fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטפלות שהואשמו בהכאת ילדים מוגבלים זוכו מכל אשמה

נגד שלוש מטפלות, שעבדו במעון בנהריה, הוגש כתב אישום קשה. הן זוכו בבית משפט השלום, ולאחר ערעור המדינה, זוכו גם במחוזי
הילד בבית. (צילום: אילוסטרציה )
הילד בבית, (צילום: אילוסטרציה )
הצדק נעשה. עו"ד כרמל
הצדק נעשה. עו"ד כרמל (צילום: עצמי)

שלוש מטפלות שעבדו במעון  לב חם לילדים מוגבלים בנהריה והואשמו בהכאת ילדים זוכו השבוע מכל אשמה. המדובר במעון, המשמש גן ובית ספר לילדים בגילאי 3-12, הסובלים ממגבלות פיזיות, שכליות ונפשיות קשות, כמו פיגור, אוטיזם, שיתוק מוחין, עיוורון ומגבלות בתנועה ובתקשורת. הטיפול במעון נעשה בשתי קבוצות: קבוצה של ילדים סיעודיים ומוגבלים לחלוטין בתנועה וקבוצה שנייה של ילדים סיעודיים ומוגבלים מעט פחות. אחת הנאשמות עבדה במעון כמרכזת, כגננת וכמורה, ואילו השתיים האחרות עבדו כמטפלות וכסייעות.

בכתב האישום, שהוגש לפני כשנתיים, נטען כי השלוש שעבדו במעון משנת 1998 ועד שהופסקה עבודתן באפריל 2011 -הן נהגו באלימות בילדים. לגבי אחת מהן נטען, כי היתה מאבדת במהירות את סבלנותה, צועקת על ילדים ומושיבה אותם בכוח במקומם. כאשר אחד הילדים, נטען, היה נוהג להכות ילד אחר, היתה אוחזת בידו של הילד האחר ובעזרתה היתה מכה את הילד המכה ומושכת גם כן בשערותיו.

ילדה אחרת, הסובלת מפיגור ומבעיות הליכה, נהגה לעיתים להטיח את ראשה בשוליים, ובתגובה, נטען בכתב האישום, נהגה המטפלת לתפוס בשערות ראשה של הילדה ולהטיח את ראשה בשולחן ולשאול אם היא נהנית מכך.

מקרה נוסף, כפי שתואר בכתב האישום, הוא של אותה הילדה, שנהגה גם לאכול לאט. העובדת, כך נטען, היתה מטיחה את ראשה בצלחת ולעיתים מאכילה אותה בכוח עד כדי כך שהיתה גורמת לדימום מפיה. לגבי עובדת אחרת נטען, כי נהגה להכות ילדה הסובלת מעיוורון או לקשור שמיכה סביב גופה של ילדה אחרת בעת שהושכבה לישון, כדי למנוע ממנה לקום מהמיטה.

סגן נשיא בית משפט השלום בעכו, השופט משה אלטר, זיכה את השלוש בנימוק, כי בעדויות עדי התביעה התגלו לא מעט סתירות, חלקן מהותיות. המדינה הגישה ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בחיפה. בית המשפט, בהרכב של שלושה שופטים, דחה את הערעור.

עו"ד מיכאל כרמל, שייצג את אחת המטפלות: "הצדק נעשה אחרי שנים רבות של סבל. אני מברך על ההחלטה הצודקת והנכונה של בית המשפט".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות