fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המורה מנהריה ייצג את המדינה במשלחת לארצות הברית

המורה גדי אברהם שזכה השנה בתחרות "המורה של המדינה", שב השבוע ממשלחת לארצות הברית, וייצג את ישראל בקהילות היהודיות בניו ג'רזי וניו יורק. אברהם: "נדהמתי לראות שיש בתי ספר שמחצית מהמורות ישראליות, יחד עם זאת ליותר מ-60 אחוזים מהיהודים בארה"ב אין קשרים עם מוסדות יהודיים"
גדי אברהם במשלחת לארצות הברית
אחוז התבוללות גבוה. גדי אברהם במשלחת לארצות הברית (צילום עצמי)

המורה של המדינה, גדי אברהם מנהריה, המלמד בבית הספר למדעים ואומנויות בעיר שב לאחרונה ממשלחת לארצות הברית. המשלחת כללה חמישה מורים מכל הארץ  שהגיעו לשלב הסופי בתחרות המורה של המדינה והשתתפו במסע בן עשרה ימים תוכנן על ידי הסוכנות היהודית כדי להרצות על מדינת ישראל והישגיה בפני תלמידים יהודים בארצות הברית.

אברהם סייר בניו ג'רזי ובניו יורק והופיע בפני תלמידים יהודים רבים: "לא ידעתי על המגוון העצום של זרמים ובתי ספר יהודים שקיימים שם, יש בתי ספר יהודים רפורמיים, יש קונסרבטיביים, יש אורתודוקסים שלומדים בבתי ספר ציבוריים ביחד עם אוכלוסיה נוצרית. יש בתי ספר יהודים של ימי ראשון והמון תלמידים של ישראלים שירדו והתיישבו בארה"ב.

גדי אברהם במשלחת לארצות הברית
אחוז התבוללות גבוה. גדי אברהם במשלחת לארצות הברית (צילום עצמי)

נדהמתי לראות שיש בתי ספר שמחצית מהמורות ישראליות, גיליתי שיש חום ואהבה למדינה היהודית, רבים לומדים עברית וחלק מתגייסים לצה"ל, יחד עם זאת ליותר מ-60 אחוזים מהיהודים בארה"ב אין קשרים עם מוסדות יהודיים ועם ישראל ולכן ההתבוללות גבוהה, כ- 60 אחוזים מהיהודים הצעירים מתחתנים עם לא יהודים, לטענת הסוכנות היהודית הם זקוקים בדחיפות למאות אם לא לאלפי שליחים מישראל כדי ליצור קשר ולמנוע הינתקות רבים מהקהילה היהודית".

לנהריה ברית ערים תאומות עם ניו ג'רזי במסגרת תוכנית "שותפות 2000" של הסוכנות היהודית. מידי שנה יוצאים  בני נוער נערכים חילופי משלחות של מורים ותלמידים  בין שתי הקהילות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות