fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"השירות הצבאי זה משהו שאני חייב לעשות כלפי עצמי וכלפי המדינה"

רס"ן חמיד חמיד מפקיעין שואף להגיע כמה שיותר רחוק בצבא. הוא מתקדם בתפקידיו וגם מגדל משפחה לתפארת עם מורשת מיוחדת
דואג גם למשפחה. רס"ן חמיד חמיד ובנותיו צילום: דובר צה"ל
דואג גם למשפחה. רס"ן חמיד חמיד ובנותיו צילום: דובר צה"ל

רס"ן חמיד חמיד מפקיעין הוא מצטיין שר הביטחון, אב לשלושה ילדים ונשוי לראויה, הנכדה הגדולה של סבתא ג'מילה, מייסדת מפעל הסבונים שהתחיל בפקיעין. הוא שירת כקצין האספקה של אוגדה 36, האוגדה הסדירה הגדולה בצה"ל המורכבת מחטיבות טנקים וחי"ר, שם היה אחראי על כל תחומי האספקה, תובלה, מזון, הובלה ודלק, ובכך למעשה אפשר את הפעילות המבצעית של הכוחות באוגדה. על עבודתו המסורה קיבל את אות מצטיין שר הביטחון, ולפני כחודש נכנס לתפקידו החדש והמאתגר _ קצין אג"ם הלוגיסטיקה של פיקוד צפון.

בראיון ל"צפון-1", רס"ן חמיד מספר כמה חשוב לו להמשיך לתרום ולעזור וכמה חשוב לו ולכל משפחתו לייצג את העדה הדרוזית ולעזור לבני העדה שרוצים להתגייס. הוא מרגיש שעבודתו היא שליחות.

רס"ן חמיד מספר על המורשת המשפחתית: "סבתא ג'מילה היא בעיניי פמיניסטית במלוא מובן המילה, ובין הנשים הדרוזיות הראשונות שנפתחו לעולם העסקים הגדול. היא ייסדה עסק, מפעל סבונים המייצר ומייצא סבונים ללא מעט מדינות בעולם, הממוקם בגן התעשייה בתפן. אשתי מנהלת את העסק עם אבא שלה. סבתא היא דמות מאוד מיוחדת כאדם. עוסקת בעזרה לנשים, בשיח לכלל המגזרים ובהדדיות בין מגזרים שונים. לפני מספר שנים היא אף הדליקה את המשואה ביום העצמאות. זו מורשת משפחתית שאנו גאים בה. היא מצליחה לשמור על המסורת וגם להסתכל לעתיד וזה מעורר השראה".

ספר על המסלול הצבאי שלך.

"לפני כחודש סיימתי שירות של שלוש שנים באוגדת געש של השריון בתפקיד קצין האספקה של האוגדה. לפני כן עשיתי עוד מספר תפקידים בשטח בחטיבות של האוגדה ביניהן חטיבה 7.

ועכשיו הגעתי תפקיד משמעותי במסלול הקידום שלי – קצין אג"ם ולוגיסטיקה בפיקוד צפון. התפקיד עוסק בעיקר בתכנון המבצעי הלוגיסטי לכלל התוכניות השונות שמתעסקים איתן ובאירועים לוגיסטיים שיש במרחב הצפוני.

"לפני כחודש נבחרתי למצטיין שר הביטחון והרמטכ"ל בעיקר על התפקיד שלי באוגדה 36. היה לי תפקיד משמעותי שם. זו אוגדה מורכבת ועוצמתית שלהיות חלק ממנה זה סיפוק רב. במלחמת לבנון השנייה הייתי קצין לוגיסטיקה בחטיבת החרמון, עסקנו בגיוס של כל החטיבה, חטיבת מילואים איכותית ביותר. במבצע צוק איתן גם הייתי חלק מאוגדה 36, קצין האספקה של האוגדה. עבדנו שם יום ולילה, קצת יותר מ-52 ימים רצופים, כשהמטרה הייתה לתת לחייל למטה מה שצריך כדי שיוכל לקיים את המשימה שלו".

 דואג גם למשפחה. רס"ן חמיד חמיד ובנותיו צילום: דובר צה"ל

דואג גם למשפחה. רס"ן חמיד חמיד ובנותיו צילום: דובר צה"ל

איך התחושות עם קבלת האות?

"לקבל את ההערכה עם האות הזה, זה שיא הסיפוק. מעריכים אותך על מה שעשית. התחושה היא מצוינת".

איך היית מעודד צעירים להתגייס?

"כאזרח של מדינת ישראל, אני חושב שזו חובה מוסרית של כל אחד להחזיר חלק קטן מהחובות  למקום שחיים בו. השירות הצבאי זה משהו שאני חייב לעשות כלפי עצמי וכלפי המדינה. הנושא הזה מקבל משנה תוקף כבן לעדה הדרוזית שחי פה ומהיותי חלק בלתי נפרד מהמקום הזה ולכן השירות גם גורם לך להיות חלק מהמקום. בשביל להגיע לזכויות צריך למלא חובות".

מה דעתך על המוטיבציה הגבוהה בקרב העדה הדרוזית להתגייס?

"בהסתכלות כללית על העדה, אכן אחוז הגיוס הוא בין הגבוהים שיש. רוב הנוער בפקיעין מתגייס ומגיע לתפקידים די משמעותיים בעיקר במערך הקרבי. יש לא מעט קצינים שהגיעו לתפקידים בכירים. הדבר הזה הולך ומתחזק. אני מאמין שבעתיד יהיו עוד יותר קצינים בכירים מהעדה הדרוזית. הנושא הזה יתפתח גם עם סגירת גדוד חרב ואני בטוח שההשתלבות של בני העדה בכל היחידות תביא לעלייה בגיוס ונראה אנשים בתפקידי מפתח יותר ממה שראינו עד כה".

תוכניות לעתיד?

"אני נמצא היום במסלול הליבה של חיל הלוגיסטיקה. עשיתי את כלל התפקידים הליבתיים שצריך לעבור כדי להתקדם בסולם הדרגות ואני נמצא בשלב אחד טרם קבלת דרגת סגן אלוף. אני אעשה את התפקיד ומקווה שבקיץ הקרוב אקבל את הדרגה. השאיפה היא להגיע כמה שיותר רחוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות