fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המאבק על איכות חיי התושבים לא מתחיל ונגמר בעבירות פליליות בלבד"

כך אומר מפקד תחנת נהריה, סנ"צ יוסי שרביט בראיון בלעדי ל"צפון-1" ולאתר בלינקר ומוסיף כי התחנה נמצאת במקום הראשון במחוז חוף בירידה בפשיעה
מפקד תחנת נהריה, סנ"צ יוסי שרביט (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מפקד תחנת נהריה, סנ"צ יוסי שרביט (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בחוגים מסוימים ברחבי העיר מעידים כי אחרי שנים של שקט ברחובות העיר יש חשש ששוב גורמים עבריינים מנסים להשתלט על נהריה. לפני שבועיים התפוצץ מטען חבלה במכונית נוסעת ביציאה מהעיר, חיסול חשבונות בעולם התחתון שהוביל לקטיעת רגלו של צעיר בן 18 שנהג ברכב. לפני חודש ירו על ביתו של העבריין מיכאל מור ברחוב קפלן בעיר, בשל סכסוך וחיסול חשבונות עם עבריין אחר באילת.

מפקד תחנת נהריה, סנ"צ יוסי שרביט (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מפקד תחנת נהריה, סנ"צ יוסי שרביט (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בראיון בלעדי מסביר מפקד תחנת נהריה סנ"צ יוסי שרביט כי התחנה נמצאת במקום הראשון במחוז חוף בירידה בפשיעה וההישג הוא תולדה של עבודה יומיומית של שוטרי התחנה בסיוע כוחות מחוזיים. "זו השנה השנייה שבה נתוני העשייה שלנו בירידה ולכן מאתגר ביותר לצמצם את הנתונים שנמצאים גם כך בירידה. נפח הפשיעה בנהריה קטן בכל קנה מידה, מחוזי וארצי".

בהתייחסו לארגוני הפשע מסביר סנ"צ שרביט: "ישנה עבודה מתוכננת שיטתית כנגד גורמים ומחוללי פשיעה. די אם נסקור את נתוני התחנה מתחילת השנה, יש ירידה של 37 אחוזים במקרי התפרצות לדירה, שנה שעברה התרחשו 7 מקרי שוד והשנה שניים בלבד ובסך הכל ירידה של 19 אחוזים בעבירות רכוש".

אחת המלחמות הגדולות בפשע בנהריה קשור להימורים בלתי חוקיים. כחלק ממאבק בפשיעה ובתשתיות של גורמים פליליים ערכה תחנת נהריה בסיוע תובע הרישוי של מחוז חוף 10 מבצעים כנגד עסקים בהם מתנהלים הימורים ומשחקים אסורים במהלכם 10 עסקים נסגרו. סנ"צ שרביט: "אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק לא מאפשרים לאותם גורמים להרים את הראש ולהתפתח. המאבק על איכות חיי התושבים לא מתחיל ונגמר בעבירות פליליות בלבד".

תחנת נהריה גם בעלת ההישג הגבוה במחוז באכיפת תנועה. בנהריה נרשמה ירידה בתאונות מחד ומאידך עלייה משמעותית באכיפה מותאמת. עיקר המאמצים כעת של תחנת נהריה הוא במערך תגבור לקראת החופש הגדול.  שרביט: "לא נהסס לסגור מועדונים בהם יתרחשו תופעות אלימות. אין זה סוד שנהריה מצויה במאבק בין מספר דמויות עברייניות המנסות להשתלט על האזור ובדרכן עלולות לפגוע בחפים מפשע.

"חשוב להדגיש לתושבים שאנו מנסים ואף מצליחים לסכל עבירות אלימות, לגבש כתבי אישום ולדאוג כי אותם גורמים פליליים יישבו במאסר. אין כאן פתרונות פלא אלא עבודה קשה ובלתי פוסקת. חשוב לי להדגיש כי אוזננו קשבת לצורכי הציבור ואנו עושים את כל המאמצים, ואף מצליחים לספק לתושבים את התחושה כי להתגורר בנהריה ובסביבתה בטוח לפחות בכל הקשור בעבודת המשטרה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות