fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהפכה בנהריה: ישיבות המועצה יוקרנו על גבי מסך

האם מאבק של שלוש שנים שהובל על ידי סיעת הירוקים, כולל בבית המשפט, עומד להסתיים? בהתערבות סיעת הצעירים, כנראה שכן
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין

בעיריית נהריה נערכים להקרין את ישיבות המועצה על מסך ברחבת בניין העירייה. מי שאחראים ל"מהפכה" הם חברי סיעת צעירים למען נהריה – סגן ראש העירייה אור כהן וחברת המועצה אורנה שטרקמן. נודע, כי השניים "דחפו" את הנושא אצל ראש העירייה ז'קי סבג בכל פגישה איתו ואף היה זה תנאי שהציבו לו בתקופה האחרונה. נזכיר, כי לפני כחודש כניסתם של שטרקמן וכהן לישיבת המועצה התאפשרה רק לאחר שזוהו על ידי אב הבית.

אור כהן
אור כהן (צילום: אושרי כהן)

בשלוש השנים האחרונות נמנעת כניסתם של תושבים לישיבות המועצה, והעירייה אף מציבה מאבטחים שמאפשרים גישה אך ורק למי שהוזמן לישיבה, בנימוק שאין כניסה לישיבה מפאת חוסר מקום.

חברת המועצה מהירוקים שרית מולכו החלה את מאבקה למען שקיפות הדיונים עוד הרבה לפני שנבחרה לתפקידה הציבורי. בהמשך, הגישה סיעת הירוקים עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי. מאז, אגב, כל ישיבה מוקלטת ומועברת בפייסבוק על ידי סיעת הירוקים. גם העירייה מקליטה את הישיבה, ופרוטוקולים שלה מתפרסמים באתר העירייה.

יחד עם זאת, למרות שבבית המשפט התחייבה העירייה לאפשר שקיפות של דיוני הישיבות, בפועל לא הורשו תושבים להיכנס. בנוסף, לכל חבר מועצה התאפשר להזמין אורח אחד בלבד.

מדוע הצעירים התערבו?

אייל וייזר
אייל וייזר (צילום: אוסנת קונינסקי)

כהן אומר, כי למרות שלא הוא הוביל את המאבק הציבורי בנושא, זה הטריד אותו מאוד. "אנחנו, כשותפים קואליציוניים, העלינו את הנושא בכל ישיבה, בעיקר לקראת ההצבעה על התקציב הקרוב. הסברנו לסבג למה זה חשוב. במקור, אני ביקשתי לשדר את הישיבות באינטרנט, וזו בקשה שנבחנת עכשיו, בוחנים אותה מבחינה לוגיסטית. אם זה לא יקרה בישיבה הקרובה בעוד שבוע וחצי, זה לבטח יהיה בישיבה הבאה. 

"אם החוק אומר שחייבים להכניס תושבים לישיבה, אז זה חשוב. כל נושא שבוער לציבור, אנחנו מתערבים בו, גם אם אנחנו לא רואים את זה באופן אישי. לא היו אליי פניות, אך ראיתי שזה נושא שעולה כל פעם מחדש".

יו"ר סיעת הירוקים אייל וייזר: "לאחר שלוש שנים של מאבק למען שקיפות ישיבות המועצה, הצלחנו לגרום לעירייה ולראש העירייה להיענות לדרישותינו. לאחר עתירה שהגשנו לבית המשפט התחילו להקליט ולתמלל את הישיבות, וכעת לאחר שיצולמו הישיבות, יהיה שיפור משמעותי בהתנהלות ישיבות המועצה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות