fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוסר ודאות לגבי המשך פעילותה של התזמורת העירונית בנהריה

השבוע התפטרה המורה חוה בן-יפת, יד ימינו של המנצח ומנהל התזמורת אריה כפיר, שנפטר לפני כשנה ומאז לא מונה מנהל במקומו
תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)
תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)

מנהל התזמורת העירונית בנהריה לשעבר, אריה כפיר, נפטר לפני שנה, אך עד היום לא מונה מנהל לתזמורת. את התפקיד איישה המורה חוה בן-יפת, שהיתה יד ימינו של כפיר, אך השבוע גם היא התפטרה מתפקידה. מחודש אוקטובר שעבר פורסמו ארבעה מכרזים לתפקיד המנהל, אך אף לא אחד מונה, ובן יפת המשיכה בעבודתה ללא מינוי בפועל. בשבוע שעבר, לאחר בקשות ומכתבים שנשלחו ללשכת ראש העירייה, נפגש ז'קי סבג עם מספר הורים, שסיפרו לו על עזיבת תלמידים ומורל נמוך בקרב התלמידים שנשארו. בהרכב א' נשארו 25 תלמידים מתוך 40 שהחלו אותו, וכעת לאחר עזיבתה של בן יפת, ייפסק פרויקט  בית ספר מנגן שמתקיים בשני בתי ספר יסודיים בעיר.

הורים סיפרו השבוע על חשש לגורל הקונסרבטוריון וציינו כי לא מן הנמנע שהילדים לא יהיו מוכנים לאירועי יום העצמאות ויום הזיכרון הממלכתיים של הרשות שיתקיימו בעוד חודשים ספורים. "יש התעקשות שלא למנות את חוה אפילו למנהלת זמנית", אמר אחד ההורים, "אנחנו משלמים 250 שקלים לחודש והמצב הזה מקשה על הילדים להמשיך לנגן. צריך לעשות הכל כדי שהמפעל הזה לא ייעצר. מצב התזמורת מידרדר. אם בשנה שעברה הילדים הופיעו עם נורית גלרון, היום מי יודע מה יקרה. כשאריה נפטר, בן יפת הגיעה מחופשת לידה והכינה את התלמידים לטקסים בהתנדבות. יש שליחות בלהיות נגן. גם ככה אין תקציב גבוה, והחשש הוא שמנסים לייבש את התזמורת. צריך לגייס מורים, לקבל עוד שעות עבודה ולהחיות את המקום. התזמורת חייבת להמשיך".

תזמורת נהריה  (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)
תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מאז פטירתו של אריה כפיר פועלת העירייה באופן אינטנסיבי, באמצעות פרסומים חוזרים ונשנים של המכרז הפומבי בעיתונות, על מנת לאתר בהתאם לתנאי הסף הקבועים על ידי משרד הפנים את המועמד/ת העשוי/ה להתאים לניהול התזמורת העירונית באופן מיטבי ובהתאם לתנאים הקבועים. לצערנו, עד כה לא נמצא המועמד המתאים. "במקביל להמשך פעולות האיתור, פנתה העירייה לעו"ד ראובן מלאך, לסייע באופן זמני, כמנהל המנוסה בניהול תזמורת עירונית, להמשך הפעילות השוטפת ואנו מודים לו על מוכנותו להירתם ולסייע.

"אנו סמוכים ובטוחים כי כל העובדים והמורים העוסקים במלאכה, הורי התלמידים והתלמידים, יעשו את המרב והמיטב על מנת לסייע לשימור הקיים, עד לקליטתו של המנהל או המנהל/ת החדש/ה, עם מלוא הסבלנות והסובלנות מתוך ההבנה כי העירייה לא חוסכת מאמצים ומשאבים על מנת להמשיך ולפתח את התזמורת העירונית והפעילויות הנוספות בתחום זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות