fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היעזרו בשמאי מקרקעין

טוב להיעזר באתרי אינטרנט לפני הגשת הצעת רכישה על דירה, אולם לא תמיד ההצעה תעלה בקנה אחד עם המציאות. לשם כך יש אנשי מקצוע
שי בודנשטיין (צילום: שי בודנשטיין)
שי בודנשטיין (צילום: שי בודנשטיין)

מאת שי בודנשטיין

בהיותי מתווך מקרקעין מזה 20 שנה, אני נתקל בתופעה שהולכת ומתרחבת, בה רוכשי נכסים שמגיעים לנקודת המשא ומתן ולהגשת הצעת המחיר מתבססים על סמך אתרי אינטרנט למיניהם, יוזמה ברוכה בפני עצמה. למעשה, הרוכשים בודקים באיזה עלות נרכשו נכסים לאחרונה באזור שבו הם מעוניינים לרכוש, ועל סמך זה הם מגישים הצעות רכישה.

שי בודנשטיין (צילום: שי בודנשטיין)
שי בודנשטיין (צילום: שי בודנשטיין)

אולם, לא פעם ולא פעמיים אני נתקל בהצעות רכישה לנכסים מצד רוכשים, הצעות שאינן עולות בדרך כלל בקנה אחד עם המציאות. זאת, כמובן, על סמך ניסיוני. בואו ניקח לדוגמה את שכונת המגורים נהריה הירוקה, שבה ישנן מגוון גדול ורחב של סוגי דירות, ונעסוק בדירות ארבעה חדרים. נקודת ההתחלה היא שקודם כל רצוי לפלח את הרחובות בשכונה, מאחר וישנם בה שלושה רחובות מרכזיים : נחליאלי, נשר והזמיר .

לאחר שפילחנו את רחובות השכונה והתמקדנו ברחוב מסוים, ניקח את רחוב הזמיר, לדוגמה. הידעתם שרק ברחוב הזמיר ישנם מגוון רחב וסוגי דירות ארבעה חדרים, כשהמחירים מושפעים מנתונים רבים, לדוגמה: האם בבניין שבו אנו מעוניינים לרכוש דירה ממוקם בצידו של המספרים הזוגיים של הרחוב, או בצידו של המספרים האי זוגיים ברחוב, עובדה המשפיעה על המחיר? האם יש בדירה מרפסת שמש, או שהיא ללא מרפסת שמש? נתון לא פחות חשוב הוא שבדירות ארבעה חדרים ללא מרפסות עלינו לברר האם יש חדר שהמעבר אליו נעשה מתוך הסלון, או שלא ? גם שם יתכן ותמצאו הבדלי מחירים, גורם נוסף שעלול להשפיע לא פחות מאשר שאר הנתונים, הינו מה מצבה הפיזי של הדירה _ האם היא זקוקה לשיפוץ נרחב, או שמדובר בדירה מושקעת, שלא דורשת השקעה גדולה לאחר הרכישה, ואולי רק צביעה לשם הרגשה טובה.

לכן, המלצתי לרוכשי הדירות היא לא להיות שמאי מקרקעין בעצמם. תנו לבעלי המקצוע לעשות עבורכם את עבודתם הנאמנה והמקצועית, והם יסננו עבורכם את סוגי הנכסים. במקרים רבים, שמאי מקרקעין מקצועי יוכל לשמש אתכם במסגרת המשא ומתן  טרום הרכישה, ולעיתים קרובות אפילו יוכל לעזור לכם לצורך קבלת משכנתה.

 

שי בודנשטיין הוא הבעלים של משרד התיווך פנורמה נכסים, מרכז פנורמה, נהריה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות