fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל נערות: בלי ליגה לאומית ובלי ליגת על

אחרי שנה מוצלחת במיוחד, קבוצת נערות א' של הפועל נהריה התפרקה כי אין המשכיות. מנכ"לית העמותה סבינה פוסטולסקי: "תנבור אחורה למי שאז ניהל ותברר למה אין". האצבע המאשימה, למנכ"ל העמותה לשעבר גיל סופר: "הוואקום שנוצר, קורה גם בבנים, אין לזה שום קשר לבנות"
סבינה פוסטולסקי (משמאל)
אי אפשר בלי שורשים. סבינה פוסטולסקי (משמאל) (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מחלקת הנוער של הפועל נהריה חזרה השבוע לכותרות באור לא מחמיא בלשון המעטה. בשורה התחתונה מדובר בקריסה אמיתית: קבוצת נערות א' התפרקה ונסגרה מאחר שנוצר מחסור בשחקניות בגיל המתאים (יא-יב). נערות ב' (ט'-י') תמשיך לפעול כרגיל.

תזכורת: בפעם ראשונה בתולדותיה, הגיעה הקבוצה לפיינל-פור בליגה הלאומית לנערות א' ואותן שחקניות היו שותפות גם לנבחרת בית הספר מדעים ואומנויות נהריה שהגיעה השנה למשחק הגמר וסיימה כסגנית אלופת המדינה לבתי ספר תיכוניים.

סבינה פוסטולסקי (משמאל)
אי אפשר בלי שורשים. סבינה פוסטולסקי (משמאל) (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מנכ"לית עמותת הכדורסל סבינה פוסטולסקי: "זה לא עניין שסגרנו. נערות א' הן כבר עברו את הגיל, אין גיל שיכול להמשיך. יש את נערות ב', את הילדות את הקטסל, נערות א' אין, כי אין מי שימשיך. אלה בנות שהגיעו למצב של גיוס וכל מיני דברים כאלה".

איך נוצר מחסור בבנות, איך קרה שאין בסיס?

"תנבור אחורה למי שאז ניהל ותברר למה אין. משנה שעברה התחלנו לעשות תשתיות. יש לנו השנה ילדות, קטסל ונערות ב' והקמנו מרכזים בבית ספר לתקן את העוול שעשו שנים קודמות. אי אפשר לעשות נערות א' לאומית אם אין שורשים. אז לכן אנחנו מתחילים מהשורשים, כבר התחלנו לעשות את זה החל משנה שעברה".

כשתחזור הקבוצה היא לא תשחק בלאומית.

"אני מאד מקווה שמה שאנחנו מגדלים יהיו בנערות א' לאומית. לאט לאט בדיוק כמו שהבנות האלה היו. יש לנו קאדר טוב, אנחנו מאד סומכים עליו, אנחנו ניצלנו את המשאבים שצריך והן יעלו שלב שלב. זה תלוי בשנתונים זה תלוי בהרבה גורמים".

את עדיין את מרגישה שיש אפליה בין בנים לבנות?

"אני אגיד לך שעכשיו אני פחות מרגישה כי אני בפנים, אז אני דואגת שזה יהיה שווה בשווה וכולם שווים היום. אני ככה מתייחסת לכולם. חבל שלא התייחסו ככה קודם".

זה ישפיע גם על נבחרת בית ספר?

"בוודאי. גם נבחרת בית ספר לא יהיה להן".

אז זאת בעצם מכה כפולה.

"כן בהחלט. כל מה שיש בבית ספר זה למעשה הנערות שלנו, תוצאה של עבודה שלנו. זה לא בית הספר עשה את זה. אבל גם שם עושים תיקונים גם שם מקימים אקדמיה ויהיו בנים ובנות ויהיה שיתוף פעולה מלא עם העירייה ויחד אני מקווה שאת כל המעוות נתקן".

מה זאת האקדמיה שמקימים?

"לתת תשומת לב לבנות כישרוניות, לתת להן אימונים דרך הבית ספר כדי שלא יקרה מה שקרה עכשיו. זה קשור למסגרת שיעורי הספורט אבל בהרחבה".

גיל סופר
זה היה מחזור מיוחד. גיל סופר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

המנהל המקצועי של מחלקת הנוער תמיר קוסטיקה: "אין ספק שחבל. צריך להבין שיש מגבלות של מחזורים ושנתונים. אנחנו הולכים לפתוח השנה שני מרכזים בבית ספר לכדורסל על מנת שיהיו בנות בכיתות א'-ו' ויהיה סדר רץ בהמשך בלי חורים ואז אין מצב שקבוצה לא מתקיימת בגלל שאין מאחורה בסיס. זה תהליך שיווקי. זה לא הוקוס פוקוס".

קשה לטעות שהמשפט של פוסטולסקי "תנבור לאחורה למי שאז ניהל" מכוון לגיל סופר, שהקים את קבוצת נערות א' בשנת 2000 והיה מנכ"ל עמותת הכדורסל והנוער עד לפני כשנה.

סופר בחר להתעלם מדברי המנכ"לית פוסטולסקי והעדיף להתייחס לקבוצה עצמה: "זה היה מחזור מיוחד שזה פעם בדור קורה כמו שקרה עם הנוער של נהריה בשנת 81 וכמו שקרה עם הנוער של נהריה השנה. אותו דבר עם בנות. יצאה פה חבורה של בנות מאד מוכשרות ברמה הארצית. היתה פה מאמנת שהשקיעה בהן את כל כולה מספר שנים, חני בוני, ודאגה לכל המחסור ושיהיו ברמה המקצועית הכי טובה. הוואקום שנוצר, קורה גם בבנים, אין לזה שום קשר לבנות".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות