fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחלון: "הסכם הגג של נהריה בין הטובים בארץ"

הערכה 30 אחוז מהפרויקטים בהסכם הגג יהיו תחת מחיר למשתכן בנהריה  
כחלון (צילום: עיריית נהריה)
כחלון (צילום: עיריית נהריה)

שר האוצר משה כחלון  הסביר בטקס החתימה על הסכם הגג בנהריה שנערך ביום שלישי שעבר שזה יום חג לעיר, אך שנשאל איפה ביבי? הפנה ללשכת ראש הממשלה.  בניגוד להסכמי גג אחרים בהם הקהל לא התרגש משיקום השכונות הוותיקות אל מול ההבניה החדשה הצפייה, כחלון התקבל במחיאות כפיים סוערות על דבריו בראיון בלעדי לצפון~ 1 בו  אמר כי 110 מיליון שקלים מתוך ההסכם יושקעו לטובת שיקום שכונות שזה פרק חשוב בהסכם הגג לצמצום הפערים. הערכות כי מחלקת ההנדסה בעיריית נהריה צפויה להתחיל כבר בשבוע הבא בצביעת חזיתות בניינים ברחוב אפרים שריר, יפה נוף ושכונת אשכול.

כחלון: "ההסכם יאפשר לנהריה להמשיך לצמוח, להתפתח ולזנק קדימה. הסכם הגג פותח צוהר לשיווק אלפי יחידות במסגרת תכנית מחיר למשתכן שיאפשרו לצעירי נהריה והאזור לגור ליד המשפחות שלהם. הסכמי הגג דואגים שבתי הספר יחכו לילדים והמעונות לתינוקות ולא להיפך. ההסכם עוסק לא רק בבניית יחידות דיור חדשות אלא בפיתוח תשתיות על ושיקום השכונות הוותיקות. נמשיך לפתח ולבנות את ישראל לאורכה ולרוחבה. זה הסכם היסטורי ותקדימי בנהריה שישפיע על קצב החיים  והפיתוח של העיר".

כחלון (צילום: עיריית נהריה)
כחלון (צילום: עיריית נהריה)

המחירים ממשיכים לרדת. האם זה מהלך שיפגע בשוק הדיור בצפון לעומת המרכז?

"מחיר למשתכן  ותנופת הבנייה השפיעו על מחירי הדיור על הפריפריה ועל נהריה, מעלות והקריות, אנו רואים במספרים שבערים אלו המחירים יורדים.  יש תנופה אדירה ושמונת אלפים יחידות דיור שיבנו בעיר יכפילו  את מספר התושבים.  דירות במחיר למשתכן  יימכרו ב~800- 900 אלף שקלים במקום 1.2 מיליון שקלים.  אני מאמין גם בפריפריה צריך להוזיל דירות, לפני שנתיים אי אפשר היה לרכוש דירות  גם בנהריה ועכשיו היא תחזור לאזור הביקוש אך יהיה  גם היצע".

מי לדעתך יבוא לגור בנהריה?

 "נהריה נהנית מהטבות מס וחינוך טוב. אין לי ספק שיש אנשים שרוצים להגיע לערים ולא רק להתיישבות חקלאית. זה מקום להגירה חיובית. במעלות נמכרו כל הדירות של מחיר למשכן גם בעכו.  זה לא תלוי באזור, אם יש היצעים אז יש ביקוש.  אחד הדברים אנחנו עוקבים להגדיל  זה את אזורי תעסוקה ומוסדות חינוך,  אנחנו מחויבים לזה כי זה  הקוד המנצח  של אזור הצפון.  הצעירים יחזרו לנהריה, תהיה הגירה חיובית אנו רוצים את ילדנו לידנו.  זה לא עוד הסכם זה עוד דרך להכפיל את כמות התושבים במדינת ישראל. לא הייתה בנייה בנהריה זה עשור או תכנון ואני חושב שההסכם גג של נהריה הוא מטובים בארץ".

כחלון התייחס למאבק על הטבות המס שניהל ראש עיריית נהריה ז'קי סבג ואמר: "המלחמה שלו הייתה צודקת. היו קרבות אין ספק,  אבל אני רואה בקרב שהיה משהו חיובי כי צריך להילחם למען התושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות