fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגש כתב אישום נגד מפקד יחידת התנועה הארצית כרמל רוני משיח

מדובר בפרשה חמורה במחוז הצפוני של משטרת ישראל. על פי כתב אישום נהג משיח להחזיר רישיונות לעבריינים תמומרת טובות הנאה ושוחד כספי. כתב האישום הוגש נגד 19 נאשמים נוספים
רוני משיח
רוני משיח (צילום: אושרי כהן)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד רפ"ק רוני משיח, מפקד יחידת משטרת התנועה הארצית (ימת"א) 'כרמל' ו-19 נאשמים נוספים. כתב האישום כולל 30 אישומים שונים של עבירות של שוחד, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועוד.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידיי עו"ד רונן יצחק, במסגרת תפקידו היה משיח אחראי על אכיפת חוקי התנועה וטיפול ראשוני בזירות תאונות הדרכים בגזרת ימת"א כרמל. בנוסף, היה משיח אחראי על כלל סיירי התנועה בגזרה, הן פיקודית והן מקצועית. במסגרת תפקידו הוענקו למשיח מגוון סמכויות, לרבות סמכויות פסילה מנהלית של רישיון נהיגה וסמכות להורות על הטלת איסור שימוש בכלי רכב ונטילת רישיון הרכב. נוהל פסילת רישיון של המשטרה קובע כי החלטה על פסילה תינתן לאחר שניתנה לנהג או בא כוחו הזדמנות לטעון טענותיו ועל עורך השימוע לרשום בקצרה הטענות ולנמק החלטתו בכתב. כמו כן, קובע הנוהל כי לא ניתן לקיים את השימוע שלא בנוכחות הנהג אף אם בא כוחו התייצב לשימוע.

על פי כתב האישום, בין משיח לנאשמים התקיימה מערכת יחסים שוחדית ענפה במסגרתה נהג משיח, בעשרות הזדמנויות שונות, לפעול לבקשת נאשמים אבנר (בן יששכר) דהאן ומופלח (בן) אבו ראס בניגוד לדין ולנהלי במשטרה, ולהשיב לנהגים שביצעו עבירות תנועה חמורות את רישיון הנהיגה או את רישיון הרכב וזאת בתמורה לשוחד כספי וטובות הנאה המגיעים לעיתים לכדי אלפי שקלים בכל פעם. התמורה הכספית וטובות ההנאה ניתנו למשיח מעת לעת תמורת פעולותיו למען נהגים וכדי לשמר את מערכת היחסים השוחדית ל"יום פקודה".

רוני משיח
רוני משיח (צילום: אושרי כהן)

בחלק הארי של המקרים, משיח ערך בכזב טופס שימוע והחלטה על פסילה בנימוקי סרק כאילו הנהג התייצב בפניו ולבסוף החליט – כפי שסוכם מראש – שלא לפסול את הנהג מלהחזיק רישיון נהיגה. במקרים אחרים, נהג משיח לערוך שימוע לנהגים אשר שילמו על השבת רישיונם למרות שהעבירה לא בוצעה בגזרת ימת"א כרמל עליה פיקד תוך שהוא מוליך שלל קציני משטרה עמיתים ביחידת תנועה אחרת בדבר סיבת עריכת השימוע על ידו.

על פי כתב האישום במעשיו של משיח היה כדי לסכן באופן ממשי את הציבור בכך שנמנע מלפסול רישיונם של נהגים מסוכנים – אשר מסוכנותם הוכחה מעצם ביצוע עבירות התנועה החמורות. אופן התנהלותו כקצין משטרה בכיר היה בכדי לפגוע באופן מהותי באמון הציבור במשטרה, בטוהר המידות של קציניה. נוסף על כך, מעשיו של משיח חתרו תחת המחוייבות לאינטרס הממלכתי והמקצועי עליו הופקד, בין היתר, במלחמה אותה מנהלת המדינה בכלל ומשטרת ישראל ואגף התנועה בפרט בנג תאונות הדרכים.

בחודשים האחרונים ניהל צוות מח"ש צפון חקירה שהובילה להעמדה לדין של משיח ו- 19 הנאשמים הנוספים. מעצרו של משיח ובו ריס הוארך עד יום חמישי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות