fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפנינג מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב

ועד הפעולה מאיץ את המאבק נגד הבנייה שלטענת חבריו תפגע בחוף ובתעסוקה. חברת הבנייה: "מצילי החוף מציגים תוכנית לא עדכנית של הפרויקט. הנתונים המוצגים מוטעים ומטעים, וכל מטרתם ליצור בהלה חסרת בסיס"
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב (הדמית מחשב, צילום יח"צ)

ועד הפעולה להצלת חוף אכזיב יקיים מחר (שישי), בין השעות 16:00-18:00 הפנינג מחאה נגד המשך קידום תוכנית הבנייה בחוף, בנייה שלדבריהם תפגע בחוף ובתעסוקה באזור. ההפגנה תיערך לקראת הדיון בערעור שהגישו המתנגדים לוועדה המחוזית ביום ראשון הקרוב.

תוכנית הבנייה בחוף אכזיב
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב (הדמית מחשב, צילום יח"צ)

בחוף מתוכנן לקום אזור תיירות הכולל 600 יחידות אירוח ושני מלונות של 10 קומות כל אחד במרחק 100 מטר מהחוף. בנוסף ייבנה מתחם מגורים של כ-1600 יחידות דיור, רובן צמודות קרקע. לדברי ועד המאבק, שכונת המגורים תיבנה בצמידות לאזור תעשייה ותסכן את המשך פעילותם של שלושה מפעלים המעסיקים יותר מ-500 עובדים המועסקים באופן ישיר ועוד כ-1000 המועסקים על ידי המפעלים באופן עקיף.

התוכנית עברה בוועדות המקומית והמחוזית למרות התנגדות חריפה מצד הארגונים הירוקים והמשרד להגנת הסביבה. בועד המתנגדים חברים ארגונים רבים: אגף שימור הסביבה והטבע במחוז צפון של החברה להגנת הטבע, יוחנן דרום, המתכנן הסביבתי של ארגון ערים לאיכות הסביבה גליל מערבי, איתמר יפה, חבר מועצת העיר נהריה ויו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי ויו"ר סיעת הירוקים אייל וייזר.

יועץ התקשורת אייל פרדיס מסר בשם חברת הבנייה: "הנתונים המתפרסמים אינם נכונים ורחוקים מהמציאות. מצילי החוף מציגים תוכנית לא עדכנית של הפרויקט. הנתונים המוצגים מוטעים ומטעים, וכל מטרתם ליצור בהלה חסרת בסיס. הם מנפנפים, למשל, כאילו ייבנו בתי מלון בגובה 10 קומות. אלה כבר בוטלו מזמן וכדאי שיתעדכנו. בפרסומים מופיע כאילו ייבנו 1600 יחידות דיור בעוד שבפועל אושרו 800 יחידות. המיזם מחליף פעילות תעשייתית ששכנה לאורך קו החוף באזור זה משנות ה-40 ושעברה לאזור תעשייתי ייעודי כמצופה. יזמי הפרויקט פעלו לפנות את מגרש הגרוטאות שהיה במקום וניקו את השטח כולו. גם הטענות על פגיעה בחי ובקו החוף אינן נכונות. הטענות לגבי פגיעה בקו החוף מצוצות מהאצבע.

"בתפר בין חוף הים והמיזם יש אזור חיץ שהוקצה לטובת רשות הטבע והגנים ושיוקם בו 'גן לאומי אכזיב'. על פי גורמי הרשות הוא 'יצור מסגרת מאוזנת בין שמירת ערכי הטבע, פתיחת קו החוף למעבר חופשי לציבור, מוקד פנאי ונופש בין עכו לראש הנקרה…', זאת במקום ערימות הגרוטאות התעשייתיות שמילאו את המקום וכיערו אותו.

"יתרה מכך. היזמים התירו לרשות הטבע והגנים שימוש בחלק מהקרקע הפרטית שבבעלותם לטובת הקמת הגן הלאומי ועושים הכל כדי לסייע לרשות הטבע והגנים בהקמת הגן הלאומי אכזיב ששטחו יהיה 450 דונם. אין לנו ספק כי גורמים אינטרסנטים פרטיים שיש להם מה להסתיר ופוליטיקאים מקומיים משתמשים בקבוצה המדוברת ומנצלים את תמימותם משיקולים צרים, ואף מזינים אותם בעובדות שגויות, כל קשר בינם ובין פיתוח החוף ופיתוחה של נהריה מקרי ודמיוני.

"מיזם אכזיב ישדרג את חוף הים ואוצרות הטבע של נהריה. מי שחשוב לו חוף הים ועתידה של נהריה, יודע שהפרויקט רק יתרום לסביבה, ינגיש את חוף הים לכלל הציבור, יחליף ערימות זוהמה, ויסייע להקמת הגן הלאומי אכזיב. זאת בזכות היזמים המבקשים להפוך את קו החוף המדובר ממזבלה לאחת מפנינות החמד של ישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות