fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר המועצה זיגלמן לאורנה שמחון: "מורים מתעסקים בפוליטיקה ולא בציוני הבגרות"

זיגלמן יוצא בביקורת חריפה על ההתנהלות בבית הספר שחקים. משרד החינוך: "פנייתו מטופלת על ידי גורמי המחוז"
יוסי זיגלמן (צילום: יח"צ)
יוסי זיגלמן (צילום: יח"צ)
יוסי זיגלמן  (צילום: יח"צ)
יוסי זיגלמן (צילום: יח"צ)

חבר מועצת העיר נהריה יוסי זיגלמן, שפרש לגמלאות מניהול קריית החינוך עמל לפני שש שנים, יוצא בביקורת חריפה על הנעשה בבית הספר שחקים. זיגלמן מתייחס לעובדה כי מורים עסוקים בפוליטיקה מקומית בעקבות הכתבות האחרונות על בית הספר במקום להתרכז במקצוע שבו הם בחרו ולהשקיע באחוזי הבגרות. זיגלמן פנה למנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון והתריע כי היא צריכה להתערב בנושא.

לאחרונה בחרו מספר מורות להגיב מעל דפי העיתון ולתמוך במנהל בית הספר אבי מנשס. אחת המורות, גילה יחזקאל~קארו, מורה ותיקה בשחקים כתבה מכתב בו היא מתייחסת לדרך ניהולו של זיגלמן בעבר וכן לנתוני אחוזי הבגרויות שלטענת זיגלמן אינם נכונים.

בין שאר הדברים כתבה: "ההנהלה הקודמת, בראשות יוסי זיגלמן, שפעיל פוליטית באופוזיציה של הראשות המקומית, החליטה לנגח את ראש העיר באמצעות מערכת החינוך…, ספציפית, באמצעות המנהל הנוכחי, אבי מנשס אשר העלה את אחוז הזכאים לבגרות ל~90 אחוזים…, אז מורים נדרשו לעבוד ולהזיע (מה שלא היה תחת ההנהלה הקודמת), אז בעלי תפקידים מונו לפי כישורים (ולא לפי קשרים, כפי שהיה בהנהלה הקודמת), אז מורים שלא רצו ליישר קו עם המטרות הפדגוגיות חינוכיות וחברתיות של המנהל החדש (בחמש השנים האחרונות), נאלצו או החליטו לפרוש".

זיגלמן הגיב השבוע לביקורת נגדו, והפנה את השאילתות לד"ר שמחון וכך כתב: "האם אין כאן עיסוק בפוליטיקה מצד אנשי חינוך? לתומי חשבתי שתפקיד המורים להכין כראוי את שנת הלימודים החדשה ואין זה מתפקידם להיות מעורבים פוליטית בנושאים שעומדים על סדר היום, האם יש מדיניות חדשה של המשרד בנושא זה? ברוב חוצפתה המורה מספקת לעיתון נתונים שקריים על נתוני הבגרויות בעבר ובהווה.

"האם לא הגיע הזמן להבהיר שאחוז הזכאות בבית הספר המאוחד עמד בשנה האחרונה לניהולי על 60 אחוזים (תש"ע), אז באוכלוסיית התלמידים נכללו כל תלמידי בית הספר כולל חינוך מיוחד וכולל 50_60 תלמידים במחזור, הלומדים כיום בבית ספר פסגות, גם כיום אף אחד מהם אינו זכאי לתעודת בגרות, אולם הם לא נכללים בנתוני בית ספר שחקים שיש לו כמובן מספר משלו במשרד החינוך.

"אני כיום איש פוליטי חבר מועצת עיריית נהריה, חבר האופוזיציה אולם לא אופוזיציה לחינוך, עושה כמיטב יכולתי על מנת לשמור על הרקמה האנושית הטובה שהייתה לאורך הרבה שנים בחטיבות תמר ונופר, בית ספר שחקים כיום".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "פנייתו של מר זיגלמן מטופלת על ידי גורמי המחוז, לפי הנהלים. ברמת העיקרון, כל עובדי משרד החינוך ובכלל זה עובד הוראה זה מנועים מלפנות במישרין לתקשורת".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות