fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגה א': בית"ר נהריה ירדה

בית"ר נהריה כשלה במחזור האחרון של העונה וירדה לליגה ב'
ניסה להציל את הקבוצה. מאמן בית"ר נהריה אבי סבג (צילומים: מיכה פישנזון)
ניסה להציל את הקבוצה. מאמן בית"ר נהריה אבי סבג (צילומים: מיכה פישנזון)

שנתיים בלבד אחרי שהעפילה מליגה ב' לליגה א', עושה כעת בית"ר נהריה את הדרך ההפוכה, מליגה א' לליגה ב'. במחזור הנעילה של העונה, היתה זקוקה נהריה לניצחון במשחקה הביתי נגד הפועל כרמיאל, אך הוא הסתיים במפתח נפש אחרי שוויון, 2:2. האמת, קבוצה שתלויה ברגליה ולא מנצחת במשחק הכי קריטי שלה העונה, אולי לא מגיע לה להישאר.

שחקני נהריה אולי רצו, אבל גילו יכולת חלשה שתאמה את מיקומה של הקבוצה בירכתי הטבלה. כבר בדקה ה-5, בהתקפה הראשונה שלה, כבשה כרמיאל, את הראשון. נהריה לא נשברה ועם פתיחת המחצית השנייה (דקה 48) השיגה את השוויון. עומר לוינגר הגביה כדור קרן, יוסי טרכטנברג נגח, השוער הדף והבלם סאלח חאג', דחק מקרוב לרשת, 1:1. נהריה, מעודדת ונלהבת מהשער, המשיכה לתקוף במטרה להשלים מהפך, אך הדלילות בהגנה, עלתה לה בשער שני שספגה בדקה ה-80, 1:2 לכרמיאל.

השער מוטט את נהריה ושחקניה המיואשים כבר נשכבו על הדשא, אך בדקה ה-87, חזר לה הניצוץ אחרי שער שוויון, שכבש זידאן עאמר. בדקות שנותרו ניסתה נהריה להשיג את שער הניצחון המיוחל, אך הלחץ העצום השפיע ושחקניה כשלו ברגעי ההכרעה.

ניסה להציל את הקבוצה. מאמן בית"ר נהריה אבי סבג   (צילומים: מיכה פישנזון)
ניסה להציל את הקבוצה. מאמן בית"ר נהריה אבי סבג (צילומים: מיכה פישנזון)

המאמן אבי סבג: "בית"ר נהריה ירדה ליגה לא מהיום, אלא עוד קודם לכן. לפעמים היה נדמה שאני רוצה להישאר בליגה, יותר מהשחקנים עצמם. צר לי על הירידה, אבל אין תירוצים. חוסר הניסיון היה בעוכרנו, וספגנו גולים הזויים. למרות זאת, קיבלנו צ'אנס ענק במשחק האחרון ולא ניצלנו אותו. השחקנים עלו למגרש ושיחקו כאילו יש להם משקולות ברגליים. בכלל, סגל השחקנים לא היה מספיק טוב ולמרות כל המאמצים שלי להפיק ממנו משהו, זה לא עזר. רוב השחקנים שהיו פה, לא מתאימים לליגה א'. אני בטוח שאם הייתי מגיע קודם והיתה לי אפשרות לחזק את הקבוצה, בית"ר נהריה לא היתה יורדת".

סבג מספר גם על חוסר אכפתיות מצד כמה שחקנים, שחלקם אפילו החרימו את המשחקים האחרונים. "שחקנים ידעו היטב את מצבה של הקבוצה וניסו לנצל את זה. הם הציבו אולטימאטום והודיעו שאם לא משלמים להם את שכרם, הם מפסיקים לבוא. וזה אכן מה שקרה. במשחק האחרון העלנו שני שחקני נוער, שעבורם זו פעם ראשונה בבוגרים".

"אני לא מצטער שהגעתי, כי באתי מאהבה ומתוך רצון לעזור לקבוצה במצוקה. ראשי הקבוצה יצטרכו להפיק לקחים ולהשקיע מחשבה איך להחזיר את הקבוצה לתלם. דבר ראשון הם צריכים להחתים מאמן טוב, להביא שחקנים איכותיים, לטפח את תשתית מחלקת הנוער ולדאוג לתקציב ראוי. אני לא אהיה פה בעונה הבאה, אבל אני מאחל לבית"ר נהריה הצלחה ושיעלו מהר בחזרה לליגה א".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות