fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל הדרך למען רז

את יום ירושלים השנה, יואב מינץ מנהריה, אביו של סמ"ר רז מינץ ז"ל, לא ישכח לעולם
אירוע מרגש ועוצמתי. מינץ עם הכומתה של המ"פ וחיילי גדוד דוכיפת (צילום: עצמי)

חוויה מרגשת ואולי חד פעמית עברה ביום שלישי שעבר, ערב יום ירושלים, על הנהרייני יואב מינץ, אביו של סמ"ר רז מינץ ז"ל, שנפל לפני 11 שנים וחצי בפעילות צבאית בהיותו מפקד ולוחם בגדוד דוכיפת בגזרת בית אל-עפרה. זה החל לפני כמה חודשים, כשמג"ד גדוד דוכיפת, סא"ל שי שביון, אמר למינץ, כי הבין שהוא מרגיש חיבור מיוחד לבסיס הגדוד בבית אל, שבו רז שירת ונפל.

מינץ אישר, והמג"ד הבטיח כי בקרוב יגיע לביתו של מינץ בנהריה ויאסוף אותו כדי שיצטרף אליו ליום פעילות עם הגדוד. הבטיח וקיים. בשבוע שעבר הגיעה היונדאי של המג"ד לנהריה, ומינץ הוסע לפסגת זאב בירושלים, שם המתינו לו כל חיילי הגדוד ומפקדיו על מדשאה באחד הרחובות.

המג"ד כינס את חיילי הגדוד ומפקדיו והסביר כי הם עומדים לצאת למסע הליכה סמלי וערכי של 6 ק"מ ברחובות פסגת זאב, על הגבעות שבהן לחמו משחררי ירושלים ומשקיפות גם על בסיס הגדוד בבית אל. המסע שנמשך כשעה הסתיים באנדרטת דוכיפת ברחוב סיירת דוכיפת. מינץ הצטרף לכל המסלול והגיע לקו הגמר "חצי מעולף", כהגדרתו, אבל על רגליו, לכבוד רז. אחרי הסדרת הנשימה, הצטלם מינץ עם לוחמי פלוגת המסלול שבה פיקד רז, יחד עם המג"ד והמ"פ, שאפילו דאג להניח את הכומתה שלו על ראשו של מינץ.

אירוע מרגש ועוצמתי. מינץ עם הכומתה של המ"פ וחיילי גדוד דוכיפת (צילום: עצמי)

בהמשך נערך טקס צבאי מלא, ומינץ הופתע כשהוזמן לשאת דברים קצרים על החיבור שלו לגדוד ועל אישיותו של רז. בהמשך הוענקו מגיני הערכה לקצין בגדוד ולשני לוחמים על הצטיינותם בפעולה מוצלחת שביצעו לאחרונה. ארוחה ראויה סופקה בשטח ואחריה הוחזר מינץ לנהריה, קצת "קרוע" אבל מרוגש מאירוע יוצא דופן, לא מובן מאליו ובלתי נשכח.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות