fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא מפחד להתייצב מול המציאות"

ארתור שוורצמן מנהריה, כתב והוציא ספר בשם "קופסת ההרפתקאות" בהוצאת אופיר ביכורים, שמעודד ילדים להתמודד עם הפחדים שלהם. שוורצמן: "אני כותב כל הזמן"
סיפור מותח ומרתק. קופסת ההרפתקאות מאת ארתור שוורצמן (איור הכריכה: יהונתן שושני) (עיצוב הכריכה : אורנה זנדני)
סיפור מותח ומרתק. קופסת ההרפתקאות מאת ארתור שוורצמן (איור הכריכה: יהונתן שושני) (עיצוב הכריכה : אורנה זנדני)

 

ארתור שוורצמן, בן 25, הנדסאי אלקטרוניקה מנהריה, משיק בימים אלה ספר ביכוריו "קופסת ההרפתקאות" בהוצאת אופיר ביכורים. הספר מתאר את סיפורו של דוד, ילד בן 11, חנון, לא מקובל, וחובב מושבע של משחקי מחשב. למעשה את רוב זמנו הפנוי הוא מבלה לבדו מול המחשב, והוא יכול היה להמשיך כך לנצח, אלא שיום בהיר אחד חייו מתהפכים, כאשר יואב, נער בוגר יותר מבית ספרו, מציע לו להצטרף אליו להרפתקה בלתי נשכחת ואמיתית יותר מכל משחק מחשב. השניים נשאבים להרפתקאות באמצעות קופסת הקסם, אשר בעזרתה הם מחליקים  אל היקום המקביל, ומדי ערב הם שבים לביתם בעולם האמיתי.

זהו סיפור מותח ומרתק, ויש בו כל מה שצריך להיות בהרפתקה טובה _ ספינות פיראטים ומפלצות אימתניות, אוצר אבוד, וגם ילדה אחת יפה שדוד אוהב בסתר. באמצעות סיפור הרפתקאות זה, מבקש שוורצמן  להביא מסר לקוראים הצעירים: "אל תהססו להשתנות. העזו לבחור בהרפתקה ובסכנה כי זו הדרך להתגבר על פחדים ולהגיע להישגים". כמו כן, הוא מבקש גם להדגים כיצד תוך כדי התמודדות עם אתגרים רבים "בחיים האמיתיים" ולא בעולם המשחקים הווירטואליים, רוכש הגיבור אומץ לב ותושייה ונחלץ מעמדתו הנחותה בקרב בני כיתתו שם הוא נחשב לנער חלש שכולם נהנים להתעלל בו.

סיפור מותח ומרתק. קופסת ההרפתקאות מאת ארתור שוורצמן (איור הכריכה: יהונתן שושני) (עיצוב הכריכה : אורנה זנדני)
סיפור מותח ומרתק. קופסת ההרפתקאות מאת ארתור שוורצמן
(איור הכריכה: יהונתן שושני)
(עיצוב הכריכה : אורנה זנדני)

האור שבקצה המנהרה

תקופת הנעורים של שוורצמן הייתה לא פשוטה. הוא מעיד על עצמו שסבל מחרדה ודיכאון, ללא אבחנה קלינית של פסיכולוג. המצב הנפשי שהדרדר, השאיר אותו מסוגר בבית כשהוא מחובר רק לאינטרנט שהיווה מפלט לבדידות, והוא נמנע מללכת לבית הספר ולנהל אינטראקציה עם האחרים. "מישהו פעם אמר 'גיהינום זה אנשים אחרים' וכך בדיוק הרגשתי", מציין שוורצמן. לדבריו, הוא נחלץ מהתקופה האפלה בעזרת כוח האמונה והרצון, בשילוב המסגרת הצבאית שכפתה עליו, בעל כורחו,  את המגע עם בני האדם. גם הכתיבה היוותה לו מפלט מהבדידות. את ספרו החדש כתב  תוך פחות מארבעה חודשים בעת השירות הצבאי. שוורצמן: "כתבתי את טיוטת הספר על גבי לפטופ קטן של 10 אינטש שנוטה להיתקע מדי פעם. חלק ממנו נכתב באווירה נינוחה כשהמחשב על ברכיי וספל קפה לצידי, אולם רובו נכתב בצבא, בתנאי שטח, על מיטות מתקפלות ובתוך מבנים יבילים. ולמרות תקופות עסוקות בשירותי בכיפת ברזל, מצאתי זמן לכתוב".

הוא כותב  מגיל מאוד צעיר, כותב כל הזמן ואינו צריך טריגר על מנת לכתוב, כך שלצאת לאור היה בגדר מימוש חלום. "כשאני מסיים לממש מחשבה אחת, אני עובר לשנייה. אני אף מודאג כי מפאת הזמן לא אצליח לכתוב את כל מה שעל ליבי", הוא מציין.

המבקר הראשון של ספרו היה אחיו הקטן, לו גם הוקדש הספר. טיוטת כתב היד גם הועברה לקריאה לחברים קרובים שזכו לקרוא אותו טרם יצא לאור. הוא מספר: "המשפחה מאוד עודדה אותי וממשיכה לעודד אותי לעשות מה שאני אוהב ולרדוף אחרי החלומות שלי".

מעבר להנאה שבקריאה, שוורצמן מנסה גם להעביר מסר לקוראים הצעירים. "יש מסר שצריך לצמוח מהסיפור ורציתי לעשות את זה בצורה כיפית ומרתקת. אני קורא לנוער לקום ולהתמודד עם הפחדים והחסרונות שלהם ולגרום להם להבין שאומץ זה לא חוסר פחד, אומץ הוא היכולת להתייצב מול הבעיות חרף הפחד".

חלומו הגדול של ארתור הוא לפרסם ולהוציא לאור את שאר כתבי היד, חלקי ההמשך של הסדרה. אכן יש למה לצפות.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות