fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה מתכוונת להפריט את עבודת הניקיון בבתי הספר היסודיים

הדיון הציבורי לעצור את תופעת עובדי הקבלן כנראה פסח על העיר שמקדמת הבאת עובדים חדשים
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
רותי נחום
רותי נחום (צילום: פרטי)

יו"ר ועד העובדים בעיריית נהריה רותי נחום מנסה לעצור את רפורמת עובדי הקבלן שמתכננת עיריית נהריה במשק וניקיון בבתי הספר היסודיים. העירייה מתכננת הבאת חברה חיצונית ופיטור עשרות עובדות ניקיון מבתי הספר השונים. נחום פנתה לכל חברי מועצת העיר במכתב וגוללה את המאבק המתנהל, ואת ההתנהלות מול מנהלת משאבי אנוש בעירייה רחל ברק.

השבוע פנו חברי האופוזיציה אייל וייזר ושרית מולכו ליו"ר ההסתדרות הארצית אבי ניסנקורן בדרישה להתערבותו המיידית בנושא ועצירת המהלך. כמו כן מעלים וייזר ומולכו את ניגוד העניינים בו נמצא יו"ר הסתדרות העובדים במרחב גליל מערבי אשר שמואלי בהיותו חבר מועצת העיר. מולכו כותבת כי שמואלי הוא איש אמונו של סבג ונמצא בשורות הקואליציה. עוד הם מציינים, כי אין במהלך שום חיסכון כלכלי. מולכו: "למרות הצעד שעיריית נהריה מתכננת, נראה כי אין "חיסכון" משמעותי בין עלויות העירייה היום לבין עלויותיה אם וכאשר תופרט עבודת הניקיון. כידוע תופעת עובדי הקבלן גוררת בחובה היבטים חברתיים וברוב המקרים עובדי הקבלן סובלים מחוסר ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה קשים יותר. ראוי כי רשות וגוף ציבורי תשאף להעסקת העובדים תחתיה בהעסקה ישירה".

מתוך מכתבה של נחום לחברי המועצה: "הנהלת העירייה הודיעה לי כי בכוונתה להמשיך את הפרטת עובדי הניקיון בבתי הספר היסודיים. המשמעות היא פגיעה חמורה בקבוצה גדולה של עובדות ניקיון. חבריי ואני הבענו התנגדות למהלך זה. לאחר שמיצינו את כל ההליכים מול הנהלת העירייה שכללו פגישות ומשא ומתן יחד עם נציג ההסתדרות, קיימנו פגישה עם עובדות הניקיון, פעולה מתבקשת לכל הדעות".

דבריה של נחום יצרו סערה גדולה בעירייה. המהלך הציף את לשכת ראש העירייה ז'קי סבג בפניות מצד עובדות הניקיון לפשר הרפורמה ומעמדן. כשנודע לברק על מהלכה של נחום כתבה לה: "לא שיערתי כי תפעלו בחוסר אחריות משווע, תוך פגיעה קשה וחמורה באמון העירייה ושבירת כל הכללים המקובלים. יצרת בהלה חסרת בסיס".

נחום לא נשארה חייבת, השיבה למכתבה של ברק וכתבה כי העובדות חייבות להיות מעורבות בהחלטות על פי חוק, ולא ניתן לייצג את עמדת העובד מבלי לשמוע את עמדתו. נחום הבהירה לברק כי היא מחויבת להזמינה לכל שיחה, שימוע, פגישה, בירור עם עובדים ועליה להקפיד אחר ההוראות. ומסכמת: "כולי תקווה כי העירייה תשכיל להפנים את מעמדו של ועד העובדים במדינה דמוקרטית ותראה בעובדים את הנכס העיקרי שלה".

מהסתדרות העובדים נמסר: "הסתדרות המעו"ף במרחב גליל מערבי בפרט והסתדרות המעו"ף הארצית בכלל מתנגדת נחרצות להפרטת מחלקות ברשויות המקומיות והעסקת עובדים בצורה ישירה לא ישירה, קרי עובדי קבלן. התנהל מו"מ ראשוני בעניין מול הנהלת העירייה וכשהגיע המו"מ למבוי סתום הועבר הטיפול בסוגייה לוועדה פריטטית מיוחדת על פי הקבוע בחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות".

עיריית נהריה
עיריית נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מעיריית נהריה נמסר: העירייה הפעילה בראשית שנת הלימודים הנוכחית בשיתוף וועד העובדים, פיילוט ב-4 בתי ספר בעיר בהם הופרטו עבודות הניקיון. מטרת הפיילוט הייתה ייעול ושיפור איכות הניקיון בבתי הספר יחד עם צמצום העלויות הגבוהות. לאור הצלחת הפיילוט בכל ההיבטים החליטה העירייה, בהתאם לחוקת העבודה, להיוועץ עם וועד העובדים על מנת לבחון את האפשרות להרחיב את הפיילוט שבוצע.

"מודגש בזאת שהעירייה פעלה למציאת פתרונות חלופיים לעובדים אלה והתייעצה עם הוועד גם בעניינים אלו אנו מצרים על העובדה כי גב' רותי נחום, יו"ר הוועד בחרה לקחת את המידע הניתן לה כחלק מההיוועצות עמה לאחר שהתחייבה לשמור על חיסיון המידע כל עוד לא התקבלה החלטה בעניין, והשתמשה בו באופן ציני לצורך קידום אינטרסים אישיים תוך פגיעה בעובדות אלה ואחרות וביחסי האמון אל מול ההנהלה.

"בגין התנהלות זו הוציאה העירייה מכתב חמור לגב' נחום, עם העתקים להסתדרות המעוף הארצית ולמרכז לשלטון מקומי. העירייה תמשיך לבחון אפשרויות לשיפור ושדרוג השירות הניתן לתושב יחד עם התחשבות מרבית בעובדים וסיוע במציאת פתרונות אפשריים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות