיל, מאחר שמדובר בפארק סגור, אין צורך בבדיקת הממונה על התקינה. עם זאת פתיחתו לשימוש הציבור, תחייב הצגת תעודות בדיקה של המתקנים".

מעיריית נהריה נמסר: "פניית הממונה על התקינה לא מפרטת אילו תיקונים נדרשים. העירייה מטפלת בכל הגנים הציבוריים בעיר. בפארק גיל לכל גיל לבדו משקיעה העירייה בימים אלה כ-1.2 מיליון שקל והראיה היא כי העירייה סגרה ביוזמתה את הפארק. העירייה תטפל בכל הנדרש בגנים ביחס אליהם התקבלה פנייה, לאחר שתקבל את ההנחיות של מכון התקנים בנושא".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות