fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גל הקור: שלושה קשישים אושפזו כשהם סובלים מהיפותרמיה

בן 78 שחום גופו עמד על 30 מעלות, קשיש בן 93 עם חום גוף של 33 מעלות וקשישה בת 88 שהובאה עם חום גוף של 34.8 מעלות. השלושה אושפזו בבית החולים בנהריה. ד"ר אריה אייזנמן: "אוכלוסיית הקשישים פגיעה במיוחד להיפותרמיה מאחר ואינה מקפידה תמיד על חימום נאות של הבית עקב קשיים פיזיים, נפשיים או כלכליים"
ד"ר אריה אייזנמן (צילום: רוני אלברט, בית חולים נהריה)

לחדר המיון של בית החולים לגליל המערבי בנהריה, הובאו בשעות אחר הצהריים  והערב (ראשון) שלושה בני אדם הסובלים מהיפותרמיה. גבר בן 78 שחום גופו עמד על 30 מעלות אושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מונשם, קשיש בן 93 עם חום גוף של 33 מעלות טופל בחדר הלם כשהוא מונשם אף הוא. מוקדם יותר הובאה קשישה בת 88 שהובאה עם חום גוף של 34.8 מעלות ואושפזה במחלקה פנימית בבית החולים

להזעיק במיידי כוחות הצלה. ד"ר אייזנמן (צילום: רוני אלברט, בית חולים נהריה)

ד"ר אריה אייזנמן, אחראי המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים נהריה מסביר: "גוף האדם, אמור להגן על עצמו ולשמור על חום הגוף בעזרת מנגנונים פיזיולוגיים שונים כגון כיווץ כלי דם היקפיים וצמרמורת, אלא שמנגנונים אלה, קורסים באוכלוסיות מסוימות פגיעות במיוחד כגון קשישים ותינוקות, אצלם רגישות ווסת החום אינו אופטימלי  וכן במצבים מסוימים כגון חשיפה ממושכת לקור (בעיקר לרוח קרה), בגדים רטובים, שהייה במים קרים (טביעה), אלכוהול, תרופות שונות ומחלות כרוניות, בעיקר אלה הפוגעות במערכת החיסון".

אוכלוסיית הקשישים פגיעה במיוחד להיפותרמיה מאחר ואינה מקפידה תמיד על חימום נאות של הבית או חדרים מסוימים בו עקב קשיים פיזיים, נפשיים או כלכליים ולכן רשויות מקומיות רבות מטפלות באופן יזום, מידי חורף בנושא הן על ידי חלוקת ציוד והן בהסברה. היפותרמיה ממושכת מסוכנת ביותר ועלולה לגרום לקריסת מערכות הגוף ובמקרים מסוימים אף למוות.
"הציבור המטפל בקשישים או בתינוקות נקרא להקפיד על חימום הסביבה ומניעת חשיפתם לקור. יש לדאוג במיוחד לבודדים וחסרי בית ובמידת הצורך לערב את גורמי הרווחה. אם וכאשר מוצאים אדם במצב היפותרמיה, יש לכסותו ולפנותו לחדר חם ולהזעיק את כוחות ההצלה על מנת לפנותו למרכז רפואי קרוב", סיכם ד"ר אייזנמן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות